Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Barva jedovka pro malé SUV Peugeotu. Má nové jméno 2008 a novou tvář

  10:00aktualizováno  10:00
Paříž (od zpravodajů iDNES.cz) - Peugeot si pro domácí pařížský autosalon připravil vedle produkčních novinek i několik zajímavých konceptů. Nejblíže sériové produkci je malé SUV s označením 2008. Měl by to být jeden z důležitých modelů značky.

Peugeot 2008 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Malé SUV Peugeot 2008 není úplná novinka. Výrobce ukázal auto již na jaře na autosalonu v Pekingu, ale pod označením Urban Crossover Concept. Nové jméno 2008 naznačuje, že se přiblížilo sériové výrobě. Otázka je, jestli přesně v této podobě. Pravděpodobně se spíš ještě dočkáme menších úprav.

Fotogalerie

Základ by se ale již měnit neměl. Auto je postavené na základě malého modelu Peugeot 208, což je pro v současné době poněkud strádající značku klíčový model. A to samé by mělo platit i o novince, která má navíc globální ambice. Vyrábět se má ve Francii pro Evropu, další výrobní linky pak budou v Číně a v Brazílii pro jihoamerický kontinent. Novinka navíc nahradí kombi verzi dvěstěosmičky, na kterou se kvůli tomu vůbec nedostane.

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta a líbí se vám značka Peugeot? Vyberte si ho na Automodul.cz/Peugeot.

Rozměry auta jsou na třídu SUV velmi kompaktní. Na délku a šířku měří koncept 2008 4,14 metru respektive 1,74 metru, což se rovná jednomu z nejmenších aut v segmentu Kie Soul. Konkurenti Škoda Yeti, Suzuki SX4 nebo nové dvojčata Chevrolet Trax a Opel Mokka jsou o pár centimetrů delší a i širší.

Design karoserie je poměrně čistý s jasným důrazem na to, aby auto vypadalo jako SUV. Nechybí černé plasty na spodní části předního i zadního nárazníku stejně jako boční plastové prahy. To vše podtrhují ještě černé proužky v podobě polepů, které spodní oplastování rámují. Oplastování je ale decentní a drží se prosté rovné linie okolo celého auta, což je dnes spíš výjimka.

Peugeot 2008

Na zadní části je hlavním stylistickým prvkem výrazný prolis pod zadními svítilnami, přední část je hodně zaoblená a opět překvapivě decentně provedená. Z boku zaujmou dva výrazné prvky. Prvním je zalomení spodní linie oken hned pod zpětným zrcátkem. Druhým pak jakási křidélka která lámou horní linii oken u B sloupku. Zalomení opticky zvětšuje zadní okna a ve skutečnosti to jsou zajímavě tvarované integrované ližiny na střeše. Ty pokračují až k přednímu sloupku, ale již v tradiční podobě a v jiné barvě.

Peugeot vystavoval koncept crossoveru ve velmi ostré jedovatě žluté barvě, která kontrastovala s černými plasty a začerněnými skly. Detaily si zatím výrobce schovává, prozradil jen použitý agregát. Koncept pohání přeplňovaný tříválec 1,2 litru s výkonem 81 kW. K tomu, kdy se nový model objeví ve výrobě, zatím Peugeot žádné detaily neprozradil.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.