Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parkoviště za auto ručí!

  11:32aktualizováno  11:32
Nedávno jsem stál na hlídaném parkovišti, a když jsem se po chvíli vrátil k vozu, chyběla mu zpětná zrcátka. Hlídač prohlásil, že za to neručí, a odmítl se o tom bavit. Chci vědět, jaké je v takové situaci mé právo a jak bych se měl zachovat.
Jaroslav Hrouda, Liberec

Odpovědnost provozovatelů hlídaných parkovišť je stejná jako u provozovatelů poskytujících ubytovací služby.

Přitom se to netýká pouze samotných dopravních prostředků, ale i jejich příslušenství.

A tím se rozumí například i nářadí, autorádio a podobně. Je ale třeba upozornit, že příslušenstvím nejsou věci přímo nesouvisející s provozem vozidla, například osobní zavazadla ve voze přepravovaná.

Za poškození vašeho vozu tak, jak ho popisujete, provozovatel parkoviště rozhodně odpovídá. Škodu ale musíte u provozovatele uplatnit bez zbytečného odkladu. Právo zanikne, pokud není uplatněno nejpozději patnáctého dne po dni, kdy se poškozený o škodě dozvěděl.

Z důvodu složitosti pozdějšího prokazování škody je samozřejmě nejlépe prokázat ji hned. Nejjednodušším prostředkem je protokol sepsaný policií.

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.