Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pětkrát a dost! Pagani Zonda Cinque

aktualizováno 
Auta značky Pagani patří k tomu nejvzácnějšímu, co můžeme na silnicích potkat. Zonda Cinque je ale ještě o kus dál. Kolik jich vznikne, prozrazuje už samotné jméno. Cinque totiž znamená italsky pět.

Pagani Zonda Cinque | foto: Pagani

Jeho původ je v okruhovém speciálu Zonda R, který se původně vůbec neměl dostat mezi obyčejná auta do běžného provozu. Horacio Pagani a jeho tým se ale rozhodli tenhle supersport zhomologovat i pro běžné ježdění, pokud se tak dá o jízdě třistapadesátkou mluvit.

Přesvědčil ho o tom dealer Pagani z Hongkongu, jehož klientům je obyčejná zonda asi málo...

Za zády dvoučlenné posádky burácí 7,3litrový motor od Mercedesu, který u AMG vyšlechtili na 678 koní a 780 newtonmetrů kroutícího momentu. Při dovádění na okruhu čekejte boční zrychlení až 1,45 G.

Oproti Zondě F zhubla verze cinque na 1 210 kilo, na stovku vystřelí za 3,4 sekundy, na dvoustovce je za 9,6 sekund a ručka tachometru se podívá k třistapadesátce.

Nový "tryskosport" využívá u Paganiho vůbec poprvé sekvenční šestistupňovou převodovku. Řadí se buď páčkami pod volantem, nebo pákou na místě, kde jsme zvyklí.

Cinque rozeznáte od obyčejné zondy podle červené linky, která půlí celé auto, navíc jsou na střeše speciální nádechy, které přivádějí vzduch pro chlazení zadních brzd. Inženýři přes aerodynamiku přemodelovali přední nárazník, nový tvar má také křídlo na zádi.

Samozřejmostí je plochá podlaha šlechtící aerodynamiku, při třístovce tlačí nejzuřivější zondu k zemi 750 kilo.

Celá karoserie je postavená výhradně z uhlíkových vláken, najdeme je ale také na rámu, volantu, sedačkách...

Materiálovým odborníkům byl ale obyčejný uhlík málo, použili speciální, vylepšený titanem. Tento materiál, vyvinutý speciálně pro Pagani, najdeme na zondách od příštího roku.

Nechybí čtyřbodové pásy. Dvacetipalcová kola se přimontovávají jedinou maticí, vpředu obouvají salámy rozměru 255/35, vzadu jsou 335/30.

Šestipístkové třmeny se zahryzávají do karbokeramických kotoučů brzd o průměru 380 milimetrů. Ze stovky zabrzdí na nulu za 2,1 sekundy, z dvoustovky to trvá 4,3 sekundy.

Pokud už není na zaslání objednávky do Modeny pozdě, čekejte, že po vás budou žádat pořádně kulatou sumičku: rovný milion euro. Bez daně, samozřejmě. Prý je ale celá série rozprodaná. V Hongkongu se mají na co těšit...

Autor:


Témata: Mercedes-Benz, Pagani


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.