Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Past na alkohol za volantem

  14:20aktualizováno  14:20
V severských zemích již nabízejí zámek zapalování s detektorem alkoholu. Prodejci nákladních automobilů Volvo nyní nabízejí jako výbavu na přání jediný schválený zámek zapalování s detektorem alkoholu Alcolock.

Přístroj byl otestován a schválen do provozu ve spolupráci se švédskými dopravními úřady. Ty dokonce navrhují, aby všechny těžké nákladní automobily ve Švédsku byly od letoška vybaveny tímto alcolockem, přestože stále k tomu neexistuje legislativa.

Jednoduché ovládání

Zámek se skládá z centrální jednotky s displejem, ruční jednotky s vyměnnými náustky a kabeláže. Patrick Bhanji, manažer švédské divize nákladních automobilů této značky, vysvětluje, jak se zámek s detektorem jednoduše ovládá: "Alcolock je propojen se startováním.

V případě, že se v dechu řidiče objeví alkohol, je startování na pět minut zablokováno a poté musí následovat další zkouška. Pokud však dojde k zablokování startéru, musí být vozidlo do týdne přistaveno do autorizovaného servisu k opětovnému nastavení systému. V opačném případě už nebude možné vozidlo nastartovat."

Prevence

Odhady říkají, že denně se na švédských silnicích pohybuje na 16 000 řidičů pod vlivem alkoholu. Mezi nimi jsou i šoféři nákladních aut, kteří vystavují okolí značnému nebezpečí.

Alkolock zabrání vyjet na silnici. Přístroj rovněž umožní dopravci identifikovat řidiče s potenciálními problémy s alkoholem. A tak nejen předchází nehodám, ale umožňuje dané osobě vyhledat včas a diskrétně pomoc.

Značný nárůst zájmu

"Přístrojem je vybaveno již na patnáct set vozidel," říká Bengt Allo, ředitel společnosti Alkolas i Skandinavien AB, zástupce kanadského výrobce zámku. V poslední době narůstá zájem o přístroj mezi švédskými dopravci, autobusovými společnostmi a taxislužbami.

"Naše dosavadní zkušenost je dobrá a přístroj je velmi spolehlivý. Pracuje při teplotách mezi -45 °C až 85 °C," říká. Cena za montáž zámku je 17 500 švédských korun, v přepočtu tedy méně než 1900 eur. I když se to zdá hodně, jako možnost zabránit nedozírným následkům je to ještě velmi levná pojistka.

Podle časopisu Globetrotter, čtvrtletníku společnosti Volvo Truck Czech


Cena za montáž zámku je 17 500 švédských korun, v přepočtu tedy méně než 1900 eur. I když se to zdá hodně, jako možnost zabránit nedozírným následkům je to ještě velmi levná pojistka.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.