Diskuze
Patrové autobusy by se měly zakázat, říkají odborníci na bezpečnost
Děkujeme za pochopení.
Carmel Tel
mam taku otazku
co je to patro? Je to nieco podobne ako s tym vedrom? Zakazat patraaaa
Marcus Antonius
měly by zakázat
nože by měli zakázat , kolik lidí se řízlo a kolik lidí bylo zavražděno.
hurkadavid
zbytečný článek
Opravdu si myslím, že tohle je zbytečný a nesmyslný článek. Pene redaktore, tušíte vůbec něco o takové věci, jako je autobus? Dovedete si představit, jaké systémy a jaké vybavení má běžný bus? Autobus je něco jiného než skládačka, kterou kdekdo vyrobí. Ano, je spousta systémů, které jsou tak složité, že se vyrábí v jediné firmě na světě. Ale to neznamená nic špatného. Ostatně - i letadlo má sedadla od Recaru a motory od RR. Nebo je to špatně? Víte někdo, co to je v busu retardér?
Hroznej_puberťák
Re: zbytečný článek
Och, a co že to má za tak zázračné systémy přinejmenším z NASA nebo od vesmírných lidí, že je kvůli tomu ten článek nesmyslný? Snad ne ten směšný retardér či intardér? Ten článek naopak sedí poměrně přesně - autobus je tenká plechovčička jak od sardinek a prakticky jediným bezpečnostním prvkem je tam řidič. A retardér jej v tom nijak nevytrhne.
Doktor_z_údolí
Nejlepší je posadit za volant dvoupatráku taxikáře..
ten se vyzná v tlačenici...
username
ad dvoupatráky
s tou nebezpečností dvoupatráků souhlasím - nechápu proč se ty dálkové autobusy nedělají obráceně - tj. úložené místo nahoře a místo pro cestující dole - z mnoha hledisek mi to přijde lepší - bezpečnost, lepší rozložení váhy, menší houpání (= méně nevolností) cestujících, přístupnost atd. Jediný problém je se skládáním/nakládáním kufrů atd. ale to se dělá jen na začátku a na konci cesty a šel by jistě rozumně vyřešit.
lu2222
Re: ad dvoupatráky
Asi je to v tom, že úložnej prostor není po celý ploše a jednodušeji vyplní mezery mezi rúznejma výčnělkama, který tvoří motor, podběhy, nádrž atd. Stačí se podívat do interiéru městského nízkopodlažního busu jak jsou jsou sedačky neprakticky rozmístěné. Tam to ale tolik nevadí, protože cestující tam stráví pár minut a tak je pohodlí na vedlejší koleji.
brezovak
je
důležité kdo dvoupatrák řídí, pokud má šofér příkladně 10
letou praxi na mezinárodních spojích tak zvládne cokoli , pokud
dvoupatrák řídí nějaký mladý jojan co má pouze na autobus řidičák a rok jezdil
z autobusem MHD tak je to potom dost velký problém.
william brennan
Re: je
Jasně, když má řidič desetiletou praxi, tak se v žádném případě nemůže vybourat.
Podrazza
To mi nějak nesedí
Nevím jak to autor myslel s tím že předpisy a systémy jdou z osobních aut do tahačů a autobusů se zpožděním ale např. s hlídáním jízdních pruhů (LGS), adaptivním tempomatem (ACC) jsem se poprvé setkal v tahačích MAN TGX už před několika lety, když většina výrobců os. aut neumožňovala takovou výbavu ani pro své nejvyšší modely a vyjímky jako Volvo a VW to měli ve stádiu testování.
Ohledně autobusů bych to spíš viděl v tom, že tu mají dopravci ve zvyku nakoupit několik let a stovek tisíc km staré ojetiny a maximálně to hodit do laku, aby busy vypadaly dobře. Pokud už někteří zase kupují nové busy, většinou se šetří i na bezp. výbavě.
xdriver1
Re: To mi nějak nesedí
Nevím, jestli nedošlo mezitím k úpravě článku, ale z toho, co jsem četl já, vyplývá, že obecně bezpečnostní standardy a normy se u kamionů a autobusů zpřísňují pomaleji, než u osobních aut - což je pravda. Ne, že by se bezpečnostní technologie rozšiřovaly z osobáků na autobusy a kamiony...
mi_golem
Kalousek navrhne
v rámci úsporných opatření v ČR 3 patrové autobusy. A když ten plebs v MHD zdechne, tak jemu to vadit nebude .......
New York New York
Re: Kalousek navrhne
A kdo které kategorie patříte Vy?
vymrzovac2
Zájezdový dvoupatrový autobus.....
....jsem viděl pouze jednou při cestě na lyže do Itálie. Většina autobusů je jednopodlažní se zvýšenou palubou, pod kterou je větší zavazadlový prostor, který při zaplnění může snížit těžiště vozu. Klasické doubledeckery jsou určeny pro městský provoz, takže po městě jezdí podstatně nižší rychlostí............. pokud ale nehodu zaviní řidič, bude to asi stejně jedno
JeFFik
Re: Zájezdový dvoupatrový autobus.....
ta zvýšená paluba je hodně problematická ohledně toho těžiště, protože cestujicí jsou obvykle mnohem těžší, než jejich zvazadla takže čím jsou cestující níže, tím níže má autobus těžiště.
Paní Semtamťuková
Haha
Ten, kdo si stále kupuje nejmodernější auta podle crashtestu, určitě nejezdí autobusem do Chorvatska
My.WinCleaner
Re: Haha
A jakou to má souvislost s tím, že jiní lidé autobusy jezdí?
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Automechanik/Autoelektrikář, dopravné, super benefity #tOXpz
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Karlovarský kraj
nabízený plat:
32 000 - 48 000 Kč