Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Sedláček: Jsem na auta, mám doma ferrari i trabanta

  20:14aktualizováno  20:14
Stále zpívá se skupinou Cadillac, ale jinak je jeho značkou Ferrari.
Ač už také zasloužilý šedesátník, stále jste symbolem tvrdého rocku. Podobně jste znám i jako přívrženec tvrdých sportovních aut. Bylo tomu tak vždycky?

Bylo. Jen s tím rozdílem, že zamlada jsem na ta auta, která jsem chtěl, neměl peníze. Ale dobrá auta jsem se snažil mít vždycky, pokud to jen trochu šlo.

Takže jak to bývá běžné - vozy z druhé ruky?

Ano. Myslím, že od roku 1978 jsem měl pořád bavoráky. Ale vždy ojeté. Jedno od francouzského velvyslance, druhé od ministra zdravotnictví, který sbíral bavoráky. Prvního skutečně nového bavoráka jsem si pořídil, až když jsem v devadesátých letech začal podnikat.

Jaký konkrétně byl?

Z pětkové řady a pak jsem samozřejmě stoupal výš, na sedmičkovou řadu.

Tedy hodně vysoko...

Já jsem prostě na auta. Mám doma i trabanta. Dostal jsem ho k šedesátinám. Je to růžový kabriolet s křidýlky a na něm velký nápis cadillac.

Skutečného cadillaka tedy nemáte?

Ne, to nemám. Vždyť už by se mi to nikam nevešlo (smích). Víte, co zaberou ta auta místa Mazda 323, Toyota RAV, BMW 7 a k tomu tohle...

A právě tohle nás zajímá nejvíc. Co to přesně je?

Ferrari 360 Modena F, přičemž to F znamená, že tam je sekvenční efjedničková převodovka s řazením na volantu, jako mají formule.

Dá se tedy říci, že jste si udělal radost.

To máte přesně pravdu, na stará kolena jsem si udělal radost, protože jinak je to velmi nepraktické auto, které se nedá na nic moc použít. Jenom právě na tu radost.

Jak často si s ferrari radost děláte? Jezdíte s ním do práce?

Ježiš, to ne! To se nedá, vyjedu opravdu jen tak pro radost, kvůli svezení, a to ještě spíš na nějakou akci značky. Tak desetkrát za půl roku. Není čas. Rád bych jezdil víc, ale taky musím pracovat.

S takovým autem se ovšem musí zažít leccos...

To ano. Kam přijede, způsobí rozruch. A víte, kde největší?
V Itálii. Tam jsou z něj chlapi úplně hotoví.

Pavel Sedláček

Ferrari Modena

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Najdete na iDNES.cz