Patří v zimě automobil do myčky?

Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken.
Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken. Zvlášť v zimních měsících, kdy se v myčkách auta často předmývají tlakovou vodou. "Pod tlakem se voda dostane úplně všude, a když pak k sobě gumové obložení přimrzne, jste na nejlepší cestě je při násilném otevírání dveří potrhat," varuje Dittrich. Pokud už na auto přes nános špíny není vidět, umýt se musí. Pak ovšem je nezbytné je důkladně osušit nebo je odstavit do zateplené garáže. Vyplatí se ošetřit gumová těsnění dveří a oken silikonovým olejem. Pověra, že lak a metalíza zvlášť trpí v myčkách v zimě víc než v létě, je opravdu jen pověra. "Snad každá mycí linka s kartáči je pro lak stejně drastická," tvrdí Dittrich. Doporučuje kbelík, houbu a vlastní ruce. Sám však připouští, že to je pro většinu motoristů v zimě příliš nepohodlné. K voskování už se Petr Dittrich staví jinak. Na rozdíl od léta je zimní ježdění pro auto bojem ve velmi drsných podmínkách, oděr laku a koroze hrozí podstatně víc. To je důvod při návštěvě myčky moc nešetřit a zaplatit dražší program, který zahrnuje i voskování. "Vosk nebo politura vytvoří na karoserii do příštího mytí ochranný film, který je při jízdě po nasolené silnici moc důležitý jako ochranný štít laku," ujišťuje Petr Dittrich.