Peugeot 2008

Peugeot 2008 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Barva jedovka pro malé SUV Peugeotu. Má nové jméno 2008 a novou tvář

  • 32
Paříž (od zpravodajů iDNES.cz) - Peugeot si pro domácí pařížský autosalon připravil vedle produkčních novinek i několik zajímavých konceptů. Nejblíže sériové produkci je malé SUV s označením 2008. Měl by to být jeden z důležitých modelů značky.

Malé SUV Peugeot 2008 není úplná novinka. Výrobce ukázal auto již na jaře na autosalonu v Pekingu, ale pod označením Urban Crossover Concept. Nové jméno 2008 naznačuje, že se přiblížilo sériové výrobě. Otázka je, jestli přesně v této podobě. Pravděpodobně se spíš ještě dočkáme menších úprav.

Základ by se ale již měnit neměl. Auto je postavené na základě malého modelu Peugeot 208, což je pro v současné době poněkud strádající značku klíčový model. A to samé by mělo platit i o novince, která má navíc globální ambice. Vyrábět se má ve Francii pro Evropu, další výrobní linky pak budou v Číně a v Brazílii pro jihoamerický kontinent. Novinka navíc nahradí kombi verzi dvěstěosmičky, na kterou se kvůli tomu vůbec nedostane.

Rozměry auta jsou na třídu SUV velmi kompaktní. Na délku a šířku měří koncept 2008 4,14 metru respektive 1,74 metru, což se rovná jednomu z nejmenších aut v segmentu Kie Soul. Konkurenti Škoda Yeti, Suzuki SX4 nebo nové dvojčata Chevrolet Trax a Opel Mokka jsou o pár centimetrů delší a i širší.

Design karoserie je poměrně čistý s jasným důrazem na to, aby auto vypadalo jako SUV. Nechybí černé plasty na spodní části předního i zadního nárazníku stejně jako boční plastové prahy. To vše podtrhují ještě černé proužky v podobě polepů, které spodní oplastování rámují. Oplastování je ale decentní a drží se prosté rovné linie okolo celého auta, což je dnes spíš výjimka.

Peugeot 2008

Na zadní části je hlavním stylistickým prvkem výrazný prolis pod zadními svítilnami, přední část je hodně zaoblená a opět překvapivě decentně provedená. Z boku zaujmou dva výrazné prvky. Prvním je zalomení spodní linie oken hned pod zpětným zrcátkem. Druhým pak jakási křidélka která lámou horní linii oken u B sloupku. Zalomení opticky zvětšuje zadní okna a ve skutečnosti to jsou zajímavě tvarované integrované ližiny na střeše. Ty pokračují až k přednímu sloupku, ale již v tradiční podobě a v jiné barvě.

Peugeot vystavoval koncept crossoveru ve velmi ostré jedovatě žluté barvě, která kontrastovala s černými plasty a začerněnými skly. Detaily si zatím výrobce schovává, prozradil jen použitý agregát. Koncept pohání přeplňovaný tříválec 1,2 litru s výkonem 81 kW. K tomu, kdy se nový model objeví ve výrobě, zatím Peugeot žádné detaily neprozradil.