Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pětistovka XXL se představuje: minifiat pro pět, ale i sedm

  16:24aktualizováno  16:24
Italská automobilka uveřejnila první oficiální fotky a informace o novém modelu, který doplní nabídku malinké fešácké pětistovky. Fiat 500 dostane na autosalonu v Ženevě většího sourozence, kterého můžeme chápat jako MPV verzi úspěšného modelu.

Fiat 500L | foto: Fiat

Však taky na slavnou pětistovku svým jménem odkazuje, do označení za číslovku, která je pro fiatáře magická, přidává písmeno L jako large (anglicky velký).

Fiatologové už označení 500 L z minulosti znají. Vozila ho verze původní pětistovky, která v roce 1968 dostala verzi 500 L, která se lišila od základní luxusním interiérem, to L tehdy znamenalo "Lusso" (italsky luxus).

Původně se o novém malém rodinném modelu mluvilo jako o Fiatu Ellezero nebo taky L0, nakonec je to tedy 500L.

Premiéra nové velké pětistovky je naplánovaná na autosalon do Ženevy, který startuje začátkem března. Italské miniretro tak ke třídveřovému hatchbacku a kabrioletu s plátěnou stahovací střechou přidává praktickou verzi, která by mohla uspokojit i méně prostorově náročné rodiny. Přímým konkurentem italské novinky je třeba Renault Modus, Citroën C3 Picasso anebo chystaný Ford B-Max, který bude mít v Ženevě premiéru hned naproti pětistovce. Na ženevském výstavišti Palexpo jsou stánky Fordu a Fiatu tradičně naproti sobě.

Ford B-Max

Ford B-MAX dostane zajímavou konstrukci bočních dveří se středovými sloupky integrovanými přímo do samotných dveří, to slibuje skvělé nastupování. Pod kapotou představí také nový zážehový agregát 1,0 EcoBoost. Prodej odstartuje v druhé polovině roku 2012.

Stojí za pozornost, že klasický Fiat 500 má dvojče právě v nabídce Fordu, je jím model Ka. Nový B-Max, který je nástupcem v Česku veleúspěšného modelu Fusion, s novým 500L nic společného nemá.

Novodobá multipla

Ikonický fiat tak dostává do party jakousi novodobou multiplu. Ne tu extravagantní šestimístnou, na kterou jedni nedají dopustit a druzí ji mají za nejošklivější auto všech dob. Ale na tu původní, z padesátých let (premiéra v roce 1956 na autosalonu v Bruselu, vyráběla se třináct let a vzniklo jich přes 240 tisíc), která na 3,5 metrech délky odvezla šest Italů.

Fiat Multipla (1955)

Fiat 600 Multipla


Nové miniMPV dorazí ve dvou verzích s rozdílnými rozvory. Na tom kratším bude stát pětimístné provedení dlouhé 415 centimetrů, o deset čísel delší bude sedmimístná verze. Šířka auta je 178 cm a výška 166. Podle nepotvrzených informací stojí na platformě nového Fiatu Panda, kterou z velké části přebírá od předchozí pandy a 500.

Pro začátek dostane Fiat 500L do nabídky pětïci motorů: tři benzinové a dva naftové. Benziňáky budou dvou a čtyřválcové (dvouválec twinair 85 koní a čtyřválec se 77 a 105 koňmi), naftový Multijet 1,3 litru nabídne 75 a 95 koní.

Fiat 500L

Fiat 500L v nabídce nahradí malé hranaté MPV Idea, které bylo jedním velkým propadákem. Dnes už ho Fiat nabízí snad jen v domovské Itálii.

Prodeje v Evropě se rozběhnou v posledním čtvrtletí letoška, nejdřív bude muset bývalá fabrika Zastavy v srbském Kragujevaci nasytit italský trh, ročně chtějí vyrábět 100 tisíc vozů. Fiat 500L také zamíří na americký trh, kde má podle plánů vedení značky konečně pořádně rozběhnout prodeje, když se to klasické pětistovce nedaří. Olivier Francois, šéf značky v lednu prozradil, že prodej v USA začne v roce 2013.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.