Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Speciál pro kancelářské krysy - automatické parkování pro židle

aktualizováno 
Autonomní auta zvládající řízení bez přispění člověka jsou tématem posledních měsíců. Nissan na novém fenoménu postavil myšlenku své reklamy. Autonomní židle se ovládají tlesknutím.

Ze základní školy to pamatuje snad každý. Židle musí být na svém místě, jinak z toho kouká poznámka, černý puntík nebo jiný trest. Nová hračka vývojářů Nissanu to umí vyřešit. Židle se zabudovanými senzory a vlastním pohonem se umějí samy uklidit na místo.

Židle značky Okamura, které vývojáři Nissanu použili, používají ke komunikaci wi-fi připojení. Tím se židle propojí a naviguje je centrální „mozek“ využívající k trasování čtyři kamery nainstalované v místnosti. Senzory zabudované v židlích pak dohlížejí na to, aby se vyhýbaly překážkám a také přesně zajely ke stolu.

Hříčka propaguje inteligentní parkovací asistent, který umí auto uklidit na parkovací místo bez zásahu řidiče.

Letos v lednu představila aliance Renault-Nissan autonomní řízení. Do roku 2020 se tak má objevit deset modelů s prvky umožňujícími částečné předání řízení stroji. Letos mají dorazit první dva, u kterých se pod označením Piloted Drive 1.0 skrývá systém udržování v jízdním pruhu a schopnost automatického brzdění a rozjíždění, v roce 2018 má dorazit vůz schopný bez pomoci řidiče změnit jízdní pruh na dálnici a v roce 2020 dojde na autonomní jízdu ve městě.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.