Ilustrační foto

Ilustrační foto

Passat s přívěsem by mohl za dva roky platit mýto

  • 44
Osobní vozy s tažným zařízením na přívěs by mohly za dva roky platit mýtné, podobně jako nyní kamiony, upozorňuje sdružení autodopravců Česmad.

"Za dva roky totiž ministerstvo dopravy počítá s rozšířením mýtného ze skupiny vozů 12 a více tun na hranici 3,5 tuny, a pokud by mělo osobní auto v technickém průkazu jako souprava s přívěsem uvedenu vyšší hmotnost, mělo by platit mýto, uvedl mluvčí Česmadu Bohemia Martin Felix.

Poukázal přitom na současnou praxi, kdy mýto musejí platit i nákladní auta s hmotností pod 12 tun, pokud mají v technickém průkazu napsáno, že s přívěsem tuto hranici mohou překročit.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky stále platí výklad, že na jedno vozidlo nelze platit střídavě dálniční známku i mýtné podle toho, jestli jede bez přívěsu, nebo s ním.

O tom, jak bude řešeno posunutí hranice pro mýtné na vozy do 3,5 tuny, je však podle něj předčasné hovořit.

Podle výkladu ministerstva by ale již nyní měly osobní vozy s tažným zařízením, které překračují maximální povolenou hmotnost 3,5 tuny, platit dálniční známku odpovídající nákladním autům, tedy 7000 korun namísto 900 Kč.

To se přitom týká velké části větších osobních aut, jako je například VW Passat nebo terénní vozy. "Jinak se ve správním řízení vystavují pokutě až do výše 500 000 Kč," dodal Felix.

"Co se týká vozidel o hmotnosti nad 3,5 tuny a mýtného, nebyl bych tak rezolutní jako Česmad. Nechci v tuto chvíli říkat, že to bude tak nebo tak," uvedl Hanzelka. Podle něj je například možné, že zákon upraví platnost mýta jen na nákladní vozy.

Elektronické mýtné vybírá od začátku roku stát na rychlostních komunikacích od nákladních aut o celkové hmotnosti 12 a více tun.

,