Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Speciál pro kancelářské krysy - automatické parkování pro židle

aktualizováno 
Autonomní auta zvládající řízení bez přispění člověka jsou tématem posledních měsíců. Nissan na novém fenoménu postavil myšlenku své reklamy. Autonomní židle se ovládají tlesknutím.

Ze základní školy to pamatuje snad každý. Židle musí být na svém místě, jinak z toho kouká poznámka, černý puntík nebo jiný trest. Nová hračka vývojářů Nissanu to umí vyřešit. Židle se zabudovanými senzory a vlastním pohonem se umějí samy uklidit na místo.

Židle značky Okamura, které vývojáři Nissanu použili, používají ke komunikaci wi-fi připojení. Tím se židle propojí a naviguje je centrální „mozek“ využívající k trasování čtyři kamery nainstalované v místnosti. Senzory zabudované v židlích pak dohlížejí na to, aby se vyhýbaly překážkám a také přesně zajely ke stolu.

Hříčka propaguje inteligentní parkovací asistent, který umí auto uklidit na parkovací místo bez zásahu řidiče.

Letos v lednu představila aliance Renault-Nissan autonomní řízení. Do roku 2020 se tak má objevit deset modelů s prvky umožňujícími částečné předání řízení stroji. Letos mají dorazit první dva, u kterých se pod označením Piloted Drive 1.0 skrývá systém udržování v jízdním pruhu a schopnost automatického brzdění a rozjíždění, v roce 2018 má dorazit vůz schopný bez pomoci řidiče změnit jízdní pruh na dálnici a v roce 2020 dojde na autonomní jízdu ve městě.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.