Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Passat s přívěsem by mohl za dva roky platit mýto

  12:51aktualizováno  12:51
Osobní vozy s tažným zařízením na přívěs by mohly za dva roky platit mýtné, podobně jako nyní kamiony, upozorňuje sdružení autodopravců Česmad.

Ilustrační foto

"Za dva roky totiž ministerstvo dopravy počítá s rozšířením mýtného ze skupiny vozů 12 a více tun na hranici 3,5 tuny, a pokud by mělo osobní auto v technickém průkazu jako souprava s přívěsem uvedenu vyšší hmotnost, mělo by platit mýto, uvedl mluvčí Česmadu Bohemia Martin Felix.

Poukázal přitom na současnou praxi, kdy mýto musejí platit i nákladní auta s hmotností pod 12 tun, pokud mají v technickém průkazu napsáno, že s přívěsem tuto hranici mohou překročit.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky stále platí výklad, že na jedno vozidlo nelze platit střídavě dálniční známku i mýtné podle toho, jestli jede bez přívěsu, nebo s ním.

O tom, jak bude řešeno posunutí hranice pro mýtné na vozy do 3,5 tuny, je však podle něj předčasné hovořit.

Podle výkladu ministerstva by ale již nyní měly osobní vozy s tažným zařízením, které překračují maximální povolenou hmotnost 3,5 tuny, platit dálniční známku odpovídající nákladním autům, tedy 7000 korun namísto 900 Kč.

To se přitom týká velké části větších osobních aut, jako je například VW Passat nebo terénní vozy. "Jinak se ve správním řízení vystavují pokutě až do výše 500 000 Kč," dodal Felix.

"Co se týká vozidel o hmotnosti nad 3,5 tuny a mýtného, nebyl bych tak rezolutní jako Česmad. Nechci v tuto chvíli říkat, že to bude tak nebo tak," uvedl Hanzelka. Podle něj je například možné, že zákon upraví platnost mýta jen na nákladní vozy.

Elektronické mýtné vybírá od začátku roku stát na rychlostních komunikacích od nákladních aut o celkové hmotnosti 12 a více tun.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.