Peugeot 206 2.0 HDI: dobrý motor, horší podvozek

Je to trend: turbodieselové motory pohánějí malá auta. V případě Peugeotu 206 2.0 HDI a jeho konkurentů to znamená, že umějí jezdit hodně rychle při nízké spotřebě nafty. Jejich cena je však na třídu malých vozů závratná a dotahuje se na vozy o kategorii větší. Přitom Peugeot 206 kromě výborného motoru nabízí nejen uchvacující design, ale také průměrně prostornou karoserii a ve srovnání s jinými moderními vozy i podprůměrné jízdní vlastnosti.
Zaostávající podvozek malého peugeotu vyjde najevo při rychlém průjezdu zatáčkou. Když řidič ubere plyn, vůz náhle znejistí a řidič ho musí rychlými pohyby volantu přivést do zvolené stopy. Takovému manévru naštěstí dobře sekunduje citlivý posilovač řízení. Musí-li se však řidič v kritické situaci rychle vyhnout překážce, stojí před ním složitější úkol než v mnohých jiných automobilech. Mnohem lepší chování má přeplňovaný naftový motor s moderní technikou Common Rail. Pod kapotou Peugeotu 206 dává zapomenout na hlučné a nekultivované projevy svých předchůdců. Potichu si přede a spotřebovává v průměru okolo šesti litrů nafty na 100 kilometrů. Při ekonomické jízdě lze nároky pohonu 2.0 HDI stlačit ke čtyřem litrům, hodně zatížený motor naopak polyká zhruba sedm a půl litru na 100 kilometrů. Dynamika Peugeotu 206 je na malý vůz výborná. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost zvládá podle výsledků ze zkušebny pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) za necelých 13 vteřin. Druhý převodový stupeň je pouhým sekundantem, vše důležité zvládá i ve městě trojka, na dálnici zase může řidič zapomenout na čtvrtý stupeň, protože pětka utáhne i dlouhá stoupání. Největší slabinou motoru 2.0 HDI (66 kilowattů) je konkurenční prostředí, které jej staví například proti Škodě Fabia 1.9 TDI (74 kilowattů). Podle měření v ÚSMD je zmíněná škodovka v dynamice ještě o kus lepší. Jen obdivuhodný záběr Peugeotu 206 2.O HDI na pátý rychlostní stupeň Fabii 1.9 TDI zastíní. Vnitřní prostor Peugeotu 206 lze po měření ve zkušebně ÚSMD označit jako průměrný, kufr je spíš malý. Pokud se týká prostoru pro zavazadla - je ve třídě malých aut nejlepší Fiat Punto, v hodnocení velikosti prostoru, a tedy i komfortu pro cestující naopak vítězí mladoboleslavské sestry Fabia a Felicia. Pohodlí podvozku také není po francouzsku nadprůměrné komfortní - otřesy z nerovností tuzemských silnic nepohlcuje Peugeot 206 zrovna nejlépe. Sedadla vozu patří k nejměkčím, což si někteří řidiči nemohou vynachválit, zatímco jiní ve stejných podmínkách postrádají lepší podporu v zatáčkách. Vysoká cena malých vozů s turbodieselovými motory dělá této třídě aut konkurenci i mezi vozy o kategorii většími. Například Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kilowattů) je k mání za cenu od 459 900 korun, což je o 24 tisíc korun víc, než stojí Peugeot 206 2.0 HDI. Octavia má ve výbavě airbag řidiče a ABS, zatímco peugeota zdobí dva airbagy, ale systém ABS má za příplatek. Martinu Kovářovi, který pro MF DNES hodnotí vozy pohledem handicapovaného řidiče na vozíku, se nelíbí malý kufr Peugeotu 206. "Každý litr dobrý, a pro tělesně postižené to platí dvojnásob. Vozíku se v malých kufrech vede špatně. A těžká kapota motoru ztěžuje přístup ke kapalinám, což pocítí i ženy-řidičky," říká Martin Kovář.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier

Prostor na př. sedadlech 7
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8
 
Podvozek
Jízdní vlastnosti 5
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 6
Brzdy 7
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,7
Zrychlení 0-400 m (s) 18,6
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,0
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,0
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,9
Pramen: ÚSMD

Prognóza odhadce:                                                                                          Peugeot 206 byl vyroben už v milionu kusů. Oblíben je i v Česku, kde patří k nejprodávanějším malým vozům. Velkou zásluhu na tom má spolehlivý a úsporný naftový motor, a právě model 206 s pětidveřovou karoserií a pohonem HDI je snem mnoha zdejších motoristů. Na trhu ojetin je a bude velmi žádaný, a to bez ohledu na místo, kde se ke koupi nabídne. Vyšší pořizovací cena sice způsobí v prvním roce větší ztrátu ve srovnání s konkurencí domácí provenience, ale v dalších letech se pokles hodnoty srovná a po pěti letech provozu bude Peugeot 206 2.0 HDI k mání přibližně za 188 tisíc korun.                                                                                   Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Očima designéra:                                                                                              Peugeot 206 respektuje nový trend se světlomety přesahujícími až do kapoty, a právě jeho přední světla jsou velice podobná těm, která má o půl roku dřív představený Ford Focus. Podobné řešení má i Toyota RAV 4. Dalším trendem je umístění informačního displeje v horní části palubní desky, s čímž původně přišel Opel, leč Peugeot to povýšil na organickou součást elegantního interiéru. A vše se jako bumerang vrací s novým Oplem Corsa, inspirovaným právě velkým úspěchem Peugeotu 206. Nemyslím, že designéři navzájem účelově opisovali, při dlouhém vývoji to ostatně leckdy ani nelze. Spíše je patrná inspirace z designérských studií, která významným způsobem formují budoucí trendy.                                               Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...