Pavel Dumbrovský se českým autům vyhýbá

aktualizováno 
Moderátor Televizních novin Pavel Dumbrovský jezdí čtyři a půl roku v Peugeotu 307 SW. Přemýšlí však o koupi nového Citroënu C4 Picasso.

Peugeot Pavla Dumbrovského zpočátku zlobil, závady se ale podařilo vychytat | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Co na svém nynějším voze nejvíc oceňuje? Prosklenou střechu a možnost přesouvat sedadla. "Dřív jsem míval sedany, ale s těmi auty nic neuděláte. Jak jsou postavená, tak je musíte používat,“ říká moderátor.

Prosklená střecha je prvek výbavy, bez kterého bych se klidně obešel. Čím si vás tak získala?
Je super. Auto bez prosklené střechy bych už nechtěl. Je to tím, že hodně cestuji. Dřív jsem dělal reportéra, tak jsem pracoval čtrnáct dnů v kuse a pak jsem měl týden volno.

Jakmile začal březen, s rodinou jsme vyrazili po Evropě. A skleněná střecha je úžasná třeba v tom, že v Alpách krásně vidíte hory. Jako řidič zase oceňuju, že je skvěle vidět na semafory a ukazatele.

S čím jste začínal jezdit?
Úžasným autem - dvoudveřovou Škodou 1000 MBX. Původně to snad bylo dělané hlavně pro západní trhy, ale u nás jich také pár jezdilo. Na tu dobu to bylo skvělé auto pro mladé. Na dveřích třeba nemělo rámy, takže když jste stáhnul okénko, vypadalo to hodně efektně.

Kolik vám tehdy bylo?
Dvacet. S ženou jsme si ho koupili, ještě když jsme byli na vysoké škole.

A co další auta?
Následoval klasický vývoj - Škoda 120 a před revolucí Škoda 136. Poté už jsem se vezl na vlně porevolučních dovozů, takže jsem si pořídil Volkswagen Jetta. Pak jsem měl nadupaného Peugeota 405 SRI, kterého mi ale ukradli. Tak jsem si koupil dalšího, kterého vystřídala Toyota Carina. To bylo velmi spolehlivé auto. Nemusel jsem na ni sáhnout celé čtyři roky. S Peugeotem 307 to zpočátku bylo jinak.

Jak?
Mám hrozné zkušenosti s českým zastoupením Peugeotu. Ještě když byla "třistasedmička“ v záruce, objevilo se několik vad. Například se měnila zadní náprava, která byla křivá. Tu sice nakonec vyměnili, ale dělali neskutečné problémy s pneumatikami, které se kvůli tomu zničily.

Pak bylo ještě pár drobností ve stylu odpadávání kapes ze zadních sedadel. Jakákoliv komunikace s vedením firmy byla z jejich strany plná arogance a nezájmu. Chápu, že se může objevit nějaká vada, ale jako prodejce bych se měl snažit to nějak řešit a vyjít zákazníkovi vstříc. Ale to u Peugeotu nefunguje.

Kolik jste ochoten do auta investovat?
Pravidelně do auta dávám maximálně 600 tisíc korun.

Pravidelně znamená co?
Kdysi jsem auto kupoval po dvou až čtyřech letech. Peugeot teď přetahuje, protože ho mám už čtyři a půl roku. Po těch počátečních problémech se ukázal jako dobré auto.

Máte už vyhlédnuté nějaké další?
Přemýšlím o novém Citroënu C4 Picasso. Líbí se mi na něm, že má hodně prosklených ploch a variabilní vnitřek. Výborné jsou také stolečky na sedadlech. Děti si na nich kreslí, hrajou si tam hry a nezlobí.

Co třeba Škoda Roomster?
Od té doby, co si mohu vybírat, se programově českým autům vyhýbám. Teď už se to lepší, ale do poslední doby to byly jen chudí příbuzní. Tady pořád ještě existuje postkomunistický syndrom lidí, kteří dřív jezdili v pomalých autech, protože jiná tu nebyla. Po revoluci si mohli koupit relativně silnou octavii a na silnicích se chovají naprosto strašně. Na řidiče octavií to platí obzvlášť.

Viděl jste novou Škodu Fabia?
Jen na obrázcích. Designově je zajímavá, ale pro mě malá. Já bych si koupil superba.

Peugeot 307 SW 1,6 16V Pavla Dumbrovského v číslech

Max. výkon

80 kW/110 koní
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,9 s
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Prům. spotřeba 7,7 l/100 km
Zavaz. prostor 676 l
Délka vozu 4428 mm

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

OBRAZEM: Závodní Porsche 911 cestuje na závody letadlem

Nakládání 28 automobilů Porsche 911 GT3 Cup do letadla Boeing 747-400 F

Podívejte se na unikátní transport osmadvaceti vozů Porsche, které musely přeletět oceán ze Stuttgartu do Mexico City....

Najdete na iDNES.cz