Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Zedníček: Nejsem bláznivej řidič

  20:54aktualizováno  20:54
Ačkoliv jezdí poslední dva roky silným a rychlým vozem, nepovažuje se herec a moderátor Pavel Zedníček za šíleného jezdce.

 "Vím, že to moje auto má maximálku přes dvě stě, ale nikdy jsem tak rychle nejel." 

Ani vás to neláká?

Já jezdím tak, aby mě nechytli.

A kdy vás naposled chytli?

Tak před třemi, možná čtyřmi lety. Na dálnici se tehdy smělo sto deset a já jel - myslím - asi sto třicet. A šlo to ráz na ráz. Herec neherec. Dostal jsem pětistovku pokuty, jen to hvízdlo. Vůbec se se mnou nebavili. A já vlastně ani neprotestoval.

Jezdíte od té doby striktně podle předpisů?

Ne vždy. Celkem dost rád předjíždím. A to mě pak těší, že mám auto s dostatkem výkonu pod kapotou.

Čím jste v životě už jezdil?

Nejprve trabantem. Mimochodem, toho tráboše z roku 1967 má dodnes můj táta a pořád parádně jezdí. Pak přišla Škoda 100, pak 105L. Tu jsem měl celkem třináct let. Ta taky dodneška jezdí. No, a pak jsem si chtěl udělat radost, i nějaké penízky jsem měl a koupil jsem Opela Tigru. Tím mě tahle značka zaujala a dneska jezdím Astrou Coupe 2,2.

Model Coupe asi není zrovna nejpohodlnější...

Je, a jak! Často vozím kolegy. Zeptejte se jich, jak se jim sedělo.

Jste za volantem taky tak rtuťovitý jako na obrazovce třeba v pořadu Kufr?

Občas o nějakém jiném řidiči řeknu: Je to vůl! To jsou takové ty lehčí případy.

A ty těžší?

Třeba když vidím někoho předjíždět na dálnici zprava, to je opravdu čuňárna! A padají i podstatně horší výrazy. Ale jako každý samozřejmě ani já nemám v lásce tiráky, kteří v kopci začnou jeden druhého předjíždět. Nebo mi ještě hrozně vadí lidi, kteří jezdí z pruhu do pruhu bez blinkru.

Na jaké auto máte nejhezčí vzpomínky?

Na každé vzpomínám rád. Ale to víte, s tím trabantem jsme jezdili do Brna, za holkama, na Slovensko...

Jako zarytý valašský monarchista máte, počítám, i patřičně označené auto.

Jistěže! Namísto obligátního CZ mám vzadu "VK" - jako Valašské království. Ale zatím to smějí mít jen členové vlády...


Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.