Diskuze
Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér
Děkujeme za pochopení.
J34á51n 52B72a47d61i54o18v76s12k92ý
Já se vždy tak bavím nad tím jak někdo, kdo je vše kromě profesionálního designéra aut bude vysvětlovat profesionálnímu designérovi aut, že to všechno špatně chápe...
J71i30ř74í 52Ř15e10h92o52ř
zdá se mi to, nebo na fotkách drží jednou trofej inspirovanou dynamikou závodu, po druhé křídly ptáků a rozdíl v těchto dvou trofejích je naprosto minimální
A30l69e21š 87W92o13l51k81e89r
"Lidé mohou auta přestat vnímat jako symbolickou hodnotu nebo vyjádření svého charakteru." No to by byla fakt tragédie. Ale nebojte Audináři a spol. to nedopustí.
J72a71n 17H98o98l17i86c52k93ý
Elektropohon zas až tak vzhled aut aut nezmění a to z toho důvodu, že tu zas tak dlouho nebude. Elektropohon je jeden z největších omylů v současném automobilismu. Důvody jsou jednoduché: 1. Zatím žádná automobilka nevyrobila elektroauto které by se zaplatilo a nebylo potřeba ho dotovat a to je cena vyšší než u spalovacích motorů. 2. Nedostatek baterií na trhu pro pohon. 3. Nikdy se nestane že by se zvyšoval dojezd automobilu, můžete šetřit jak chcete, ale po pár nabití baterií již nikdy nedosáhnete původního maximálního dojezdu.
J91a82r43o34m75í68r 11K83r79á46l
Elektropohon je výborná věc, nesrovnatelně lepší, než když kola pohání spalovací motor. Problém je v tom, kde tu elektřinu vzít. Není mi jasné, proč se neujal dieselagregát plus menší baterka. Spojovalo by to výhody obou způsobů pohonu.
L44a88d13i80s40l83a54v 58A13n35t86o35š
Nikdy si nekoupim auto, ve kterym budu vypadat legracne.
J30a10n 22V74á52c96l23a50v58í92k
Problém je, že si ho možná nekoupíte, ale jen půjčíte.
L82u74k77á37š 54D67o36č82e80k16a94l
Vůbec nerozumím, proč dáváte do spojitosti značku Škoda a naproti tomu elektropohon a autonomní řízení.
Dodnes Škoda nenabízí hybrid, natož full-elektro pohon a nebo autonomní řízení. Škoda těžce zaspala dobu, stejně jako za komunistů.
Cca 90% všech evropských, amerických, japonských a i korejských značek nabízí minimálně hybridní pohony, dále i plně elektrické. Např. Volvo mělo adaptivní tempomat v běžné výbavě před deseti lety. Škoda má toto max. rok-dva. To samé LED světlomety.
Hybridní Toyota Prius se vyrábí min 20 let a nemyslím si, že by se její vzhled nějak zásadně změnil. To samé Tesla. Auta Tesla jsou na trhu min. 10 let a vzhled se zásadně nemění.
Dle mého: článek o nesmyslech a zcestných úvahách.
M37i28c94h28a75l 13M97o45u61c91h67a
Škoda nezaspala dobu, tam je to dané obchodní politikou koncernu. Nicméně autonomní řízení (tedy jeho formu možnou vzhledem k legislativě) v nabídce má - traffic jam assist, tedy autonomní jízda v koloně. Adaptivní tempomat má asi 6 let.
.
Jinak souhlas, vzhled auta je determinován jeho konstrukcí a potřebou prostoru pro posádku a mechanických component a to se se nijak dramaticky neliší u auta se spalovacím nebo elektromotorem. Stejně tak kamery a radary pro autonomní řízení asi nijak zásadně do konstrukce auta nezasáhnou.
K22a11r25e13l 69R39y86s
"ale abychom stále dokázali zařídit, že po nich budou lidé dále toužit jako po produktech" - no jo, to by bylo hrozné, když by se ukázalo, že se leckdo bez vlastnictví auta krásně obejde, co...
L50u16k38á13š 12N39o85v31o30t54n79ý
Autonomní řízení mimo jiné ukazuje, co na humanitních fakultách (ne)dělají. Jeden profesor z ČVUT to vystihl dokonale. Říkal, že je s podivem, jak na humanitních fakultách, kde se zabývají etikou, právem a dalšími vědami, radši řeší, co řekl Platón před více jak dvěma tisíci lety a neřeší aktuální problémy světa, jakou je právě např. ta otázka, jak se má autonomní auto zachovat v krizové situaci (jestli za každou cenu zachránit řidiče, jestli zachránit toho s největší šancí na přežití,...) a kdo za to má nést právní zodpovědnost. Dodal, že inženýři to ve výsledku nějak zbastlí podle svého uvážení, ale pravděpodobně to nebude to nejlepší řešení...
M39a93r72t92i78n 34B31a20r51t23e41k
A přitom řešení je prosté. Auto musí za každou cenu ochránit řidiče.
Vyjdeme-li z předpokladu, že autopilot bude statisticky bezpečnější než člověk (jinak by to nikdo nechtěl), tak se nejvíce životů zachrání tím, že bude v co možná nejvíce autech. Vy byste se si koupil, auto, které vás zabije, aby ochrání někoho jiného, bez ohledu jak nepravděpodobná situace to bude. Pravděpodobně ne. Skoro nikdo ne.
J89i17ř21í 74V21o55l35k66á77n
Domnívám se, že autonomní řízení je stejné jako Evropa bez národů. Řídí-li auto počítač, tak se dá heknout a odpovědnost za tuto okolnost stejně ponese řidič. Už dnešní systémy brání řidiči v řízení. Já většinou zrychluji před vyjetím do levého pruhu a tím jsem v předjetí rychlejší. ALE !!! Počítač to vyhodnotí jako nebezpečnou akci a auto zabrzdí. SORRY
M45a64r48t85i22n 66B24a72r72t21e23k
Dá se heknout možná tak v televizi.
L41a47d86i36s67l68a28v 32S90t80e59h87l73í18k
Autonomni rizenu jeste nemaji ani vlaky, kde je to mnohem mnohem jednodussi a kontrolovatelne na dalku dispecerem. Dokonce to nema ani metro, kde to je jeste jednodussi nez u toho vlaku. Pak tam masinfira pusti dve holky a vysetruje to policie jestli to neni ohrozeni.....
J30a91n 37H28o39l94i62c75k44ý
U nás ne, nicméně pokud se chcete svézt metrem bez řidiče jeďte do Norimbergu, nebo do Budapešti... V Lille už jezdí metro bez dokonce cca 25 let...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.