Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Špatným najetím na obrubník si zničíte pneumatiku

aktualizováno 
Parkování u obrubníku je pro mnohé stresující. Jeden si nechce odřít ráfky (většinou muž), druhá (většinou manželka) se bojí hromobití, které se spustí, když kolo poničí. Ještě větší pozor než na ráfky je třeba dávat na pneumatiky. Nedbalé parkování se skříplou nebo jinak deformovanou gumou ji může zničit.

Parkování na obrubníku poškozuje pneumatiky. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Fotogalerie

„Obecně nelze určit, po jak dlouhé době toto riziko hrozí, řidiči by ale určitě neměli nenechávat vozidlo v této poloze déle než několik hodin,“ říká Jaroslav Třetina ze společnosti Bridgestone.Rozhodně radíme se takovému parkování vyhnout,“ doplňuje Třetina.

Jak na obrubník?

Ještě důležitější je přitom způsob, jakým na obrubník najíždíte. Největší množství mechanicky poškozených osobních pneumatik totiž pochází ze špatného najíždění na obrubník nebo špatným huštěním a defektem při střetu s cizím předmětem.

„Povinnost pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách je každému známa, i když velmi podceňována, o správném najíždění na obrubník už tolik lidí neví,“ popisuje Třetina.

Parkování na obrubníku může poškodit pneumatiky.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut k prodeji na Automodul.cz.

Ve chvíli najetí na obrubník je třeba mít oporu obou bočnic, aby nedošlo ke „skřípnutí“ bočnice mezi překážku a disk, jelikož v tento okamžik dojde k prolomení kordových vláken a prasknutí vnitřní butylové vrstvy.

„V místě tohoto poškození pak není podpora kostry pneumatiky a také se dostává tlak z pneumatiky do konstrukčních vrstev. Tento jev je znám jako „boule“, rozhodně nedoporučujeme provozovat pneumatiky s tímto poškozením, jelikož nejsou schopny nést zátěž vozidla,“ varuje Třetina.

Parkování na obrubníku

Když najíždíte na obrubník, nebo jinou překážku, snažte se mít kolo co nejvíce nakolmo, aby se pneumatika mohla opřít o obě bočnice.



Témata: Bridgestone

Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Ford Focus 1.6TDCi 70kW kombi
Ford Focus 1.6TDCi 70kW kombi

r.v. 2014, naj. 112 187 km, diesel
234 800 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.