Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Petr Svěcený nenávidí tuningáře

  14:45aktualizováno  14:45
Petr Svěcený nechce mít doma dvě škodovky, i když proti této značce nic nemá. A dospěl do stadia, kdy potřebuje kombíka - kvůli kočárku a golfovému setu. Sportovní redaktor a fotbalový komentátor České televize Petr Svěcený teprve pár měsíců jezdí v novém Opelu Astra Caravan. Předchozí auto ale neprodal. „Škoda Octavia zůstala v rodině. Teď s ní jezdí manželka,“ říká.

Nedávno jste koupil nové auto. Proč právě Opel Astra Caravan?
Už jsem se dostal do životního období, kdy si pořizuji kombíky. Určitě se na tom podepsaly potřeby rodiny. Přitom mě tahle kategorie aut vůbec neoslovovala.

Ještě v době výběru nového auta jsem přemýšlel spíš o tom, že starší octavii nahradím novým modelem. Jenže pak mi došlo, že věčně vozím golfové hole, je potřeba pohodlně odvézt kočárek... 

A proč jste si tedy nekoupil Octavii combi?
Nakonec jsem se rozhodl, že zkusím něco jiného. Škodovku „zdědila“ manželka a já nechtěl mít doma dvě podobná auta. To však neznamená, že bych se škodovkou nebyl spokojený. Je možné, že se k domácí značce časem vrátím. 

Jiné auto než opel vás tedy nezaujalo?
Já mám výběr zúžený. Nechci francouzskou nebo italskou značku. Víc věřím německým vozům. Nejsem na auta machr, ale co slýchám, u německých značek máte větší záruku, že auto bude jezdit bez problémů. 

Pokaždé si kupujete nové auto?
Nové auto jsem si koupil jen dvakrát. Jedno bylo ojeté po tchánovi a jedno také mírně jeté, ale s jeho doporučením. Sám bych do bazaru v žádném případě nešel. 

Kdy jste začal řídit?
Papíry jsem si udělal hned po dokončení gymnázia. Předtím jsem jezdil maximálně na babetě. Motorky mi ale k srdci nepřirostly. Sice rád rychle a nebezpečně jezdím na lyžích, ale už na té babetě jsem neměl dobrý pocit. Líp se cítím v autě. 

Rychle lyžujete. Rychle jezdíte i v autě?
Dřív možná ano, ale tím, jak člověk stárne, jezdí opatrněji. 

Jaké bylo vaše první auto?
To byla Škoda Felicia, kterou jsem si koupil ve dvaadvaceti letech. Po ní následovala další Felicia, Škoda Octavia a teď Opel Astra Caravan.

Máte nějakou oblíbenou značku?
Když odhlédnu od financí, tak musím říct Volvo. Hodně se mi líbí velký model XC 90. Ale tohle auto není na ježdění po Praze. 

Jako fotbalový komentátor se stýkáte s fotbalisty. Co si myslíte o těch, kteří si kupují auta za miliony korun?
K jejich životnímu stylu to patří. Jsou to mladí kluci, kteří ve své branži něco znamenají, a proto vydělávají dost peněz. Tak proč by si neudělali radost? 

Pravidelně komentujete fotbalová utkání v zahraničí. Kam jezdíte nejraději?
Dobře se jezdí směrem na Paříž, případně do Nizozemska - v Německu najedete na dálnici, po které dojedete skoro až ke stadionům. Jenže se na tu německou dálnici musíte dostat, a to je na našem území pořád ještě problém. 

Dlouhé cesty za volantem auta vám tedy problém nedělají?
Když mám komentovat utkání Ligy mistrů a nehraje se zrovna v Anglii nebo Španělsku, před cestou letadlem preferuji jízdu autem. 

Co říkáte na amatérské úpravy aut?
To úplně nenávidím. Nechci odsuzovat všechny tuningáře, ale mám pocit, že naprostá většina z nich jezdí v dost tragických autech, která navíc často nezvládají. Občas z nich ta agresivita přímo sálá.

Úplně „nejradši“ mám řidiče ve starém opráskaném BMW s černými skly, kteří jsou schopní na vás naběhnout s baseballovou pálkou, protože jste jim včas neuhnul z cesty. Nedej bože, když si dovolíte na ně třeba zatroubi.

 

RADĚJI NOVÉ Petr Svěcený přiznává, že autům po technické stránce příliš nerozumí. Proto by si ojetý vůz v bazaru nikdy nekoupil.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.