Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Patrové autobusy by se měly zakázat, říkají odborníci na bezpečnost

Auta jsou stále větší, těžší, bezpečnější. Předpisy, které musí jejich výrobci splnit, přitvrzují. U autobusů a kamionů se ale předpisy zpřísňují oproti osobním autům se zpožděním. Nejdůležitějším bezpečnostním prvkem je stále hlavně šofér a u autobusů to platí dvojnásob.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Carmel Tel

22. 7. 2011 15:12
mam taku otazku

co je to patro? Je to nieco podobne ako s tym vedrom? Zakazat patraaaa

0 0
možnosti

Marcus Antonius

22. 7. 2011 11:20
měly by zakázat

nože by měli zakázat , kolik lidí se řízlo a kolik lidí bylo zavražděno.

0 0
možnosti

hurkadavid

21. 7. 2011 21:29
zbytečný článek

Opravdu si myslím, že tohle je zbytečný a nesmyslný článek. Pene redaktore, tušíte vůbec něco o takové věci, jako je autobus? Dovedete si představit, jaké systémy a jaké vybavení má běžný bus? Autobus je něco jiného než skládačka, kterou kdekdo vyrobí. Ano, je spousta systémů, které jsou tak složité, že se vyrábí v jediné firmě na světě. Ale to neznamená nic špatného. Ostatně - i letadlo má sedadla od Recaru a motory od RR. Nebo je to špatně? Víte někdo, co to je v busu retardér?

0 0
možnosti

Hroznej_puberťák

21. 7. 2011 22:20
Re: zbytečný článek

Och, a co že to má za tak zázračné systémy přinejmenším z NASA nebo od vesmírných lidí, že je kvůli tomu ten článek nesmyslný? Snad ne ten směšný retardér či intardér? Ten článek naopak sedí poměrně přesně - autobus je tenká plechovčička jak od sardinek a prakticky jediným bezpečnostním prvkem je tam řidič. A retardér jej v tom nijak nevytrhne.

0 0
možnosti

Doktor_z_údolí

21. 7. 2011 17:27
Nejlepší je posadit za volant dvoupatráku taxikáře..

ten se vyzná v tlačenici...

0 0
možnosti

username

21. 7. 2011 17:07
ad dvoupatráky

s tou nebezpečností dvoupatráků souhlasím - nechápu proč se ty dálkové autobusy nedělají obráceně - tj. úložené místo nahoře a místo pro cestující dole - z mnoha hledisek mi to přijde lepší - bezpečnost, lepší rozložení váhy, menší houpání (= méně nevolností) cestujících, přístupnost atd. Jediný problém je se skládáním/nakládáním kufrů atd. ale to se dělá jen na začátku a na konci cesty a šel by jistě rozumně vyřešit.

0 0
možnosti

lu2222

21. 7. 2011 18:17
Re: ad dvoupatráky

Asi je to v tom, že úložnej prostor není po celý ploše a jednodušeji vyplní mezery mezi rúznejma výčnělkama, který tvoří motor, podběhy, nádrž atd. Stačí se podívat do interiéru městského nízkopodlažního busu jak jsou jsou sedačky neprakticky rozmístěné. Tam to ale tolik nevadí, protože cestující tam stráví pár minut a tak je pohodlí na vedlejší koleji.

1 0
možnosti

brezovak

21. 7. 2011 16:52
je

důležité kdo dvoupatrák řídí, pokud má šofér příkladně 10

letou praxi na mezinárodních  spojích  tak zvládne cokoli , pokud

dvoupatrák řídí nějaký mladý jojan co má pouze na autobus řidičák a rok jezdil

z autobusem MHD tak je to potom dost velký problém.

0 0
možnosti

william brennan

21. 7. 2011 17:28
Re: je

Jasně, když má řidič desetiletou praxi, tak se v žádném případě nemůže vybourat.:-P

0 0
možnosti

Podrazza

21. 7. 2011 14:54
To mi nějak nesedí

Nevím jak to autor myslel s tím že předpisy a systémy jdou z osobních aut do tahačů a autobusů se zpožděním ale např. s hlídáním jízdních pruhů (LGS), adaptivním tempomatem (ACC) jsem se poprvé setkal v tahačích MAN TGX už před několika lety, když většina výrobců os. aut neumožňovala takovou výbavu ani pro své nejvyšší modely a vyjímky jako Volvo a VW to měli ve stádiu testování.

Ohledně autobusů bych to spíš viděl v tom, že tu mají dopravci ve zvyku nakoupit několik let a stovek tisíc km staré ojetiny a maximálně to hodit do laku, aby busy vypadaly dobře. Pokud už někteří zase kupují nové busy, většinou se šetří i na bezp. výbavě.

0 0
možnosti

xdriver1

21. 7. 2011 15:07
Re: To mi nějak nesedí

Nevím, jestli nedošlo mezitím k úpravě článku, ale z toho, co jsem četl já, vyplývá, že obecně bezpečnostní standardy a normy se u kamionů a autobusů zpřísňují pomaleji, než u osobních aut - což je pravda. Ne, že by se bezpečnostní technologie rozšiřovaly z osobáků na autobusy a kamiony...

0 0
možnosti

mi_golem

21. 7. 2011 14:39
Kalousek navrhne

v rámci úsporných opatření v ČR 3 patrové autobusy. A když ten plebs v MHD zdechne, tak jemu to vadit nebude .......;-D;-D

0 0
možnosti

New York New York

21. 7. 2011 14:44
Re: Kalousek navrhne

A kdo které kategorie patříte Vy?

0 0
možnosti

vymrzovac2

21. 7. 2011 14:24
Zájezdový dvoupatrový autobus.....

....jsem viděl pouze jednou při cestě na lyže do Itálie. Většina autobusů je jednopodlažní se zvýšenou palubou, pod kterou je větší zavazadlový prostor, který při zaplnění může snížit těžiště vozu. Klasické doubledeckery jsou určeny pro městský provoz, takže po městě jezdí podstatně nižší rychlostí.............;-)   pokud ale nehodu zaviní řidič, bude to asi stejně jedno

0 0
možnosti

JeFFik

21. 7. 2011 15:55
Re: Zájezdový dvoupatrový autobus.....

ta zvýšená paluba je hodně problematická ohledně toho těžiště, protože cestujicí jsou obvykle mnohem těžší, než jejich zvazadla takže čím jsou cestující níže, tím níže má autobus těžiště.

0 0
možnosti

Paní Semtamťuková

21. 7. 2011 14:12
Haha

Ten, kdo si stále kupuje nejmodernější auta podle crashtestu, určitě nejezdí autobusem do Chorvatska ;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

My.WinCleaner

21. 7. 2011 14:20
Re: Haha

A jakou to má souvislost s tím, že jiní lidé autobusy jezdí?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...