Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Dumbrovský se českým autům vyhýbá

aktualizováno 
Moderátor Televizních novin Pavel Dumbrovský jezdí čtyři a půl roku v Peugeotu 307 SW. Přemýšlí však o koupi nového Citroënu C4 Picasso.

Peugeot Pavla Dumbrovského zpočátku zlobil, závady se ale podařilo vychytat | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Co na svém nynějším voze nejvíc oceňuje? Prosklenou střechu a možnost přesouvat sedadla. "Dřív jsem míval sedany, ale s těmi auty nic neuděláte. Jak jsou postavená, tak je musíte používat,“ říká moderátor.

Prosklená střecha je prvek výbavy, bez kterého bych se klidně obešel. Čím si vás tak získala?
Je super. Auto bez prosklené střechy bych už nechtěl. Je to tím, že hodně cestuji. Dřív jsem dělal reportéra, tak jsem pracoval čtrnáct dnů v kuse a pak jsem měl týden volno.

Jakmile začal březen, s rodinou jsme vyrazili po Evropě. A skleněná střecha je úžasná třeba v tom, že v Alpách krásně vidíte hory. Jako řidič zase oceňuju, že je skvěle vidět na semafory a ukazatele.

S čím jste začínal jezdit?
Úžasným autem - dvoudveřovou Škodou 1000 MBX. Původně to snad bylo dělané hlavně pro západní trhy, ale u nás jich také pár jezdilo. Na tu dobu to bylo skvělé auto pro mladé. Na dveřích třeba nemělo rámy, takže když jste stáhnul okénko, vypadalo to hodně efektně.

Kolik vám tehdy bylo?
Dvacet. S ženou jsme si ho koupili, ještě když jsme byli na vysoké škole.

A co další auta?
Následoval klasický vývoj - Škoda 120 a před revolucí Škoda 136. Poté už jsem se vezl na vlně porevolučních dovozů, takže jsem si pořídil Volkswagen Jetta. Pak jsem měl nadupaného Peugeota 405 SRI, kterého mi ale ukradli. Tak jsem si koupil dalšího, kterého vystřídala Toyota Carina. To bylo velmi spolehlivé auto. Nemusel jsem na ni sáhnout celé čtyři roky. S Peugeotem 307 to zpočátku bylo jinak.

Jak?
Mám hrozné zkušenosti s českým zastoupením Peugeotu. Ještě když byla "třistasedmička“ v záruce, objevilo se několik vad. Například se měnila zadní náprava, která byla křivá. Tu sice nakonec vyměnili, ale dělali neskutečné problémy s pneumatikami, které se kvůli tomu zničily.

Pak bylo ještě pár drobností ve stylu odpadávání kapes ze zadních sedadel. Jakákoliv komunikace s vedením firmy byla z jejich strany plná arogance a nezájmu. Chápu, že se může objevit nějaká vada, ale jako prodejce bych se měl snažit to nějak řešit a vyjít zákazníkovi vstříc. Ale to u Peugeotu nefunguje.

Kolik jste ochoten do auta investovat?
Pravidelně do auta dávám maximálně 600 tisíc korun.

Pravidelně znamená co?
Kdysi jsem auto kupoval po dvou až čtyřech letech. Peugeot teď přetahuje, protože ho mám už čtyři a půl roku. Po těch počátečních problémech se ukázal jako dobré auto.

Máte už vyhlédnuté nějaké další?
Přemýšlím o novém Citroënu C4 Picasso. Líbí se mi na něm, že má hodně prosklených ploch a variabilní vnitřek. Výborné jsou také stolečky na sedadlech. Děti si na nich kreslí, hrajou si tam hry a nezlobí.

Co třeba Škoda Roomster?
Od té doby, co si mohu vybírat, se programově českým autům vyhýbám. Teď už se to lepší, ale do poslední doby to byly jen chudí příbuzní. Tady pořád ještě existuje postkomunistický syndrom lidí, kteří dřív jezdili v pomalých autech, protože jiná tu nebyla. Po revoluci si mohli koupit relativně silnou octavii a na silnicích se chovají naprosto strašně. Na řidiče octavií to platí obzvlášť.

Viděl jste novou Škodu Fabia?
Jen na obrázcích. Designově je zajímavá, ale pro mě malá. Já bych si koupil superba.

Peugeot 307 SW 1,6 16V Pavla Dumbrovského v číslech

Max. výkon

80 kW/110 koní
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,9 s
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Prům. spotřeba 7,7 l/100 km
Zavaz. prostor 676 l
Délka vozu 4428 mm

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.