Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parní hybrid sníží spotřebu víc než o třetinu

aktualizováno 
Více než třetina energie se ve spalovacím motoru ztrácí formou odpadního tepla. V poslední době se tak značně experimentuje s možností jeho využití. Studie dvou britských univerzit ukázala, že při využití tepla k parnímu pohonu lze ušetřit i přes 30% paliva.

Ilustrační foto | foto: BMW

Již před více než dvěma lety představilo BMW svůj koncept Turbosteamer. Tento motor využívá odpadní teplo ze spalovacího motoru k vytváření vodní páry a parní stroj pak pomáhá pohánět klikovou hřídel. Takzvaný parní hybrid přinese zvýšení výkonu motoru a sníží spotřebu – podle BMW v průměru o 15%.

Studie dvou britských univerzit - Loughborough University a University of Sussex ukázala, že koncept parního hybridu přinese podle jízdního cyklu úsporu paliva v rozmezí 6,3–31,7%. V průměru by tak mohla být úspora o něco vyšší, než předpokládalo BMW.

Výzkumníci prováděli počítačové simulace se dvěma automobily – jedním byl VW Golf s motorem o objemu 1,6 litru, druhým vozem byla Honda Civic s motorem 1,8 l. Simulace byly prováděny ve třech jízdních cyklech – New European Drive Cycle (NEDC), US FTP-75 Urban Drive Cycle a US06 Highway Drive Cycle. Simulace byly provedeny vždy bez a následně s použitím hybridního parního ústrojí. Největší úspora se ukázala u cyklu US FTP-75, nejnižší pak u US06.

Na obou univerzitách bude výzkum pokračovat. Cílem je zdokonalit řídicí mechanismus pro různé jízdní styly a vylepšit vlastnosti tepelného výměníku. Návrh výměníku bude následně vyzkoušen na praktickém pokusu. K tomu bude použit motor Caterpillar o objemu 7,2 litru.

Parní hybrid dokáže uspořit i více než 30% paliva





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.