Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pětkrát a dost! Pagani Zonda Cinque

aktualizováno 
Auta značky Pagani patří k tomu nejvzácnějšímu, co můžeme na silnicích potkat. Zonda Cinque je ale ještě o kus dál. Kolik jich vznikne, prozrazuje už samotné jméno. Cinque totiž znamená italsky pět.

Pagani Zonda Cinque | foto: Pagani

Jeho původ je v okruhovém speciálu Zonda R, který se původně vůbec neměl dostat mezi obyčejná auta do běžného provozu. Horacio Pagani a jeho tým se ale rozhodli tenhle supersport zhomologovat i pro běžné ježdění, pokud se tak dá o jízdě třistapadesátkou mluvit.

Přesvědčil ho o tom dealer Pagani z Hongkongu, jehož klientům je obyčejná zonda asi málo...

Za zády dvoučlenné posádky burácí 7,3litrový motor od Mercedesu, který u AMG vyšlechtili na 678 koní a 780 newtonmetrů kroutícího momentu. Při dovádění na okruhu čekejte boční zrychlení až 1,45 G.

Oproti Zondě F zhubla verze cinque na 1 210 kilo, na stovku vystřelí za 3,4 sekundy, na dvoustovce je za 9,6 sekund a ručka tachometru se podívá k třistapadesátce.

Nový "tryskosport" využívá u Paganiho vůbec poprvé sekvenční šestistupňovou převodovku. Řadí se buď páčkami pod volantem, nebo pákou na místě, kde jsme zvyklí.

Cinque rozeznáte od obyčejné zondy podle červené linky, která půlí celé auto, navíc jsou na střeše speciální nádechy, které přivádějí vzduch pro chlazení zadních brzd. Inženýři přes aerodynamiku přemodelovali přední nárazník, nový tvar má také křídlo na zádi.

Samozřejmostí je plochá podlaha šlechtící aerodynamiku, při třístovce tlačí nejzuřivější zondu k zemi 750 kilo.

Celá karoserie je postavená výhradně z uhlíkových vláken, najdeme je ale také na rámu, volantu, sedačkách...

Materiálovým odborníkům byl ale obyčejný uhlík málo, použili speciální, vylepšený titanem. Tento materiál, vyvinutý speciálně pro Pagani, najdeme na zondách od příštího roku.

Nechybí čtyřbodové pásy. Dvacetipalcová kola se přimontovávají jedinou maticí, vpředu obouvají salámy rozměru 255/35, vzadu jsou 335/30.

Šestipístkové třmeny se zahryzávají do karbokeramických kotoučů brzd o průměru 380 milimetrů. Ze stovky zabrzdí na nulu za 2,1 sekundy, z dvoustovky to trvá 4,3 sekundy.

Pokud už není na zaslání objednávky do Modeny pozdě, čekejte, že po vás budou žádat pořádně kulatou sumičku: rovný milion euro. Bez daně, samozřejmě. Prý je ale celá série rozprodaná. V Hongkongu se mají na co těšit...

Autor:


Témata: Mercedes-Benz, Pagani

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Najdete na iDNES.cz