Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Passat s odznakem W8 na klopě

  10:55aktualizováno  10:55
Poprvé v šedesátileté historii volkswagenů se pod jejich kapotou objevuje osmiválcový motor. Adept, který má jako první "tu čest", je oblíbený passat. Zástupce střední třídy s čtyřlitrovým osmiválcem tak vyplní prostor mezi menším šestiválcovým agregátem a přicházející luxusní limuzínou phaeton s dvanácti válci. Model se prodává od 1,33 miliónu i na českém trhu.

Dosud nejsilnější i nejluxusnější passat je nabízen výhradně s pohonem všech čtyř kol, což umožňuje optimální přenos síly motoru na vozovku. Čtyřlitrový osmiválec, který konstrukčně připomíná dva propojené čtyřválce, nabízí nejvyšší výkon 202 kilowatt (275 k) a úctyhodný točivý moment 370 Nm při 2750 ot/min.

S tímto srdcem se z konzervativně vyhlížejícího vozu stává opravdový dravec. Limuzína zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, model variant potřebuje k dosažení stejné mety o dvě desetinky více. Trochu pomalejší je přirozeně passat W8 s automatickou převodovkou. Tiptrotic, jak systém automatického řazení u Volkswagenu nazývají, dokáže zrychlit 1,9 tuny vážící vůz za necelých osm sekund. Samozřejmostí takto motorově vybaveného auta je i odpovídající maximální rychlost. Ta je jako u většiny konkurenčních vozů elektronicky omezena na 250 km/h.

Stinnou stránkou solidních jízdních charakteristik je spotřeba. V kombinovaném provozu si totiž nejsilnější passat průměrně řekne o 13,2 litru na 100 kilometrů, což je ještě o 1,4 litru více, než požaduje šestiválec 2,8 l. Při rozhodování, zda vybrat manuální řazení či automat, má potencionální zákazník o jedno dilema méně, neboť obě verze - alespoň jak Volkswagen tvrdí - spotřebují benzínu stejné množství.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.