Crashtest: Ze psa je při bouračce hroch. Zvíře musí být uvázané

  16:53aktualizováno  16:53
Při nehodě v rychlosti 40 kilometrů za hodinu vyvine německý ovčák o hmotnosti 35 kilogramů sílu hrocha s hmotností až 1 400 kg. Jízda s nezabezpečeným zvířetem tak může mít tragické následky pro všechny cestující.

Pes by měl být v autě uvázaný. | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Allianz centrum pro technologie představilo psí crash test, který poukazuje na nebezpečí způsobené nepřipoutáním zvířete ve vozidle.

Když dojde k nehodě, moderní ochranné prvky pomáhají cestujícím vyváznout s co nejmenšími zraněními. Situace se však může zdramatizovat, pokud s sebou vzorně připoutaní pasažéři vezou také nezajištěného psa. Je to podobná situace, jako když vezete nepřipoutaného pasažéra.

„Náš experiment ukazuje, že vezete-li na zadních sedadlech nezajištěného středně velkého psa, může při čelním nárazu i v poměrně nízké rychlosti dojít k naprosté devastaci předních sedadel,“ popisuje Carsten Reinkemeyer, odborník na automobilové strojírenství a dopravní bezpečnost Allianz.

Odborníci z Allianzu naměřili, že při havárii v rychlosti 40 km/h může domácí mazlíček vyvinout sílu odpovídající až 40násobku jeho hmotnosti. Pes vážící 35 kg tak rázem chová jako 1 400kg zvíře, tedy jako průměrně velký hroch. Při nárazu pak může ohrozit vše, na co v kabině narazí, včetně řidiče.

Umělý dvojník 35kg německého ovčáka byl během crashtestu v Mnichově při čelním nárazu vymrštěn ze zadních sedadel do přední části auta, kde rozbil celou palubní desku, zlomil řadicí páku a ohrozil pasažéry v přední části vozu.

Řádné zajištění psa je proto pro bezpečnou jízdu autem naprosto nezbytné. Carsten Reinkemeyer doporučuje psy do 12 kilogramů zabezpečit speciálním postrojem, jenž se připne k bezpečnostnímu pásu. Větší psi by měli cestovat v přepravních boxech či klecích v zavazadlovém prostoru.

„Kromě minimalizování rizika při samotné nehodě je to vhodné i v okamžicích následujících těsně po ní, kdy vyděšená zvířata často vybíhají z aut a ohrožují už tak narušený provoz,“ dodává mluvčí českého zastoupení Allianz pojišťovny Václav Bálek.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

Přezouvání pneumatik

Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v...

Najdete na iDNES.cz