Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 205: na trhu ojetin pořád dobrý artikl

aktualizováno 
3. 11. 1999 - Peugeot 205 sice po třinácti letech skončil v sériové výrobě už v roce 1995, ovšem motoristy zajímá dodnes. Na trhu ojetin pořád patří k dobrému artiklu a současný pokles cen přiblížil tohoto v Česku nejrozšířenějšího z peugeotů kdekomu: mladíkům, starším lidem, ženám, skromnějším rodinám... V jeho prospěch hovoří výdrž a nevšední užitné vlastnosti, relativně levný provoz a bohaté servisní zázemí s dostupnými náhradními díly - to vše v případě nejstarších vozů s nejobyčejnější bílou třídveřovou karoserií, 1,1litrovým benzinovým motorem a čtyřstupňovými převody už za ceny kolem 30 tisíc korun.
Peugeot 205

Peugeot 205 | foto: AAA Auto Praha

Doporučovanější auta s pětirychlostní převodovkou a zvláště s vyhledávanou pětidveřovou karoserií však stojí víc kupříkladu v ročníku 1988 zhruba 50 tisíc a stejně starý 1,9litrový diesel je jakožto hit ještě asi o deset tisíc korun dražší. Peugeoty 205 z posledních dvou let před ukončením výroby se podle typu motoru a vybavení pohybují kolem stotisícové hranice. Střih kabátu, který byl v době vzniku Peugeotu 205 designérským hitem, je dodnes atraktivní - na rozdíl od mladšího a méně oblíbeného modelu 309. Paleta motorů uspokojí celé zákaznické spektrum, když zahrnuje od litru přes 1,1, 1,3, 1,4 a 1,6 až po devatenáctistovku s výkony od 31 do 94 kilowattů (42 až 128 koní). V nabídce jsou diesely 1,8 a 1,9, z nichž zvlášť ten druhý je v malém autě k neutahání a jezdí s ním se spotřebou kolem pěti litrů nafty na sto kilomerů. Vyznavači svižné jízdy mohou volit devatenáctistovky GTi s maximální rychlostí přesahující dvěstěkilometrovou mez a přitom s cenou zhruba o dvacet procent nižší než u GTI verze značky Volkswagen. Z benzinových provedení odborníci doporučují vždy kus s pětistupňovou převodovkou a aspoň 1,3 litru. Asi nejvhodnější je naftový vůz, který však zaslouží před koupí kvůli perspektivě prověrku v diesel-servisu. Minimálně stejně jako chvály je však nutné dát na váhy rozhodování o koupi Peugeotu 205 také soubor rizik. K zásadním patří nebezpečí špatných oprav aut dovezených po těžkých haváriích ze zahraničí. Poruchová je elektroinstalace a elektronika i v její řídící části, závady mívá vstřikování. Opravy často vyžadují závěsy kol, nepřesná je kulisa řazení. U nejstarších dieselů bez posilovačů je třeba počítat s obtížnějším ovládáním, naftové verze jsou do zahřátí hlučnější. Německý TÜV řadí Peugeota 205 do podprůměru svých statistik a přitom jako lepší než u srovnatelné konkurence oceňuje vlastně jen antikorozní ochranu karoserie. Naopak kritizuje vůle v řízení, úniky oleje z motoru i převodovky, předčasnou korozi výfuku, závady v osvětlení a problémy v účinnosti ručních i nožních brzd. Při zájmu o ojetinu zaslouží pozornost také brzdové vedení, hadičky a destičky. Veškerá rizika násobí fakt, že Peugeoty 205 stárnou a průměrný věk těchto vozů evidovaných v Česku přesahuje jedenáct roků. Náhradní díly pro typ jsou levnější než pro některou srovnatelnou konkurenci a oficiální prodejci je nabízejí v těchto cenách - čelní sklo: 5747, přední světlomet: 2095 až 2305, přední nárazník: 1404 vrchní část a 2779 spoiler, brzdové destičky: 842 až 1143, přední blatník: 2763 a alternátor: 8400 až 11 900 korun, hodina práce značkového servisu se pohybuje od 300 do 450 korun.

MINUSY
- věk vozu
- poruchová elektronika zvlášť u benzinových verzí
- závady na přední nápravě a brzdách
- předčasně korodující výfuky
- úniky oleje z motoru i převdovky
- horší ovládání u starých dieselů bez posilovače řízení
- častější závady v osvětlení
- horší výrobní zpracování izovací cena

PLUSY
- výborné užitné a jízdní vlastnosti
- široká nabídka motorů
- úsporný provoz zvláště u dieselů
- bohaté servisní zázemí a dostupné náhradní díly
- výborná antikorozní ochrana karoserie

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

VIDEO: Stradivariho štětec udělal z Mini unikát, vydraží se na iDNES.cz

Unikátní Mini Cooper polepený podle návrhu architekta a designéra Lucy...

Luca Stradivari pomaloval Mini Cooper, pětidveřové provedení ikonického vozu mu posloužilo jako plátno. Jedinečný...

Anketa: Hlasujte o nejhorší auto světa

Anketa: Hlasujte o nejhorší auto světa

Dan Neil, Pulitzerovou cenou oceněný autonovinář, sestavil pro slavný magazín Time seznam padesáti nejhorších aut všech...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Najdete na iDNES.cz