Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Patří v zimě automobil do myčky?

aktualizováno 
Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken.
Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken. Zvlášť v zimních měsících, kdy se v myčkách auta často předmývají tlakovou vodou. "Pod tlakem se voda dostane úplně všude, a když pak k sobě gumové obložení přimrzne, jste na nejlepší cestě je při násilném otevírání dveří potrhat," varuje Dittrich. Pokud už na auto přes nános špíny není vidět, umýt se musí. Pak ovšem je nezbytné je důkladně osušit nebo je odstavit do zateplené garáže. Vyplatí se ošetřit gumová těsnění dveří a oken silikonovým olejem. Pověra, že lak a metalíza zvlášť trpí v myčkách v zimě víc než v létě, je opravdu jen pověra. "Snad každá mycí linka s kartáči je pro lak stejně drastická," tvrdí Dittrich. Doporučuje kbelík, houbu a vlastní ruce. Sám však připouští, že to je pro většinu motoristů v zimě příliš nepohodlné. K voskování už se Petr Dittrich staví jinak. Na rozdíl od léta je zimní ježdění pro auto bojem ve velmi drsných podmínkách, oděr laku a koroze hrozí podstatně víc. To je důvod při návštěvě myčky moc nešetřit a zaplatit dražší program, který zahrnuje i voskování. "Vosk nebo politura vytvoří na karoserii do příštího mytí ochranný film, který je při jízdě po nasolené silnici moc důležitý jako ochranný štít laku," ujišťuje Petr Dittrich.


Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.