Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Patří v zimě automobil do myčky?

  11:50aktualizováno  11:50
Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken. Zvlášť v zimních měsících, kdy se v myčkách auta často předmývají tlakovou vodou.

"Pod tlakem se voda dostane úplně všude, a když pak k sobě gumové obložení přimrzne, jste na nejlepší cestě je při násilném otevírání dveří potrhat," varuje Dittrich. Pokud už na auto přes nános špíny není vidět, umýt se musí. Pak ovšem je nezbytné je důkladně osušit nebo je odstavit do zateplené garáže. Vyplatí se ošetřit gumová těsnění dveří a oken silikonovým olejem. Pověra, že lak a metalíza zvlášť trpí v myčkách v zimě víc než v létě, je opravdu jen pověra. "Snad každá mycí linka s kartáči je pro lak stejně drastická," tvrdí Dittrich. Doporučuje kbelík, houbu a vlastní ruce. Sám však připouští, že to je pro většinu motoristů v zimě příliš nepohodlné. K voskování už se Petr Dittrich staví jinak. Na rozdíl od léta je zimní ježdění pro auto bojem ve velmi drsných podmínkách, oděr laku a koroze hrozí podstatně víc. To je důvod při návštěvě myčky moc nešetřit a zaplatit dražší program, který zahrnuje i voskování. "Vosk nebo politura vytvoří na karoserii do příštího mytí ochranný film, který je při jízdě po nasolené silnici moc důležitý jako ochranný štít laku," ujišťuje Petr Dittrich

Po umytí vozu v automatické myčce při mrazivém počasí by mělo následovat důkladné osušení. V myčce je v zimě dobré volit programy, které vůz také navoskují a ochrání tak proti soli.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.