Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

  15:54aktualizováno  15:54
„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“ tvrdí předseda České parkovací asociace Petr Horský. Města i stát by podle něj měly zlepšit plánování a propagaci dopravních projektů

Velkým problémem je také to, že řidiči parkují bezohledně a při parkování nepřemýšlejí. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

„Mnohá města sice dokážou postavit parkoviště, ale už neřeší návaznou dopravu nebo jim chybí systém na regulaci dopravy v centru,“ řekl Horský. Města by tak podle něj měla výstavbu záchytných parkovišť lépe propojovat s městskou dopravou a svou dopravní politikou pro centra měst.

Jako další problém Horský uvedl nízkou informovanost řidičů. Například v Praze podle něj v posledních letech vzniklo několik tisíc míst na různých místech, mnohá z nich jsou však z velké části nevyužívaná, protože o nich nikdo neví.

Veřejný sektor by tak podle něj měl stávající projekty nejen v parkování lépe propagovat na veřejnosti. Jako příklad uvedl Rakousko, kde stát v minulosti mnohokrát vedl při propagaci novinek v dopravě dlouhou mediální kampaň.

Jako pozitivní příklad Horský jmenoval České Budějovice, kde loni vzniklo přes 4000 parkovacích míst na kraji města, která jsou podle něj díky komplexnímu dopravnímu systému a dobré propagaci města od počátku plně využívaná. Nová parkovací místa by se letos měla otevřít také v Brně, kde by na záchytných parkovištích mělo vzniknout až 2000 míst.

Češi jsou podle Horského navíc při parkování nedisciplinovaní, protože se často snaží obcházet nastavená pravidla, aby mohli parkovat co nejblíže ke svým domům nebo pracovištím. Tím narůstá deficit míst pro parkování uvnitř měst.

Česká parkovací asociace vznikla v roce 2013 s cílem vytvořit základnu o zákonných a technických podmínkách pro vytváření parkovacích míst v Česku. Asociace má 32 členů z řad městských organizací, dopravních firem a operátorů parkovišť.

Autoři: ,


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Konec vyhlížení kurýra. Futuristické dodávky Renaultu na adresáta počkají

Renault EZ-PRO

Automobilka Renault představila už na nedávném autosalonu užitkových vozů v Hamburku nezvyklé řešení EZ-Pro. Teď se s...

Přísnější emisní limity prodraží evropská auta, varují experti

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Přísnější emisní limity pro automobily vyráběné v EU se promítnou do cen vozů pro zákazníky. Celé automobilové odvětví...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Najdete na iDNES.cz