Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 205: na trhu ojetin pořád dobrý artikl

aktualizováno 
3. 11. 1999 - Peugeot 205 sice po třinácti letech skončil v sériové výrobě už v roce 1995, ovšem motoristy zajímá dodnes. Na trhu ojetin pořád patří k dobrému artiklu a současný pokles cen přiblížil tohoto v Česku nejrozšířenějšího z peugeotů kdekomu: mladíkům, starším lidem, ženám, skromnějším rodinám... V jeho prospěch hovoří výdrž a nevšední užitné vlastnosti, relativně levný provoz a bohaté servisní zázemí s dostupnými náhradními díly - to vše v případě nejstarších vozů s nejobyčejnější bílou třídveřovou karoserií, 1,1litrovým benzinovým motorem a čtyřstupňovými převody už za ceny kolem 30 tisíc korun.
Peugeot 205

Peugeot 205 | foto: AAA Auto Praha

Doporučovanější auta s pětirychlostní převodovkou a zvláště s vyhledávanou pětidveřovou karoserií však stojí víc kupříkladu v ročníku 1988 zhruba 50 tisíc a stejně starý 1,9litrový diesel je jakožto hit ještě asi o deset tisíc korun dražší. Peugeoty 205 z posledních dvou let před ukončením výroby se podle typu motoru a vybavení pohybují kolem stotisícové hranice. Střih kabátu, který byl v době vzniku Peugeotu 205 designérským hitem, je dodnes atraktivní - na rozdíl od mladšího a méně oblíbeného modelu 309. Paleta motorů uspokojí celé zákaznické spektrum, když zahrnuje od litru přes 1,1, 1,3, 1,4 a 1,6 až po devatenáctistovku s výkony od 31 do 94 kilowattů (42 až 128 koní). V nabídce jsou diesely 1,8 a 1,9, z nichž zvlášť ten druhý je v malém autě k neutahání a jezdí s ním se spotřebou kolem pěti litrů nafty na sto kilomerů. Vyznavači svižné jízdy mohou volit devatenáctistovky GTi s maximální rychlostí přesahující dvěstěkilometrovou mez a přitom s cenou zhruba o dvacet procent nižší než u GTI verze značky Volkswagen. Z benzinových provedení odborníci doporučují vždy kus s pětistupňovou převodovkou a aspoň 1,3 litru. Asi nejvhodnější je naftový vůz, který však zaslouží před koupí kvůli perspektivě prověrku v diesel-servisu. Minimálně stejně jako chvály je však nutné dát na váhy rozhodování o koupi Peugeotu 205 také soubor rizik. K zásadním patří nebezpečí špatných oprav aut dovezených po těžkých haváriích ze zahraničí. Poruchová je elektroinstalace a elektronika i v její řídící části, závady mívá vstřikování. Opravy často vyžadují závěsy kol, nepřesná je kulisa řazení. U nejstarších dieselů bez posilovačů je třeba počítat s obtížnějším ovládáním, naftové verze jsou do zahřátí hlučnější. Německý TÜV řadí Peugeota 205 do podprůměru svých statistik a přitom jako lepší než u srovnatelné konkurence oceňuje vlastně jen antikorozní ochranu karoserie. Naopak kritizuje vůle v řízení, úniky oleje z motoru i převodovky, předčasnou korozi výfuku, závady v osvětlení a problémy v účinnosti ručních i nožních brzd. Při zájmu o ojetinu zaslouží pozornost také brzdové vedení, hadičky a destičky. Veškerá rizika násobí fakt, že Peugeoty 205 stárnou a průměrný věk těchto vozů evidovaných v Česku přesahuje jedenáct roků. Náhradní díly pro typ jsou levnější než pro některou srovnatelnou konkurenci a oficiální prodejci je nabízejí v těchto cenách - čelní sklo: 5747, přední světlomet: 2095 až 2305, přední nárazník: 1404 vrchní část a 2779 spoiler, brzdové destičky: 842 až 1143, přední blatník: 2763 a alternátor: 8400 až 11 900 korun, hodina práce značkového servisu se pohybuje od 300 do 450 korun.

MINUSY
- věk vozu
- poruchová elektronika zvlášť u benzinových verzí
- závady na přední nápravě a brzdách
- předčasně korodující výfuky
- úniky oleje z motoru i převdovky
- horší ovládání u starých dieselů bez posilovače řízení
- častější závady v osvětlení
- horší výrobní zpracování izovací cena

PLUSY
- výborné užitné a jízdní vlastnosti
- široká nabídka motorů
- úsporný provoz zvláště u dieselů
- bohaté servisní zázemí a dostupné náhradní díly
- výborná antikorozní ochrana karoserie

Autor:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.