Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 206 2.0 HDI: dobrý motor, horší podvozek

aktualizováno 
Je to trend: turbodieselové motory pohánějí malá auta. V případě Peugeotu 206 2.0 HDI a jeho konkurentů to znamená, že umějí jezdit hodně rychle při nízké spotřebě nafty. Jejich cena je však na třídu malých vozů závratná a dotahuje se na vozy o kategorii větší. Přitom Peugeot 206 kromě výborného motoru nabízí nejen uchvacující design, ale také průměrně prostornou karoserii a ve srovnání s jinými moderními vozy i podprůměrné jízdní vlastnosti.
Zaostávající podvozek malého peugeotu vyjde najevo při rychlém průjezdu zatáčkou. Když řidič ubere plyn, vůz náhle znejistí a řidič ho musí rychlými pohyby volantu přivést do zvolené stopy. Takovému manévru naštěstí dobře sekunduje citlivý posilovač řízení. Musí-li se však řidič v kritické situaci rychle vyhnout překážce, stojí před ním složitější úkol než v mnohých jiných automobilech. Mnohem lepší chování má přeplňovaný naftový motor s moderní technikou Common Rail. Pod kapotou Peugeotu 206 dává zapomenout na hlučné a nekultivované projevy svých předchůdců. Potichu si přede a spotřebovává v průměru okolo šesti litrů nafty na 100 kilometrů. Při ekonomické jízdě lze nároky pohonu 2.0 HDI stlačit ke čtyřem litrům, hodně zatížený motor naopak polyká zhruba sedm a půl litru na 100 kilometrů. Dynamika Peugeotu 206 je na malý vůz výborná. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost zvládá podle výsledků ze zkušebny pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) za necelých 13 vteřin. Druhý převodový stupeň je pouhým sekundantem, vše důležité zvládá i ve městě trojka, na dálnici zase může řidič zapomenout na čtvrtý stupeň, protože pětka utáhne i dlouhá stoupání. Největší slabinou motoru 2.0 HDI (66 kilowattů) je konkurenční prostředí, které jej staví například proti Škodě Fabia 1.9 TDI (74 kilowattů). Podle měření v ÚSMD je zmíněná škodovka v dynamice ještě o kus lepší. Jen obdivuhodný záběr Peugeotu 206 2.O HDI na pátý rychlostní stupeň Fabii 1.9 TDI zastíní. Vnitřní prostor Peugeotu 206 lze po měření ve zkušebně ÚSMD označit jako průměrný, kufr je spíš malý. Pokud se týká prostoru pro zavazadla - je ve třídě malých aut nejlepší Fiat Punto, v hodnocení velikosti prostoru, a tedy i komfortu pro cestující naopak vítězí mladoboleslavské sestry Fabia a Felicia. Pohodlí podvozku také není po francouzsku nadprůměrné komfortní - otřesy z nerovností tuzemských silnic nepohlcuje Peugeot 206 zrovna nejlépe. Sedadla vozu patří k nejměkčím, což si někteří řidiči nemohou vynachválit, zatímco jiní ve stejných podmínkách postrádají lepší podporu v zatáčkách. Vysoká cena malých vozů s turbodieselovými motory dělá této třídě aut konkurenci i mezi vozy o kategorii většími. Například Škoda Octavia 1.9 TDI (66 kilowattů) je k mání za cenu od 459 900 korun, což je o 24 tisíc korun víc, než stojí Peugeot 206 2.0 HDI. Octavia má ve výbavě airbag řidiče a ABS, zatímco peugeota zdobí dva airbagy, ale systém ABS má za příplatek. Martinu Kovářovi, který pro MF DNES hodnotí vozy pohledem handicapovaného řidiče na vozíku, se nelíbí malý kufr Peugeotu 206. "Každý litr dobrý, a pro tělesně postižené to platí dvojnásob. Vozíku se v malých kufrech vede špatně. A těžká kapota motoru ztěžuje přístup ke kapalinám, což pocítí i ženy-řidičky," říká Martin Kovář.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier

Prostor na př. sedadlech 7
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8
 
Podvozek
Jízdní vlastnosti 5
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 6
Brzdy 7
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,7
Zrychlení 0-400 m (s) 18,6
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,0
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,0
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,9
Pramen: ÚSMD

Prognóza odhadce:                                                                                          Peugeot 206 byl vyroben už v milionu kusů. Oblíben je i v Česku, kde patří k nejprodávanějším malým vozům. Velkou zásluhu na tom má spolehlivý a úsporný naftový motor, a právě model 206 s pětidveřovou karoserií a pohonem HDI je snem mnoha zdejších motoristů. Na trhu ojetin je a bude velmi žádaný, a to bez ohledu na místo, kde se ke koupi nabídne. Vyšší pořizovací cena sice způsobí v prvním roce větší ztrátu ve srovnání s konkurencí domácí provenience, ale v dalších letech se pokles hodnoty srovná a po pěti letech provozu bude Peugeot 206 2.0 HDI k mání přibližně za 188 tisíc korun.                                                                                   Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Očima designéra:                                                                                              Peugeot 206 respektuje nový trend se světlomety přesahujícími až do kapoty, a právě jeho přední světla jsou velice podobná těm, která má o půl roku dřív představený Ford Focus. Podobné řešení má i Toyota RAV 4. Dalším trendem je umístění informačního displeje v horní části palubní desky, s čímž původně přišel Opel, leč Peugeot to povýšil na organickou součást elegantního interiéru. A vše se jako bumerang vrací s novým Oplem Corsa, inspirovaným právě velkým úspěchem Peugeotu 206. Nemyslím, že designéři navzájem účelově opisovali, při dlouhém vývoji to ostatně leckdy ani nelze. Spíše je patrná inspirace z designérských studií, která významným způsobem formují budoucí trendy.                                               Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.