Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paroubek a Topolánek: Dobří řidiči, kteří neřídí

  17:43aktualizováno  18:26
Zatímco Mirek Topolánek občas usedá do závodního vozu, Jiří Paroubek se své mluvčí ptá, v jakém audi to vlastně jezdí. Ani jeden z politiků však neví, že tažné lano není součástí povinné výbavy.
Mirek Topolánek a Jiří Paroubek

Mirek Topolánek a Jiří Paroubek - Předseda ODS Mirek Topolánek a předseda vlády Jiří Paroubek odcházejí z České televize, kde se střetli v pořadu Otázky. (19. června 2005) | foto: Michal SváčekMF DNES

Čím jezdíte?
Paroubek:
Vozí mě auto policie, což je audi. ("Jaké to jsou parametry?" ptá se mluvčí vlády Lucie Orgoníkové, která odpovídá, že model A8.) Doma mám Renault Mégane, ale jezdí s ním syn.

Topolánek: Nejvíc času trávím v Škodě Superb, kterou mám k dispozici i s řidičem. Jsem s ní spokojen a myslím, že je to auto, které se Škodovce povedlo. A jen výjimečně dělám řidiče své ženě, která má Land Rover Freelander.

Jaký jste řidič?
Paroubek:
Myslím, že dobrý, ale posledních devět měsíců neřídím vůbec.

Topolánek: Jsem přesvědčený, že dobrý. Řidičák mám třicet dva let a od roku devadesát jsem až do doby, kdy jsem dostal vůz i s řidičem, najezdil šedesát tisíc kilometrů ročně.

Jaké bylo vaše první auto?
Paroubek:
Trabant, kterého jsem si pořídil, když mi bylo třiatřicet let. Do té doby jsem auto nepotřeboval, protože mě všude vozil otec. Když zemřel, musel jsem začít jezdit sám. Tehdy se pro mě velkým překvapením stalo zjištění, kde mají auta motor. Postupně jsem se ale naučil něco opravit i sám.

Topolánek: To byla aerovka. Teď už si nevzpomenu na konkrétní model. Měl jsem ji společně se dvěma kamarády, s kterými jsme jezdili na zábavy. Poté, co jsme se rozutekli na vysoké školy, zůstala u toho kamaráda, na něhož byla napsaná. Prvním rodinným vozem byla Škoda 105 S. Bohužel zrezivěla dřív, než jsem ji splatil. Ale absolvovali jsme v ní dovolené v Bulharsku, Rumunsku a Polsku. Nebylo to špatné auto.

Podle čeho auto vybíráte?
Paroubek:
Hodně hraje roli celkový vzhled. Z toho důvodu jsem jezdil třeba ve fordech, kterých jsem měl asi pět.

Topolánek: Nikdy jsem neměl tolik peněz, abych si mohl koupit auto, které bych si opravdu přál. Proto musím hledět na poměr ceny a kvality. V potaz jsem to bral i u služebních vozů. Nikdy jsem neměl BMW nebo mercedes. Vlastnil jsem třeba Seata Toledo nebo Mazdu 626.

Máte nějaké vysněné auto?
Paroubek:
Pokud bych měl jednou zbytečné peníze, koupil bych si jaguara. Zaprvé to jsou krásné vozy a zadruhé vydrží deset patnáct let.

 

Jiří PAROUBEK

Mým první autem byl trabant, kterého jsem si pořídil, když mi bylo třiatřicet let

Audi A8
4,2 quattro

Objem motoru 4,2 l

Maximální výkon
246/335 kW/koní

Max. rychlost
250 km/h

Základní cena
2 357 600 Kč


Topolánek: Jeep Willys nebo Jeep Wrangler. Klasický retro vůz do terénu se silným motorem.

Audi A8 premiéra a předsedy ČSSD Jiřího Paroubka


Co vám na zdejších silnicích vadí?
Paroubek:
Obyvatelé Česka nejsou zrovna ideální řidiči. Vadí mi, že k sobě nejsou ohleduplní a mají snahu na silnicích riskovat. Když jsem byl ve Skandinávii, líbilo se mi, jak tam řidiči jezdí ukázněně.

Topolánek: Hlavně to, že jsme za šestnáct let nedokázali dobudovat dálniční síť. Vadí mi velký počet kamionů, stav silnic a bezohlednost řidičů.

Jakou nejvyšší rychlostí jste jel?
Paroubek:
Nejsem milovník velkých rychlostí, ale asi sto osmdesát až sto devadesát za hodinu jsem jel.

Topolánek: Asi dvě stě třicet kilometrů za hodinu.

Souhlasíte se zákazem předjíždění kamionů na dálnicích?
Paroubek: Myslím si, že je to správné řešení problému.

Topolánek: Jako řidič ano. Nicméně je možné, že dojdeme k tomu, že v pravém pruhu pojede jeden kamion za druhým a v levém pojedou osobní auta možná ještě pomaleji.

Kdy jste naposledy dostal pokutu?
Paroubek:
To si nevzpomínám. V poslední době jsem je platil hlavně za svého syna.

Topolánek: Poměrně nedávno. V Praze ještě moc neumím jezdit, a tak jsem omylem vjel do jednosměrky. Zaplatil jsem jenom stovku.

Boural jste někdy?
Paroubek:
V roce 2002 jsem jel na mokré silnici, dostal jsem akvaplaning a vůz jsem rozsekal o svodidla.

Topolánek: Měl jsem dvě vážné nehody, ale ani jednu jsem nezavinil. Jednou jsem se dostal do hromadné havárie na dálnici, kde jsem to sice ubrzdil, ale další za mnou už ne. Tu druhou bouračku zavinil řidič kamionu. Nikdy se naštěstí nikomu nic nestalo, ale obě moje auta zamířila do šrotu.

Potřebují ústavní činitelé majáčky?
Paroubek:
Při mém pracovním tempu ano. Když budu mít poloviční pracovní tempo, mohu jezdit i svým autem.

 

Mirek TOPOLÁNEK

V osmnácti jsme si s kamarády koupili aerovku,
v níž jsme jezdili na zábavy

Škoda Superb 1,9 TDI

Objem motoru 
1,9 l

Maximální výkon
77/105 kW/koní

Max. rychlost 
192 km/h

Základní cena
738 900 Kč


Topolánek: Mají jinou možnost, jak se v krizových situacích přepravit, a někteří to často využívají. Tím mám na mysli vrtulník. Na silnici se auto s majáčkem stává téměř nebezpečným činitelem. Nehod politiků už bylo několik. Proto bych toto právo ponechal pouze premiérovi, prezidentovi a předsedům Poslanecké sněmovny a Senátu.

Potřebuje majáček na služebním autě například ministr informatiky?
Paroubek:
Takhle bych to neposuzoval. Když se jedná o jednání vlády, teoreticky by ho mohl mít i ministr informatiky. Ale přiznám se, že když jsem byl ministrem pro místní rozvoj, majáček jsem nepoužil ani jednou.

Topolánek: Myslím, že ministr informatiky nepotřebuje vůz s majáčkem.

Je tažné lano součástí povinné výbavy vozu?
Paroubek:
Ano.

Topolánek: Tažné lano je součástí povinné výbavy.

Škoda Superb předsedy ODS Mirka Topolánka

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.