VIDEO: Speciál pro kancelářské krysy - automatické parkování pro židle

aktualizováno 
Autonomní auta zvládající řízení bez přispění člověka jsou tématem posledních měsíců. Nissan na novém fenoménu postavil myšlenku své reklamy. Autonomní židle se ovládají tlesknutím.

Ze základní školy to pamatuje snad každý. Židle musí být na svém místě, jinak z toho kouká poznámka, černý puntík nebo jiný trest. Nová hračka vývojářů Nissanu to umí vyřešit. Židle se zabudovanými senzory a vlastním pohonem se umějí samy uklidit na místo.

Židle značky Okamura, které vývojáři Nissanu použili, používají ke komunikaci wi-fi připojení. Tím se židle propojí a naviguje je centrální „mozek“ využívající k trasování čtyři kamery nainstalované v místnosti. Senzory zabudované v židlích pak dohlížejí na to, aby se vyhýbaly překážkám a také přesně zajely ke stolu.

Hříčka propaguje inteligentní parkovací asistent, který umí auto uklidit na parkovací místo bez zásahu řidiče.

Letos v lednu představila aliance Renault-Nissan autonomní řízení. Do roku 2020 se tak má objevit deset modelů s prvky umožňujícími částečné předání řízení stroji. Letos mají dorazit první dva, u kterých se pod označením Piloted Drive 1.0 skrývá systém udržování v jízdním pruhu a schopnost automatického brzdění a rozjíždění, v roce 2018 má dorazit vůz schopný bez pomoci řidiče změnit jízdní pruh na dálnici a v roce 2020 dojde na autonomní jízdu ve městě.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Najdete na iDNES.cz