Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová kolíňata se šikují na start. Možná dorazí kabria, slibuje Peugeot

  16:08aktualizováno  16:08
Nový Peugeot 108, který se bude vyrábět v kolínské automobilce TPCA, by měl přijít na trh zřejmě v létě. "Na českém trhu by se pak mohl objevit nejpozději v září," prozradil obchodní ředitel českého zastoupení Peugeotu Marco Venturini.

Peugeot představil nejmenší model 107 v roce 2005, od té doby prošel několika úpravami vzhledu. Poslední facelift (na obrázku) je dva roky starý. | foto: Peugeot

Nástupce modelu 107, který se v TPCA vyrábí spolu s dalšími minivozy Toyotou Aygo a Citroënem C1 od roku 2005, si odbude světovou premiéru na ženevském autosalonu na začátku března. Podle Venturiniho bude mít nápaditější interiér než jeho předchůdce. Objevit by se mohla i verze s otevřenou střechou. Naopak s elektromobilem se spíše nepočítá.

Může se hodit

Potřebujete nové malé auto a líbilo by se vám některé vyráběné v Kolíně? Vyberte si ho na Automodul.cz v klidu domova.

Peugeot bude novou 108 uvádět na jednotlivé trhy postupně. Přednost asi dostanou klíčová odbytiště v západní a jižní Evropě. Na nové modely se kolínský závod připravil již loni na podzim, když automobilka do nových technologií investovala stovky milionů korun. V Ženevě se mají představit i další dva bratři "stoosmičky" se znaky Citroënu a Toyoty.

Kolíňata povyrostou

Auta by měla o něco povyrůst a vzhled přidá na dynamice. Toyota Aygo tak má být o kousek delší, nižší a díky delšímu rozvoru než u stávajícího provedení má být více místa v kabině. A díky moderním materiálům bude nová generace auta lehčí.

Podle svědků, kteří viděli i jeden z prototypů, prošel vůz velkou proměnou, ale zůstane i nadále v kategorii nejmenších aut. "Je tam spousta líbivých změn, chtějí s ním cílit hlavně na mladší zákazníky," popsal jeden z dodavatelů pro MF DNES.

Vozy tří značek se od sebe navíc mají lišit podstatně více než dosud, kdy až na logo na přední kapotě vypadají velmi podobně. Technika ovšem bude i nadále stejná, pod kapotou budou mít stále benzinový litrový tříválec, který trochu posílí.

TPCA počítá i nadále s výrobou zhruba 300 tisíc aut ročně, což je kapacita kolínského závodu.

Současné vozy se v Kolíně vyrábějí už od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou. Podle informací iDNES.cz uvedení nové generace modelů zpozdil Peugeot, který odmítl investovat do vývoje, na kterém pracovala Toyota. Proto automobilky současné modely stále jen faceliftovaly.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.