Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Petr Nedvěd a jeho Ferrari F430: Sen jsem si splnil

  15:18aktualizováno  15:18
O tom, že Ferrari F430 je někde blízko vás, víte ještě dřív, než ho spatříte na vlastní oči. Zvuk, který vychází z jeho motoru, totiž nelze přeslechnout. Čerstvý majitel jednoho z motoristických skvostů Petr Nedvěd si své ferrari užívá teprve pár týdnů.

Jak sám říká, na hodnocení takového auta je to příliš krátká doba. "Zatím pomalu sbírám dojmy, které jsou ve všech směrech pozitivní. Vlastně jsem ho pořádně protáhnul jen jednou," povídá hokejista, jenž v době výluky v zámořské NHL nastoupil za tým pražské Sparty.

Kam jste s ním už vyrazil?

První ostřejší cesta byla na Karlštejn. Pak jsem jel do Liberce, kam vede vynikající dálnice. Taky jsem si neodpustil silnici na Ještěd, která je pro změnu plná zatáček. No a výsledek mě samozřejmě nezklamal.

Obrovské zrychlení a podvozek, který na silnici sedí jako přibitý. Jinak zatím jezdím hlavně po Praze, což není to pravé. Jedete skoro pořád na dvojku a vlastně jen poskakujete.

Říká se, že existuje syndrom zvaný "první ferrari", podle něhož velká část majitelů, kteří si pořídí první vůz této značky, auto nezvládne a skončí mimo silnici. Nemáte z toho obavy?

Strach nemám, ale mít respekt vůči takhle silnému autu je určitě potřeba. Za volantem nejsem začátečník. Do aut jsem trošku blázen, takže naježděno mám už opravdu hodně. Navíc mám ještě Mercedes SL 55 AMG, takže na rychlé auto jsem docela zvyklý.

Každopádně musím přiznat, že se s ferrari ještě pořád učím jezdit. Ta abnormální síla vás žene a nutí být neustále ve střehu. Určitě využiju i nabídky výrobce, který mi umožnil, abych jel do Itálie na uzavřený okruh, kde vám půjčí stejné, ale jejich auto, s nímž podstoupíte odborné školení.

Chci poznat, kde má ferrari limit. V tomto směru jsem ho trošku proklepnul a do zatáček jsem vjížděl tak, jak bych si to s mercedesem netroufnul. A to auto se ani nehnulo. Jsem přesvědčený, že jsem mohl být ještě mnohem odvážnější.

Neuvažoval jste v té souvislosti o nějakém jiném, podobném autě, jako je třeba che Carrera GT, Mercedes SLR nebo Lamborghini Murciélago?

Mým snem bylo ferrari. Je jedinečné, ať už jde o zvuk, jízdní vlastnosti nebo image. O ničem jiném jsem ani nepřemýšlel. Sen jsem si splnil.

A co Ferrari Enzo?

Hrozně rád bych se v něm svezl, ale tohle auto už je za mým limitem. Jak jízdním, tak finančním. Enzo bych si nekoupil. Mít takhle drahé auto je absolutní nesmysl. Jsou ale lidi, pro které to může být sen a finanční otázku řešit nemusí. Mně stačí to, které mám.

Kolik vaše ferrari stálo?

Základní cena je 4,7 milionu korun. Já jsem si navíc objednal keramické brzdy, postranní loga, sportovní sedačky a lepší stereo. Pak se dostanete ještě o pár set tisíc výš.

I to je ovšem částka pro většinu populace nepředstavitelná.

Záleží na tom, jaké máte možnosti. Někdo si splní sen tím, že si pořídí auto za tři sta tisíc. Pokud máte možnost, tu radost si uděláte. Kdyby mě auta nezajímala, jen tak kvůli předvádění bych si ho nekoupil. Nejsem blázen.

Čtěte:

Ferrari F430: rudá střela

Nebo radejí kabriolet? F430 Spider: Schumacher jezdí také bez střechy

Výbava Ferrari F430 nabízí volbu čtyř způsobů nastavení podvozku. Už jste tuto funkci vyzkoušel?

Můžete si vybrat nastavení na normální, sportovní a závodní jízdu a k tomu ještě na sníh. Zatím jezdím hlavně s tím normálním nastavením, ale zkusil jsem i sportovní. Na sněhu jezdit nebudu a závodní nastavení už je opravdu extrémní záležitost, která má význam snad jen na okruhu.

Ve vašem autě se řadí jen páčkami pod volantem. Nechybí vám řadicí páka?

S tím problém nemám. Navíc kromě dvou páček si můžete zvolit i automatické řazení, které se hodí hlavně do města.

O jiné než červené barvě jste neuvažoval?

Vůbec ne. Jen červené ferrari je opravdové ferrari.

Oba vaše vozy jsou hodně sportovní. Neuvažujete o nějaké limuzíně?

Zatím nic podobného neřeším. Na delší cesty nám s manželkou zatím stačí "eselkáčko". Dvakrát jsme s ním jeli do Itálie a proběhlo to v pohodě. Ale až budeme mít rodinu, tak na to taky dojde. V úvahu připadá třeba Range Rover.

Půjčíte ferrari také manželce?

Půjčím. Ale nejdřív si s ní projedu nějaké kolečko, abych byl trošku klidnější.

Firma Ferrari si zakládá na tom, že své vozy neprodává každému. Na váš model se v USA musí čekat až dva roky. Jak to bylo u vás?

Já jsem ho kupoval přes Impexcar, podařilo se jim ho sehnat během dvou měsíců. Přemýšlel jsem ještě o verzi bez pevné střechy, ale na to bych musel čekat delší dobu. To už se mi nechtělo. Někdy se v tom rád svezu a uvidím. Možná časem dojde k výměně.

Kdy jste poprvé řídil?

V Kanadě jsem si řidičák udělal v sedmnácti letech.

Takže jste se vyhnul starým škodovkám a žigulíkům?

Kdepak, sice jsem emigroval v sedmnácti, ale tomuhle jsem neunikl. Když jsme s rodiči jeli na chatu, tak mě táta ten poslední kilometr vždycky nechal řídit.

Přechod do Kanady musel být v tomto ohledu docela šok...

To ano. Když jsem tam poprvé řídil sám, musel jsem vjet na pětiproudovou dálnici. Sice jsem se tam po delší chvíli dostal, ale hned jsem zase zajel ke kraji. Chvíli jsem se dával psychicky dohromady a teprve pak jsem pokračoval.

Jak se vám jezdí v Česku?

Rozhodně se mi tady jezdí líp než v Americe. Jezdit po dálnici stodesítkou je utrpení. Opravdu za mořem nerad jezdím. Tady si zajedete do Německa a bez obav z obrovské pokuty se pořádně svezete. Naprostý blázinec je to třeba v New Yorku. Kdybychom neměli tréninkovou halu za městem, vůbec bych si tam auto nepořizoval.

Jezdíte na motorce?

To jsem si taky zkusil. Jednou jsme si s bráchou na Floridě koupili Harley-Davidson. To bylo fajn. Ale nebyli jsme takoví ti praví motorkáři v kožených bundách. Kolikrát jsme se na tom jeli vykoupat oblečení jen do plavek (smích).

Spíš jsem čekal, že mi řeknete, jak jste sprintoval na silniční motorce...

Do toho bych nikdy nešel. Asi bych se na tom zabil.

Za volantem sice už dávno nejsem začátečník, ale mít respekt vůči takhle silnému autu je určitě potřeba

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.