Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Passat s odznakem W8 na klopě

  10:55aktualizováno  10:55
Poprvé v šedesátileté historii volkswagenů se pod jejich kapotou objevuje osmiválcový motor. Adept, který má jako první "tu čest", je oblíbený passat. Zástupce střední třídy s čtyřlitrovým osmiválcem tak vyplní prostor mezi menším šestiválcovým agregátem a přicházející luxusní limuzínou phaeton s dvanácti válci. Model se prodává od 1,33 miliónu i na českém trhu.

Dosud nejsilnější i nejluxusnější passat je nabízen výhradně s pohonem všech čtyř kol, což umožňuje optimální přenos síly motoru na vozovku. Čtyřlitrový osmiválec, který konstrukčně připomíná dva propojené čtyřválce, nabízí nejvyšší výkon 202 kilowatt (275 k) a úctyhodný točivý moment 370 Nm při 2750 ot/min.

S tímto srdcem se z konzervativně vyhlížejícího vozu stává opravdový dravec. Limuzína zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, model variant potřebuje k dosažení stejné mety o dvě desetinky více. Trochu pomalejší je přirozeně passat W8 s automatickou převodovkou. Tiptrotic, jak systém automatického řazení u Volkswagenu nazývají, dokáže zrychlit 1,9 tuny vážící vůz za necelých osm sekund. Samozřejmostí takto motorově vybaveného auta je i odpovídající maximální rychlost. Ta je jako u většiny konkurenčních vozů elektronicky omezena na 250 km/h.

Stinnou stránkou solidních jízdních charakteristik je spotřeba. V kombinovaném provozu si totiž nejsilnější passat průměrně řekne o 13,2 litru na 100 kilometrů, což je ještě o 1,4 litru více, než požaduje šestiválec 2,8 l. Při rozhodování, zda vybrat manuální řazení či automat, má potencionální zákazník o jedno dilema méně, neboť obě verze - alespoň jak Volkswagen tvrdí - spotřebují benzínu stejné množství.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Další z rubriky

Ostravská firma uvede elektrododávku z Číny. Co kus, to originál

Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první...

Ostravská společnost Velor-X-Trike se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Najdete na iDNES.cz