Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Vítek měl velice rád oltcita, teď kupuje subaru

  12:12aktualizováno  12:12
Zpěvák Pavel Vítek se těší na nový automobil. Během dvou týdnů si totiž převezme nové kombi Subaru Outback. Japonské kombi s pohonem čtyř kol není prvním vozem značky Subaru, jímž jezdí. Momentálně řeší, jestli si do vozu pořídit navigační systém.

„Měl jsem imprezu i předchozí generaci outbacku,“ říká zpěvák, jenž kromě jiného vystupuje v muzikálech Miss Saigon, Bídníci a Tři mušketýři.

Máte objednané Subaru Outback. Proč jste si vybral tento vůz?

Když jsem se přestěhoval na Karlštejnsko, stal se ze mě za prací dojíždějící venkovan. Pro tento kraj je v zimě potřeba čtyřkolka. Jinak bych se občas nemusel dostat domů. Kromě toho mám dva psy, devadesátikilové bullmastiffy, a ty je občas potřeba někam vyvézt. Na to je potřeba kombi.

Výhodou tohoto auta je především to, že kromě užitkovosti má i sportovního ducha. Nabízí pouze pohon všech čtyř kol. I proto mě dostali. Nejdřív jsem měl imprezu a pak jsem si pořídil outback. Teď jsem si ho koupil znovu, ale o něco silnější. Je v něm šestiválcový třílitr s výkonem skoro dvě stě padesát koní.

Mnozí by namítli, že pohon všech kol a velký kufr nabízí i levnější Škoda Octavia Combi.

Mně se nová octavia líbí, je to hodně povedené auto. Ale pro subaru hovoří vyšší světlá výška a spolehlivost. V tabulkách společnosti TÜV je subaru vždy do desátého místa. Outback má i větší rozvor.

Zastavme se u Subaru Impreza. To je hodně specifické auto...

To je podle mě model vyvinutý především pro rallye. Když si vezmete ještě silnější verzi STi, tak je před vámi bezchybný stroj, který je radost řídit. V tomhle autě jsem se naučil zvládnout řízený smyk.

A co vy a rallye?

Na počátku devadesátých let jsem trénoval se závodníky u Forda. Kdybych nezpíval, asi bych skončil u aut. Do těch jsem blázen už odmalička. Ještě jako malý kluk jsem ani neuměl vyslovit všechny ty cizí značky, ale na ulici nebo na obrázku jsem je bezpečně poznal.

Jaký žák jste byl v autoškole?

Když jsem tam šel, už jsem si s volantem rozuměl. Před instruktorem jsem to tajil, jenže on to samozřejmě poznal. Asi po půl kilometru mě nechal zastavit a zeptal se, jestli ho mám za úplného blbce, nebo jenom částečného. Tak jsem vyklopil pravdu ven a čekal jsem, co bude. A on udělal úžasnou věc. Vynechal pár lekcí a rovnou mě začal tahat do těch největších dopravních špiček.

Jaké bylo vaše první auto?

To byl Fiat 127, kterého jsem si hodně hýčkal. Dostal zelenou metalízu, což tenkrát byla šílená bomba. Měl jsem na tom sportovní disky i upravený motor.

Jak byste se jako řidič popsal?

Zamlada jsem se na silnici občas choval jako soutěžní jezdec. Pak mě to naštěstí přešlo. Dnes jezdím svižně, ale bezpečně. Když na akce vozím kolegyně, většinou jsou prvních pár kilometrů ztuhlé z toho, že jedu razantněji. Pak zjistí, že jedu velmi jistě, a většinou to skončí tak, že mi v autě usnou. Takže pak vezu posádku spících pytlů a já si v klidu poslouchám hudbu a užívám si jízdu.

A vaše další vozy?

Za svůj život jsem ujezdil asi patnáct aut. Rád vzpomínám na nádherného dvoudveřového Forda Taunus s koženou střechou. Pak jsem měl kupodivu velice rád první sérii oltcitů. Ta totiž byla dělaná ještě z francouzských originálních dílů. S tím jsem byl poprvé na ostrově Korčula.

Jediný problém jsem s ním zažil po třech letech, kdy začaly odpadávat uhnilé kusy zadního blatníku. Ten byl zřejmě rumunský (smích). Dobrý pracant byl také Volkswagen Golf, kvůli kterému jsem si na Žižkově musel kupovat garáž. Nevím, jak je to teď, ale svého času to bylo nejkradenější auto.

Posloucháte v autě muziku?

Auto mám jako druhý domov. I po těch letech se těším, že pojedu někam dál. Doma muziku neposlouchám, tam si užívám ticho. V autě si pouštím všechno možné. Skvělý je přehrávač, který si poradí i s formátem MP3. Nahrajete si spoustu muziky na jedno cédéčko, takže si ušetříte to jejich věčné ládování do měniče. To je hrozně fajn.

Jakou jste zvolil výbavu?

To teď řeším. Outback, kterého mám nyní půjčeného, má sedadla v kůži i navigaci. Ale nejsem si moc jistý, jestli je to potřeba. Do Brna a Ostravy trefím. Vážně nejsem rozhodnutý. Je to investice skoro za sto tisíc. Spíš přemýšlím o navigaci v mobilním telefonu. Hlavně mě zajímá bezpečnost, s tím souvisí počet airbagů. Příjemná věc je tempomat, střešní okno a klimatizace.

Vaše nové auto bude mít automatickou převodovku. Jste vyznavač automatů?

Tohle bude moje první auto s automatem. Dřív jsem si to nedokázal představit, ale ve zkušebním voze jsem si ověřil, že je to opravdu hodně pohodlné, zvlášť když je silný motor. A díky sekvenční převodovce máte možnost si řadit i sám.

Pavel Vítek si před koupí nové auto nejprve vyzkoušel. Jeho nové Subaru Outback bude mít stříbrnou barvu.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.