Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtest: Ze psa je při bouračce hroch. Zvíře musí být uvázané

  16:53aktualizováno  16:53
Při nehodě v rychlosti 40 kilometrů za hodinu vyvine německý ovčák o hmotnosti 35 kilogramů sílu hrocha s hmotností až 1 400 kg. Jízda s nezabezpečeným zvířetem tak může mít tragické následky pro všechny cestující.

Pes by měl být v autě uvázaný. | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Allianz centrum pro technologie představilo psí crash test, který poukazuje na nebezpečí způsobené nepřipoutáním zvířete ve vozidle.

Když dojde k nehodě, moderní ochranné prvky pomáhají cestujícím vyváznout s co nejmenšími zraněními. Situace se však může zdramatizovat, pokud s sebou vzorně připoutaní pasažéři vezou také nezajištěného psa. Je to podobná situace, jako když vezete nepřipoutaného pasažéra.

„Náš experiment ukazuje, že vezete-li na zadních sedadlech nezajištěného středně velkého psa, může při čelním nárazu i v poměrně nízké rychlosti dojít k naprosté devastaci předních sedadel,“ popisuje Carsten Reinkemeyer, odborník na automobilové strojírenství a dopravní bezpečnost Allianz.

Odborníci z Allianzu naměřili, že při havárii v rychlosti 40 km/h může domácí mazlíček vyvinout sílu odpovídající až 40násobku jeho hmotnosti. Pes vážící 35 kg tak rázem chová jako 1 400kg zvíře, tedy jako průměrně velký hroch. Při nárazu pak může ohrozit vše, na co v kabině narazí, včetně řidiče.

Umělý dvojník 35kg německého ovčáka byl během crashtestu v Mnichově při čelním nárazu vymrštěn ze zadních sedadel do přední části auta, kde rozbil celou palubní desku, zlomil řadicí páku a ohrozil pasažéry v přední části vozu.

Řádné zajištění psa je proto pro bezpečnou jízdu autem naprosto nezbytné. Carsten Reinkemeyer doporučuje psy do 12 kilogramů zabezpečit speciálním postrojem, jenž se připne k bezpečnostnímu pásu. Větší psi by měli cestovat v přepravních boxech či klecích v zavazadlovém prostoru.

„Kromě minimalizování rizika při samotné nehodě je to vhodné i v okamžicích následujících těsně po ní, kdy vyděšená zvířata často vybíhají z aut a ohrožují už tak narušený provoz,“ dodává mluvčí českého zastoupení Allianz pojišťovny Václav Bálek.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Najdete na iDNES.cz