Diskuze
Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér
Děkujeme za pochopení.
J96á13n 72B93a20d34i37o55v67s89k97ý
Já se vždy tak bavím nad tím jak někdo, kdo je vše kromě profesionálního designéra aut bude vysvětlovat profesionálnímu designérovi aut, že to všechno špatně chápe...
J30i55ř93í 52Ř39e27h38o66ř
zdá se mi to, nebo na fotkách drží jednou trofej inspirovanou dynamikou závodu, po druhé křídly ptáků a rozdíl v těchto dvou trofejích je naprosto minimální
A78l40e84š 35W61o28l30k62e53r
"Lidé mohou auta přestat vnímat jako symbolickou hodnotu nebo vyjádření svého charakteru." No to by byla fakt tragédie. Ale nebojte Audináři a spol. to nedopustí.
J82a98n 44H75o16l90i27c97k55ý
Elektropohon zas až tak vzhled aut aut nezmění a to z toho důvodu, že tu zas tak dlouho nebude. Elektropohon je jeden z největších omylů v současném automobilismu. Důvody jsou jednoduché: 1. Zatím žádná automobilka nevyrobila elektroauto které by se zaplatilo a nebylo potřeba ho dotovat a to je cena vyšší než u spalovacích motorů. 2. Nedostatek baterií na trhu pro pohon. 3. Nikdy se nestane že by se zvyšoval dojezd automobilu, můžete šetřit jak chcete, ale po pár nabití baterií již nikdy nedosáhnete původního maximálního dojezdu.
J96a54r74o81m85í38r 81K36r40á79l
Elektropohon je výborná věc, nesrovnatelně lepší, než když kola pohání spalovací motor. Problém je v tom, kde tu elektřinu vzít. Není mi jasné, proč se neujal dieselagregát plus menší baterka. Spojovalo by to výhody obou způsobů pohonu.
L27a47d41i91s13l73a11v 69A96n75t57o72š
Nikdy si nekoupim auto, ve kterym budu vypadat legracne.
J89a69n 39V81á62c59l30a61v41í39k
Problém je, že si ho možná nekoupíte, ale jen půjčíte.
L81u64k73á55š 80D66o68č20e94k41a13l
Vůbec nerozumím, proč dáváte do spojitosti značku Škoda a naproti tomu elektropohon a autonomní řízení.
Dodnes Škoda nenabízí hybrid, natož full-elektro pohon a nebo autonomní řízení. Škoda těžce zaspala dobu, stejně jako za komunistů.
Cca 90% všech evropských, amerických, japonských a i korejských značek nabízí minimálně hybridní pohony, dále i plně elektrické. Např. Volvo mělo adaptivní tempomat v běžné výbavě před deseti lety. Škoda má toto max. rok-dva. To samé LED světlomety.
Hybridní Toyota Prius se vyrábí min 20 let a nemyslím si, že by se její vzhled nějak zásadně změnil. To samé Tesla. Auta Tesla jsou na trhu min. 10 let a vzhled se zásadně nemění.
Dle mého: článek o nesmyslech a zcestných úvahách.
M47i65c60h12a83l 13M26o25u38c58h76a
Škoda nezaspala dobu, tam je to dané obchodní politikou koncernu. Nicméně autonomní řízení (tedy jeho formu možnou vzhledem k legislativě) v nabídce má - traffic jam assist, tedy autonomní jízda v koloně. Adaptivní tempomat má asi 6 let.
.
Jinak souhlas, vzhled auta je determinován jeho konstrukcí a potřebou prostoru pro posádku a mechanických component a to se se nijak dramaticky neliší u auta se spalovacím nebo elektromotorem. Stejně tak kamery a radary pro autonomní řízení asi nijak zásadně do konstrukce auta nezasáhnou.
K80a84r21e55l 55R28y75s
"ale abychom stále dokázali zařídit, že po nich budou lidé dále toužit jako po produktech" - no jo, to by bylo hrozné, když by se ukázalo, že se leckdo bez vlastnictví auta krásně obejde, co...
L27u34k86á65š 76N27o57v92o43t11n85ý
Autonomní řízení mimo jiné ukazuje, co na humanitních fakultách (ne)dělají. Jeden profesor z ČVUT to vystihl dokonale. Říkal, že je s podivem, jak na humanitních fakultách, kde se zabývají etikou, právem a dalšími vědami, radši řeší, co řekl Platón před více jak dvěma tisíci lety a neřeší aktuální problémy světa, jakou je právě např. ta otázka, jak se má autonomní auto zachovat v krizové situaci (jestli za každou cenu zachránit řidiče, jestli zachránit toho s největší šancí na přežití,...) a kdo za to má nést právní zodpovědnost. Dodal, že inženýři to ve výsledku nějak zbastlí podle svého uvážení, ale pravděpodobně to nebude to nejlepší řešení...
M25a69r52t14i78n 79B77a56r13t45e13k
A přitom řešení je prosté. Auto musí za každou cenu ochránit řidiče.
Vyjdeme-li z předpokladu, že autopilot bude statisticky bezpečnější než člověk (jinak by to nikdo nechtěl), tak se nejvíce životů zachrání tím, že bude v co možná nejvíce autech. Vy byste se si koupil, auto, které vás zabije, aby ochrání někoho jiného, bez ohledu jak nepravděpodobná situace to bude. Pravděpodobně ne. Skoro nikdo ne.
J80i14ř24í 92V69o68l20k22á90n
Domnívám se, že autonomní řízení je stejné jako Evropa bez národů. Řídí-li auto počítač, tak se dá heknout a odpovědnost za tuto okolnost stejně ponese řidič. Už dnešní systémy brání řidiči v řízení. Já většinou zrychluji před vyjetím do levého pruhu a tím jsem v předjetí rychlejší. ALE !!! Počítač to vyhodnotí jako nebezpečnou akci a auto zabrzdí. SORRY
M29a32r84t22i77n 94B34a66r55t33e80k
Dá se heknout možná tak v televizi.
L36a71d95i33s21l42a17v 76S75t50e28h15l81í31k
Autonomni rizenu jeste nemaji ani vlaky, kde je to mnohem mnohem jednodussi a kontrolovatelne na dalku dispecerem. Dokonce to nema ani metro, kde to je jeste jednodussi nez u toho vlaku. Pak tam masinfira pusti dve holky a vysetruje to policie jestli to neni ohrozeni.....
J16a60n 62H34o86l33i32c88k93ý
U nás ne, nicméně pokud se chcete svézt metrem bez řidiče jeďte do Norimbergu, nebo do Budapešti... V Lille už jezdí metro bez dokonce cca 25 let...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...