Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pečovat o pneumatiky se vyplatí

aktualizováno 
Odstavené auto u krajnice a zaměstnaný řidič jsou většinou předzvěstí poškozené pneumatiky. Německý autoklub ADAC radí, jak se dá problémům s plášti předcházet.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Auto by nikdy nemělo naložit více, než snese. Nejhorší je kombinace velkého nákladu, nízkého tlaku v pneumatikách, vysoké rychlosti a letních teplot. Proto ADAC radí přizpůsobit tlak pneumatik nákladu.

Ze zkušeností autoklubu vzniká často poškození pneumatiky při nárazu do obrubníku při parkování. Taková závada navíc nemusí být vůbec vidět.

Proto se doporučuje najíždět na obrubník, pokud je to vůbec nutné, pomalu. A po vyjetí na obrubník se nemá nechat kolo u zaparkovaného auta stát přímo na hraně, ale celou plochou na rovině.

Důležité pro dlouhou životnost pneumatik je také jejich správné skladování. Pláště stárnou ve vlhku, v teple a při kontaktu s přímým sluncem. Více jim vyhovuje chlad, sucho a tma.

Když je kolo málo nafoukané, při jízdě se přehřívá a jeho jednotlivé části se oddělují. Roste tím opotřebení i spotřeba paliva. ADAC doporučuje kontrolovat tlak v pneumatikách každých 14 dnů. Pláště musí být při měření studené.

Aby se nezhoršily jízdní vlastnosti auta hlavně na mokru, doporučuje autoklub u letních gum nejmenší hloubku profilu 2,5 milimetru a u zimních 4 milimetry.

Pneumatiky by se měly čas od času zkontrolovat, zda se na nich nevytvořily boule nebo nevzniklo natržení. V takovém případě je musí prohlédnout odborník. Maximální životnost plášťů je osm let.

Když se přesto stane, že dojde k proražení nebo prasknutí pneumatiky, doporučuje ADAC řidičům držet volant v přímém směru a pomalu auto zabrzdit.

popisek VIDEOKURZ
JAK VYMĚNIT KOLO  

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.