Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 206 1.4: design předčí techniku

aktualizováno 
- Osobitým designem vystupuje Peugeot 206 z řady konkurentů ve třídě malých aut. Podvozkem a hlučnějším benzinovým motorem 1.4 však za nejlepšími reprezentanty své kategorie zaostává. A jestliže vnitřním prostorem předčí zahraniční soupeře, tak na felicii a fabii hlavně v nabídce místa pro kolena pasažérů vzadu Peugeot 206 nemá.
Přestože tento model brzy oslaví už druhé narozeniny, nechává práce francouzských designérů jen málokterého motoristu chladným. Stejné pocity vyvolává u malého peugeotu také interiér, který je nejen líbivý, ale i praktický. K jedinečnostem patří kupříkladu odkládací zásuvka před spolujezdcem, kterou designéři neobvykle potáhli textilií, plynule navazující na čalounění dveří ze stejného materiálu. Nabídka prostoru v Peugeotu 206 by byla v jeho třídě na špici, pokud by ovšem vozy stejné kategorie nevyráběla automobilka v Mladé Boleslavi. Felicia i fabia mají zhruba o tři centimetry více místa pro kolena cestujících na zadním sedadle, ze zahraničních konkurentů nabízí podobný komfort Opel Corsa. Většina ostatních aut malé třídy je vzadu méně prostorná. Z měření v nezávislé zkušebně, v pražském Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD), dále vyplývá, že šířka peugeotu je - hodnoceno pohledem na jeho třídu - průměrná, stejně jako výška nad zadním sedadlem. Objemem kufru je Peugeot 206 na chvostu kategorie: oproti fabii mu chybí 15 litrů a felicia má 27 litrů navíc. Výrobce však udává objem pro náklad při složených zadních sedadlech 1130 litrů, čímž vůz naopak konkurenty válcuje. Kufr »dvěstěšestky« pak zaujme ještě dvakrát: komfortní sítí za zadní stěnou sedadel, a naopak nepříznivě - podle měření ÚSMD - neprakticky vysokou hranou zavazadlového prostoru. Jestliže v designu Peugeot 206 boduje,netěší naopak jeho jízdní vlastnosti v kritických situacích, řazení rychlostních stupňů a hlučnější motor. Přesné řízení dělá radost při běžné jízdě, ale pokud řidič potřebuje rychle změnit směr ve vyšší rychlosti, zareaguje zadní část vozu vybočením do strany. Dobré hodnocení zaslouží pohodlí podvozku při přejezdu nerovností. Benzinový motor 1.4 dává malému peugeotu dostatečný výkon, ovšem příliš si nelibuje ve vytáčení. V e vyšších otáčkách je navíc motor v kabině hodně slyšitelný. Spotřebu lze při klidné jízdě stlačit k šesti litrům na sto kilometrů, na dálnici je v průměru o litr vyšší a ve městě vůz atakuje hranici devíti litrů. Řidič si rovněž musí chvilku zvykat na delší chod řadicí páky. Vhodnost Peugeotu 206 pro handicapovaného člověka v rámci redakčního testu osobně vyzkoušel Martin Kovář: »Jako do každého malého auta, nelze ani do kufru malého peugeotu naložit invalidní vozík, případně kočárek. Invalida může mít problém i při doplňování provozních tekutin. Kapota je k neuzvednutí a bez asistence s ní bude mít i slabší žena plné ruce práce.«

Měření MF DNES

Kvůli špatnému počasí nemohla pražská zkušebna Ú stav silniční a městské dopravy změřit dynamiku Peugeotu 206 1.4. XR Présence.
(red)

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 7
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 7
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 6
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 7

Očima designéra
Peugeot 206 dostal do vínku nejen vysoké ambice, ale především všechny trumfy k jejich dosažení. Dynamický vzhled je harmonicky sladěn s přívětivou elegancí, tolik žádanou ženami. Celkové sebevědomí symbolicky podtrhuje zadní mlhové světlo ve tvaru srdíčka. Design interiéru plynule navazuje na vnější křivky a lze ho bez váhání označit za nejlepší ve třídě malých aut. Ergonomicky dobře zpracovaná přístrojová deska dává svou hloubkou optický dojem bezpečí.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu ojetých vozidel se především dieselové provedení Peugeotu 206 dlouho neohřeje. Noblesní vůz i z druhé ruky přitahuje pozornost zástupců všech společenských vrstev a pokles jeho hodnoty se udržuje mírně příznivější, než je průměr. V pražských bazarech je »dvěstěšestka« asi o pět procent levnější než v ostatních oblastech republiky. U auta po prvním majiteli a při průměrném užívání klesne hodnota po pěti letech približně na 157 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Silnou stránkou "dvěstešestky" jsou její líbivé tvary, hůře na tom jsou jízdní vlastnosti.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.