Diskuze
Patrové autobusy by se měly zakázat, říkají odborníci na bezpečnost
Děkujeme za pochopení.
Carmel Tel
mam taku otazku
co je to patro? Je to nieco podobne ako s tym vedrom? Zakazat patraaaa
Marcus Antonius
měly by zakázat
nože by měli zakázat , kolik lidí se řízlo a kolik lidí bylo zavražděno.
hurkadavid
zbytečný článek
Opravdu si myslím, že tohle je zbytečný a nesmyslný článek. Pene redaktore, tušíte vůbec něco o takové věci, jako je autobus? Dovedete si představit, jaké systémy a jaké vybavení má běžný bus? Autobus je něco jiného než skládačka, kterou kdekdo vyrobí. Ano, je spousta systémů, které jsou tak složité, že se vyrábí v jediné firmě na světě. Ale to neznamená nic špatného. Ostatně - i letadlo má sedadla od Recaru a motory od RR. Nebo je to špatně? Víte někdo, co to je v busu retardér?
Hroznej_puberťák
Re: zbytečný článek
Och, a co že to má za tak zázračné systémy přinejmenším z NASA nebo od vesmírných lidí, že je kvůli tomu ten článek nesmyslný? Snad ne ten směšný retardér či intardér? Ten článek naopak sedí poměrně přesně - autobus je tenká plechovčička jak od sardinek a prakticky jediným bezpečnostním prvkem je tam řidič. A retardér jej v tom nijak nevytrhne.
Doktor_z_údolí
Nejlepší je posadit za volant dvoupatráku taxikáře..
ten se vyzná v tlačenici...
username
ad dvoupatráky
s tou nebezpečností dvoupatráků souhlasím - nechápu proč se ty dálkové autobusy nedělají obráceně - tj. úložené místo nahoře a místo pro cestující dole - z mnoha hledisek mi to přijde lepší - bezpečnost, lepší rozložení váhy, menší houpání (= méně nevolností) cestujících, přístupnost atd. Jediný problém je se skládáním/nakládáním kufrů atd. ale to se dělá jen na začátku a na konci cesty a šel by jistě rozumně vyřešit.
lu2222
Re: ad dvoupatráky
Asi je to v tom, že úložnej prostor není po celý ploše a jednodušeji vyplní mezery mezi rúznejma výčnělkama, který tvoří motor, podběhy, nádrž atd. Stačí se podívat do interiéru městského nízkopodlažního busu jak jsou jsou sedačky neprakticky rozmístěné. Tam to ale tolik nevadí, protože cestující tam stráví pár minut a tak je pohodlí na vedlejší koleji.
brezovak
je
důležité kdo dvoupatrák řídí, pokud má šofér příkladně 10
letou praxi na mezinárodních spojích tak zvládne cokoli , pokud
dvoupatrák řídí nějaký mladý jojan co má pouze na autobus řidičák a rok jezdil
z autobusem MHD tak je to potom dost velký problém.
william brennan
Re: je
Jasně, když má řidič desetiletou praxi, tak se v žádném případě nemůže vybourat.
Podrazza
To mi nějak nesedí
Nevím jak to autor myslel s tím že předpisy a systémy jdou z osobních aut do tahačů a autobusů se zpožděním ale např. s hlídáním jízdních pruhů (LGS), adaptivním tempomatem (ACC) jsem se poprvé setkal v tahačích MAN TGX už před několika lety, když většina výrobců os. aut neumožňovala takovou výbavu ani pro své nejvyšší modely a vyjímky jako Volvo a VW to měli ve stádiu testování.
Ohledně autobusů bych to spíš viděl v tom, že tu mají dopravci ve zvyku nakoupit několik let a stovek tisíc km staré ojetiny a maximálně to hodit do laku, aby busy vypadaly dobře. Pokud už někteří zase kupují nové busy, většinou se šetří i na bezp. výbavě.
xdriver1
Re: To mi nějak nesedí
Nevím, jestli nedošlo mezitím k úpravě článku, ale z toho, co jsem četl já, vyplývá, že obecně bezpečnostní standardy a normy se u kamionů a autobusů zpřísňují pomaleji, než u osobních aut - což je pravda. Ne, že by se bezpečnostní technologie rozšiřovaly z osobáků na autobusy a kamiony...
mi_golem
Kalousek navrhne
v rámci úsporných opatření v ČR 3 patrové autobusy. A když ten plebs v MHD zdechne, tak jemu to vadit nebude .......
New York New York
Re: Kalousek navrhne
A kdo které kategorie patříte Vy?
vymrzovac2
Zájezdový dvoupatrový autobus.....
....jsem viděl pouze jednou při cestě na lyže do Itálie. Většina autobusů je jednopodlažní se zvýšenou palubou, pod kterou je větší zavazadlový prostor, který při zaplnění může snížit těžiště vozu. Klasické doubledeckery jsou určeny pro městský provoz, takže po městě jezdí podstatně nižší rychlostí............. pokud ale nehodu zaviní řidič, bude to asi stejně jedno
JeFFik
Re: Zájezdový dvoupatrový autobus.....
ta zvýšená paluba je hodně problematická ohledně toho těžiště, protože cestujicí jsou obvykle mnohem těžší, než jejich zvazadla takže čím jsou cestující níže, tím níže má autobus těžiště.
Paní Semtamťuková
Haha
Ten, kdo si stále kupuje nejmodernější auta podle crashtestu, určitě nejezdí autobusem do Chorvatska
My.WinCleaner
Re: Haha
A jakou to má souvislost s tím, že jiní lidé autobusy jezdí?
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...