Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pět bezpečných hvězd od EuroNCAP i pro citroën, který si zatím nekoupíme

aktualizováno 
Citroën C4, Honda CR-Z, Hyundai ix35 a Suzuki Swift, čtveřice novinek, která prošla úspěšně nezávislými crashtesty. Všechny si vedly v crashtestech na pět hvězdiček. Ochranu posádky zvládají skvěle, v dalších disciplínách se ale hodnocení liší.

Crashtest Hyundai ix35 | foto: EuroNCAP

V nové várce crashtestů otestovaly nezávislé laboratoře dvě novinky, které se začaly prodávat nedávno a další dvě, které se do autoprodejen teprve těší.

Na nejlepší pětihvězdičkové ocenění dosáhl nový hyundai, citroën, suzuki a honda i podle nové, přísnější metodiky hodnocení bezpečnosti. Dospělou posádku ochrání novinky jedné evropské a tří asijských značek na výbornou. Pouze Citroën C4 ztrácel při zadním nárazu za slabší ochranu krční páteře. Velmi dobré hodnocení mají novinky také za ochranu dětí. V ní je nejlepší v Nošovicích vyráběný Hyundai ix35.

Crashtesty EuroNCAP srpen 2010

Citroën C4 1.6 HDI
celkové hodnocení: 5 stelle
ochrana dospělých: 90%
ochrana dětí: 85%
ochrana chodců: 43%
bezpečnostní výbava: 97%

Honda CR-Z 1,5 hybrid
celkové hodnocení: 5 stelle
ochrana dospělých: 93%
ochrana dětí: 80%
ochrana chodců: 71%
bezpečnostní výbava: 86%

Hyundai ix35 2,0 CRDi
celkové hodnocení: 5 stelle
ochrana dospělých: 90%
ochrana dětí: 88%
ochrana chodců: 54%
bezpečnostní výbava: 71%

Suzuki Swift 1,2 GL
celkové hodnocení: 5 stelle
ochrana dospělých: 94%
ochrana dětí: 82%
ochrana chodců: 62%
bezpečnostní výbava: 71%

Hondy chodce neloví

Rozdíly zaznamenali technici v ochraně chodců. Velmi dobré hodnocení si odváží hybridní sportovní kupé Honda CR-Z. Při střetu s chodcem ublíží z celé čtveřice aut nejméně. EuroNCAP zmiňuje, že hondy si v disciplíně ochrany chodců vedou obecně velmi dobře.

Naopak francouzská novinka, která teprve čeká na premiéru - naplánovaná je na pařížský autosalon na říjen a kromě fotek crashtestované C4 je známo jen pár fotek - v této disciplíně zklamala.

Reputaci z "chodecké" disciplíny si Citroën C4 napravil v poslední, teprve krátce hodnocené kategorii, aktivních bezpečnostních systémů. "S výsledkem 97 % v kategorii asistenčních systémů jde dokonce o nejlepší hodnocení ze všech kompaktních hatchbacků," říká tisková mluvčí českého zastoupení francouzské automobilky Martina Bedrnové.

V počtu elektronických hlídačů a dalších bezpečnostních udělátek nechává C4 další testované vozy za sebou. A to i přesto, že stabilizační systém ESP, který mají ostatní tři hodnocené modely ve standardní výbavě, bude v některých zemích do C4 za příplatek. C4 má zase narozdíl od ostatních jako jediný omezovač rychlosti. "Řidič si může nastavit až 5 rychlostí a snadno je přepínat při změně povolené rychlosti, se kterou se může na trase setkat," vysvětluje Bedrnová.

Stále tvrdší

EuroNCAP upozorňuje výrobce, že se budou muset snažit ještě víc, aby dosáhli na dobré výsledky v jejích crashtestech. Od října se mají totiž opět zpřísňovat kritéria. Hodnotit se budou nové technologie přispívající k bezpečnosti a větší váha se bude přikládat bezpečnostním prvkům, které jsou v základní výbavě vozu.

V chystaném hodnocení EuroNCAP Advanced, o kterém se více dozvíme na autosalonu v Paříži, by mohl sbírat body navíc třeba Citroën C4, který má ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu. "Informuje řidiče o přítomnosti vozu v mrtvých úhlech kolem vozu. Využívá k tomu oranžové diody umístěné v rohu zpětných zrcátek," popisuje Martina Bedrnová. Další specialitou je služba Citroën eTouch. "Majitel vozu má k dispozici celou řadu služeb jako je lokalizované nouzové a asistenční volání, které je v některých zemích k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah záchranných složek," říká zástupce Citroënu ČR.

Kupujete fiestu? Berte až červencovou

Ford Fiesta v americkém provedení sedan si vedl na výbornou v amerických crashtestech IIHS, které jsou obdobou evropského EuroNCAP. V nejčerstvějších nárazových testech, ve kterých projde auto i zkouškou ochrany při převrácení vozu, dostal malý ford maximální bodové ohodnocení. Výborně prošla fiesta předním, zadním i bočním crashtestem. Ke skvělému výsledku přispěl i stabilizační systém v základní výbavě.

Crashtest Ford Fiesta

Ojetou americkou fiestu ale neshánějte. Výborné vysvědčení dostal malý ford v provedené, které je výrobě až od letošního června, kdy se do výroby dostaly modifikace zpevňující karoserii. Konstruktéři jimi zmenšili nebezpečí otevření dveří při extra silných bočních nárazech.

Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...

r.v. 2014, naj. 52 500 km, diesel, 1. majitel
595 001 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.