Petr Svěcený nenávidí tuningáře

  14:45aktualizováno  14:45
Petr Svěcený nechce mít doma dvě škodovky, i když proti této značce nic nemá. A dospěl do stadia, kdy potřebuje kombíka - kvůli kočárku a golfovému setu. Sportovní redaktor a fotbalový komentátor České televize Petr Svěcený teprve pár měsíců jezdí v novém Opelu Astra Caravan. Předchozí auto ale neprodal. „Škoda Octavia zůstala v rodině. Teď s ní jezdí manželka,“ říká.

Nedávno jste koupil nové auto. Proč právě Opel Astra Caravan?
Už jsem se dostal do životního období, kdy si pořizuji kombíky. Určitě se na tom podepsaly potřeby rodiny. Přitom mě tahle kategorie aut vůbec neoslovovala.

Ještě v době výběru nového auta jsem přemýšlel spíš o tom, že starší octavii nahradím novým modelem. Jenže pak mi došlo, že věčně vozím golfové hole, je potřeba pohodlně odvézt kočárek... 

A proč jste si tedy nekoupil Octavii combi?
Nakonec jsem se rozhodl, že zkusím něco jiného. Škodovku „zdědila“ manželka a já nechtěl mít doma dvě podobná auta. To však neznamená, že bych se škodovkou nebyl spokojený. Je možné, že se k domácí značce časem vrátím. 

Jiné auto než opel vás tedy nezaujalo?
Já mám výběr zúžený. Nechci francouzskou nebo italskou značku. Víc věřím německým vozům. Nejsem na auta machr, ale co slýchám, u německých značek máte větší záruku, že auto bude jezdit bez problémů. 

Pokaždé si kupujete nové auto?
Nové auto jsem si koupil jen dvakrát. Jedno bylo ojeté po tchánovi a jedno také mírně jeté, ale s jeho doporučením. Sám bych do bazaru v žádném případě nešel. 

Kdy jste začal řídit?
Papíry jsem si udělal hned po dokončení gymnázia. Předtím jsem jezdil maximálně na babetě. Motorky mi ale k srdci nepřirostly. Sice rád rychle a nebezpečně jezdím na lyžích, ale už na té babetě jsem neměl dobrý pocit. Líp se cítím v autě. 

Rychle lyžujete. Rychle jezdíte i v autě?
Dřív možná ano, ale tím, jak člověk stárne, jezdí opatrněji. 

Jaké bylo vaše první auto?
To byla Škoda Felicia, kterou jsem si koupil ve dvaadvaceti letech. Po ní následovala další Felicia, Škoda Octavia a teď Opel Astra Caravan.

Máte nějakou oblíbenou značku?
Když odhlédnu od financí, tak musím říct Volvo. Hodně se mi líbí velký model XC 90. Ale tohle auto není na ježdění po Praze. 

Jako fotbalový komentátor se stýkáte s fotbalisty. Co si myslíte o těch, kteří si kupují auta za miliony korun?
K jejich životnímu stylu to patří. Jsou to mladí kluci, kteří ve své branži něco znamenají, a proto vydělávají dost peněz. Tak proč by si neudělali radost? 

Pravidelně komentujete fotbalová utkání v zahraničí. Kam jezdíte nejraději?
Dobře se jezdí směrem na Paříž, případně do Nizozemska - v Německu najedete na dálnici, po které dojedete skoro až ke stadionům. Jenže se na tu německou dálnici musíte dostat, a to je na našem území pořád ještě problém. 

Dlouhé cesty za volantem auta vám tedy problém nedělají?
Když mám komentovat utkání Ligy mistrů a nehraje se zrovna v Anglii nebo Španělsku, před cestou letadlem preferuji jízdu autem. 

Co říkáte na amatérské úpravy aut?
To úplně nenávidím. Nechci odsuzovat všechny tuningáře, ale mám pocit, že naprostá většina z nich jezdí v dost tragických autech, která navíc často nezvládají. Občas z nich ta agresivita přímo sálá.

Úplně „nejradši“ mám řidiče ve starém opráskaném BMW s černými skly, kteří jsou schopní na vás naběhnout s baseballovou pálkou, protože jste jim včas neuhnul z cesty. Nedej bože, když si dovolíte na ně třeba zatroubi.

 

RADĚJI NOVÉ Petr Svěcený přiznává, že autům po technické stránce příliš nerozumí. Proto by si ojetý vůz v bazaru nikdy nekoupil.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Najdete na iDNES.cz