Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Legendární Ford Capri uzavírá sezonu v Brně

aktualizováno 
V letech 1972 a 1973 vládly evropským okruhům ve třídě silných cestovních aut vozy Ford Capri, které s tovární podporou připravoval německý tým Ford Motorsport pod vedením Jochena Neeprasche v Kolíně nad Rýnem. Modrobílé Capri pilotované Dieterem Glemserem nenašlo přemožitele ani v závodě mistrovství Evropy na Masarykově okruhu v roce 1972.

Ford Capri v závodních barvách v boxech brněnského Masarykova okruhu | foto: Penrite Classic Cup

Jako základ posloužil model Capri 2300GT poháněný šestiválcem o výkonu 125 koní. Tým vozy poprvé nasadil v sezoně 1970, jen mírně modifikované sériové motory ovšem nedokázaly soupeřům konkurovat. O rok později nasadil tým modifikovaný model RS2600, jehož výkon se v průběhu sezony vyšplhal až na 285 koní.

Ford Capri RS 2600

Sezona 1972 pak odstartovala krátkou zlatou éru Fordu Capri v evropském šampionátu korunovanou mistrovským titulem a mimo jiné i vítězstvím v brněnském deštivém závodě. Za prvním Glemserem skončilo BMW Angličana Fitzpatricka, třetí pak bylo opět Capri pilotované legendárním Jochenem Massem.

Fotogalerie

Právě Glemserovo vítězství inspirovalo brněnské nadšence ke stavbě přesné repliky továrního Capri. Vysloužilý závodní vůz dovezli už v roce 2002 a postupně jej renovovali přesně podle homologačních předpisů pro – z pohledu Fordu veleúspěšnou – sezonu 1972. V ní auta týmu Ford Motorsport vyhrála osm z devíti závodů – pětkrát zvítězil Mass, třikrát Glemser.

S renovovaným Ford Capri RS2600 LV dnes jezdí Karel Kostroň a Richard Walter, který na snímku z pit lane Masarykova okruhu elegantně nahlíží do motorového prostoru. Capri patří k ozdobám šampionátu klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup. Ten se právě dnes loučí se sezonou 2016 tradičně na brněnském automotodromu.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.