Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Sedláček: Jsem na auta, mám doma ferrari i trabanta

  20:14aktualizováno  20:14
Stále zpívá se skupinou Cadillac, ale jinak je jeho značkou Ferrari.
Ač už také zasloužilý šedesátník, stále jste symbolem tvrdého rocku. Podobně jste znám i jako přívrženec tvrdých sportovních aut. Bylo tomu tak vždycky?

Bylo. Jen s tím rozdílem, že zamlada jsem na ta auta, která jsem chtěl, neměl peníze. Ale dobrá auta jsem se snažil mít vždycky, pokud to jen trochu šlo.

Takže jak to bývá běžné - vozy z druhé ruky?

Ano. Myslím, že od roku 1978 jsem měl pořád bavoráky. Ale vždy ojeté. Jedno od francouzského velvyslance, druhé od ministra zdravotnictví, který sbíral bavoráky. Prvního skutečně nového bavoráka jsem si pořídil, až když jsem v devadesátých letech začal podnikat.

Jaký konkrétně byl?

Z pětkové řady a pak jsem samozřejmě stoupal výš, na sedmičkovou řadu.

Tedy hodně vysoko...

Já jsem prostě na auta. Mám doma i trabanta. Dostal jsem ho k šedesátinám. Je to růžový kabriolet s křidýlky a na něm velký nápis cadillac.

Skutečného cadillaka tedy nemáte?

Ne, to nemám. Vždyť už by se mi to nikam nevešlo (smích). Víte, co zaberou ta auta místa Mazda 323, Toyota RAV, BMW 7 a k tomu tohle...

A právě tohle nás zajímá nejvíc. Co to přesně je?

Ferrari 360 Modena F, přičemž to F znamená, že tam je sekvenční efjedničková převodovka s řazením na volantu, jako mají formule.

Dá se tedy říci, že jste si udělal radost.

To máte přesně pravdu, na stará kolena jsem si udělal radost, protože jinak je to velmi nepraktické auto, které se nedá na nic moc použít. Jenom právě na tu radost.

Jak často si s ferrari radost děláte? Jezdíte s ním do práce?

Ježiš, to ne! To se nedá, vyjedu opravdu jen tak pro radost, kvůli svezení, a to ještě spíš na nějakou akci značky. Tak desetkrát za půl roku. Není čas. Rád bych jezdil víc, ale taky musím pracovat.

S takovým autem se ovšem musí zažít leccos...

To ano. Kam přijede, způsobí rozruch. A víte, kde největší?
V Itálii. Tam jsou z něj chlapi úplně hotoví.

Pavel Sedláček

Ferrari Modena

Autoři:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.