Obrovský český talent chce do Formule 1, našlápnuto má skvěle

  16:21aktualizováno  16:21
Petr Ptáček junior letos ve svých patnácti letech postoupil z motokár do velkého světa formulových vozů a hned v první sezóně sbírá vítězství.

Petr Ptáček je obrovskou nadějí českého motorsportu | foto: Autodrom Most

Petr Ptáček se teď plnohodnotně věnuje italskému mistrovství Formule 4, kde se pravidelně utkává například s Enzem Fittipaldim, synovcem dvojnásobného mistra světa F1 Emersona Fittipaldiho, nebo v případě německého startu se synem Ralfa Schumachera, Davidem. 

Petr Ptáček je obrovskou nadějí českého motorsportu

Petr Ptáček je obrovskou nadějí českého motorsportu

Zároveň se stal šampionem ve třídě nováčků, tedy mladíků, kteří ve formuli jedou svou první sezónu. Svou rychlost dokázal i při testech 3.5 litrové formule na okruhu Autodrom Most, kdy svými časy překonal současného pilota Indycar. Hovoří se o něm rovněž jako o jednom z adeptů na ocenění Talent roku, které se bude premiérově udílet v rámci tradiční motoristické ankety Zlatý volant.

Čím se kategorie Formule 4, ve které aktuálně jezdíte, vyznačuje?
Je to školní formule, kategorie, ve které se jako mladí jezdci z motokár učíme jezdit s formulí na velkém okruhu. Je to vlastně první krok po motokárách do velkého světa okruhových závodů.

Jak probíhá psychická a fyzická příprava na závody F4?
Fyzicky se připravuji v posilovně. Mám svůj program, který musím dodržovat, abych byl ve formě a vydržel celý závod bez problémů. Psychická připravenost se nedá nijak speciálně natrénovat. Maximálně trénuji jízdy jako takové, když jsem na trenažéru v mém týmu a simulujeme měřené tréninky a závody.

Petr Ptáček je obrovskou nadějí českého motorsportu
Petr Ptáček je obrovskou nadějí českého motorsportu

Letos jste se ukázal ve čtyřech odlišných šampionátech, ovšem se stejnou specifikací vozu, jaké byly rozdíly mezi závody na středním východě, v Itálii, Španělsku a v Německu?
V Německu jsem odjel pouze jeden víkend na Hockenheimu. Podle mého názoru to byl skvělý trénink mezi piloty, kteří na dráze startovali již dvakrát a více. V Itálii jsem odjel celou sezónu, takže není úplně férové, abych hodnotil oba šampionáty proti sobě.

Fotogalerie

Jaké to je závodit proti synovi Ralfa Schumachera?
Pro mě je to super, zvlášť když jsem v jedné z kvalifikací skončil bezprostředně za ním.

Letos útočíte na přední umístění v italském šampionátu a jste nejlepší z nováčků, už máte plány pro příští sezónu?
Určitě pojedu zimní série MRF v Indii a TRS na Novém Zélandu, ale prozatím nevím, kde budu jezdit příští letní sezonu.

Kdyby se naskytla možnost startu před domácím publikem, ve které kategorii byste se rád představil?
Kdyby se jela F1 v České republice, tak by to byl splněný sen.

Jaký je Váš závodnický cíl?
Určitě chci být šampionem ve Formuli 1

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Do zimního už máte mít přezuto. Víte, jak zimní gumy poznáte?

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz