Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér

Jako obor s krátkou historií, ale rozhodně velkou budoucností vnímá automobilový design jeho přední slovenský reprezentant Peter Olah. Je už šestnáct let designérem koncernu Volkswagen, kde pracoval na automobilech Volkswagen, Audi, Lamborghini a hlavně Škoda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já se vždy tak bavím nad tím jak někdo, kdo je vše kromě profesionálního designéra aut bude vysvětlovat profesionálnímu designérovi aut, že to všechno špatně chápe... ;-D;-D;-D

1 0
možnosti

zdá se mi to, nebo na fotkách drží jednou trofej inspirovanou dynamikou závodu, po druhé křídly ptáků a rozdíl v těchto dvou trofejích je naprosto minimální

1 0
možnosti

"Lidé mohou auta přestat vnímat jako symbolickou hodnotu nebo vyjádření svého charakteru." No to by byla fakt tragédie. Ale nebojte Audináři a spol. to nedopustí.

1 1
možnosti

Elektropohon zas až tak vzhled aut aut nezmění a to z toho důvodu, že tu zas tak dlouho nebude. Elektropohon je jeden z největších omylů v současném automobilismu. Důvody jsou jednoduché: 1. Zatím žádná automobilka nevyrobila elektroauto které by se zaplatilo a nebylo potřeba ho dotovat a to je cena vyšší než u spalovacích motorů. 2. Nedostatek baterií na trhu pro pohon. 3. Nikdy se nestane že by se zvyšoval dojezd automobilu, můžete šetřit jak chcete, ale po pár nabití baterií již nikdy nedosáhnete původního maximálního dojezdu.

1 2
možnosti

Elektropohon je výborná věc, nesrovnatelně lepší, než když kola pohání spalovací motor. Problém je v tom, kde tu elektřinu vzít. Není mi jasné, proč se neujal dieselagregát plus menší baterka. Spojovalo by to výhody obou způsobů pohonu.

2 1
možnosti
Foto

Nikdy si nekoupim auto, ve kterym budu vypadat legracne.

2 0
možnosti

Problém je, že si ho možná nekoupíte, ale jen půjčíte.

0 0
možnosti

Vůbec nerozumím, proč dáváte do spojitosti značku Škoda a naproti tomu elektropohon a autonomní řízení.

Dodnes Škoda nenabízí hybrid, natož full-elektro pohon a nebo autonomní řízení. Škoda těžce zaspala dobu, stejně jako za komunistů.

Cca 90% všech evropských, amerických, japonských a i korejských značek nabízí minimálně hybridní pohony, dále i plně elektrické. Např. Volvo mělo adaptivní tempomat v běžné výbavě před deseti lety. Škoda má toto max. rok-dva. To samé LED světlomety.

Hybridní Toyota Prius se vyrábí min 20 let a nemyslím si, že by se její vzhled nějak zásadně změnil. To samé Tesla. Auta Tesla jsou na trhu min. 10 let a vzhled se zásadně nemění.

Dle mého: článek o nesmyslech a zcestných úvahách.

0 0
možnosti

Škoda nezaspala dobu, tam je to dané obchodní politikou koncernu. Nicméně autonomní řízení (tedy jeho formu možnou vzhledem k legislativě) v nabídce má - traffic jam assist, tedy autonomní jízda v koloně. Adaptivní tempomat má asi 6 let.

.

Jinak souhlas, vzhled auta je determinován jeho konstrukcí a potřebou prostoru pro posádku a mechanických component a to se se nijak dramaticky neliší u auta se spalovacím nebo elektromotorem. Stejně tak kamery a radary pro autonomní řízení asi nijak zásadně do konstrukce auta nezasáhnou.

0 0
možnosti

K80a84r21e55l 55R28y75s

7. 8. 2018 23:41

"ale abychom stále dokázali zařídit, že po nich budou lidé dále toužit jako po produktech" - no jo, to by bylo hrozné, když by se ukázalo, že se leckdo bez vlastnictví auta krásně obejde, co...

1 0
možnosti

Autonomní řízení mimo jiné ukazuje, co na humanitních fakultách (ne)dělají. Jeden profesor z ČVUT to vystihl dokonale. Říkal, že je s podivem, jak na humanitních fakultách, kde se zabývají etikou, právem a dalšími vědami, radši řeší, co řekl Platón před více jak dvěma tisíci lety a neřeší aktuální problémy světa, jakou je právě např. ta otázka, jak se má autonomní auto zachovat v krizové situaci (jestli za každou cenu zachránit řidiče, jestli zachránit toho s největší šancí na přežití,...) a kdo za to má nést právní zodpovědnost. Dodal, že inženýři to ve výsledku nějak zbastlí podle svého uvážení, ale pravděpodobně to nebude to nejlepší řešení...

0 0
možnosti

A přitom řešení je prosté. Auto musí za každou cenu ochránit řidiče.

Vyjdeme-li z předpokladu, že autopilot bude statisticky bezpečnější než člověk (jinak by to nikdo nechtěl), tak se nejvíce životů zachrání tím, že bude v co možná nejvíce autech. Vy byste se si koupil, auto, které vás zabije, aby ochrání někoho jiného, bez ohledu jak nepravděpodobná situace to bude. Pravděpodobně ne. Skoro nikdo ne.

4 0
možnosti

Domnívám se, že autonomní řízení je stejné jako Evropa bez národů. Řídí-li auto počítač, tak se dá heknout a odpovědnost za tuto okolnost stejně ponese řidič. Už dnešní systémy brání řidiči v řízení. Já většinou zrychluji před vyjetím do levého pruhu a tím jsem v předjetí rychlejší. ALE !!! Počítač to vyhodnotí jako nebezpečnou akci a auto zabrzdí. SORRY

0 0
možnosti

Dá se heknout možná tak v televizi.

0 0
možnosti

Autonomni rizenu jeste nemaji ani vlaky, kde je to mnohem mnohem jednodussi a kontrolovatelne na dalku dispecerem. Dokonce to nema ani metro, kde to je jeste jednodussi nez u toho vlaku. Pak tam masinfira pusti dve holky a vysetruje to policie jestli to neni ohrozeni.....

5 6
možnosti

U nás ne, nicméně pokud se chcete svézt metrem bez řidiče jeďte do Norimbergu, nebo do Budapešti... V Lille už jezdí metro bez dokonce cca 25 let...

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč