Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 206 CC má vtipnou střechu, podvozek strádá

  15:00aktualizováno  15:00
Peugeot 206 2.0 kabriolet je po Renaultu Mégane Cabrio druhým nejlevnějším vozem bez střechy na zdejším trhu. Stojí 649 900 korun a po létě by se na zdejším trhu měla objevit i verze s motorem 1.6, jejíž předpokládaná cena bude zhruba o padesát tisíc korun nižší. Co za to Peugeot 206 CC nabízí? Svezení v otevřeném autě s vtipnou, a přitom i praktickou zasunovací střechou, kterou řidič ovládá elektricky.

Do stručné charakteristiky francouzského kabrioletu patří, že vznikl na bázi Peugeotu 206, se kterým sdílí podvozek i rozměry. Kabriolet však je o 100 kilogramů těžší než napevno zastřešené verze. Za označení zvolila automobilka zkratku CC, což značí coupé a cabrio.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot 206 
na online obřím portálu www.automodul.cz

Jako dvoudveřové kupé se Peugeot 206 CC prezentuje tím, že uvnitř zbylo místo jen vpředu, zatímco na zadní sedadla si nesedne nikdo jiný než malé děti. Dětská sedačka se dozadu dostane, ale jen tak tak. Coby kabriolet vystupuje malý peugeot v roli novátora.

Mezi malé otevřené vozy přenesl technologii stahování střechy, kterou si dříve uzurpoval jen luxusní a drahý kabriolet Mercedes SLK v ceně od 1 285 000 korun. Pro pořádek je však nutné uvést, že elektrické stahování pevné střechy využíval už před necelými 70 lety Peugeot 401 Eclipse.

A jak se zdá, má pevná stahovací střecha před sebou opět velkou budoucnost. Čím je výhodná? Například tím, že po zatažení střechy se peugeot může rovnat běžným vozům a nevadí mu mrazy, může i do běžné automobilové myčky. Dlužno však dodat, že při očistě testovaného vozu se dovnitř - na sedadlo spolujezdce - kapky vody přece jen prodraly.

Zadní okno je u peugeotu samozřejmě ze skla, zatímco většina kabrioletů používá plast, který nedává řidiči tak dobrý výhled dozadu. Samo stahování střechy Peugeotu 206 CC se ovládá tlačítkem mezi předními sedadly a trvá zhruba půl minuty. Ještě předtím musí řidič odjistit dvě pojistky, které pevně spojují střechu s rámem čelního skla.

Po stisknutí tlačítka se automaticky stáhnou boční okna, následně se otevře víko kufru, ale z opačné strany než při nakládání zavazadel, a sice od kabiny. Střecha se "zlomí" na dva kusy a zajede do horní části kufru, jehož víko se zaklapne. Z místa, kam se ukládají zavazadla, tak zbývá po složení střechy jen plochý prostůrek pro kufr nebo dvě nízké tašky.

Podvozek Peugeotu 206 nepatří k nejlepším mezi malými auty. Oplývá nervozitou, je přetáčivý. Na lesku mu nepřidala ani nízkoprofilová široká kola. Takto obutý testovaný Peugeot 206 CC 2.0 byl na nerovnostech poněkud nekomfortní. Zato dvoulitrový motor výkony nezklame. I když vyžaduje, jak je u šestnáctiventilových motorů obvyklé, vytáčení do vyšších otáček, není úplným lenochem ani při nízkých obrátkách.

Podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) sprintuje z klidu na stokilometrovou rychlost za deset vteřin. Motor 2.0 s výkonem 85 kilowattů (o 15 kilowattů méně než u Peugeotu 206 CC 2.0) dává i Škoda Auto do malé fabie. Zrychlení z klidu na 100 kilometrů zvládla Fabia 2.0 v testech pro MF DNES pomaleji - za 11,8 vteřiny.

Peugeot 206 CC nemá rezervní kolo - automobilka místo něj dodává dva spreje pro nouzové naplnění propíchlé pneumatiky. Vozy prodané v Česku však přece jen úzkou rezervu pro nouzové dojetí dostanou. Dovozce ještě neví, zda ji umístí do už tak malého kufru, nebo pro ni najde místo pod podlahou zavazadlového prostoru.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 9
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 2
Využití kufru 7
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 5
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 6
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 10,2
Zrychlení 0-400 m (s) 17,1
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 10,3
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 18,9
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 26,1
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Komu se líbí základní provedení Peugeotu 206, ten bude kupé-kabrioletem nadšen. Design otevřené varianty je možné bez zaváhání ocenit pěti hvězdičkami. Transformace na kupé ukazuje, jak si technické řešení střechy vynutilo poněkud netypické proporce karoserie. Designéři to však vyřešili šalamounsky. Učinili ze slabého místa celého designu ctnost. Umístnili na víko kufru malé ližiny, které umožní připevnění nadpočetných zavazadel právě do tohoto hluchého prostoru. (Tato speciální zahrádka se však podle vyjádření dovozce automobilů Peugeot nebude do Česka dovážet - pozn. red.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
V případě Peugeotu 206 CC budou podle předpokladů výrobce tvořit dvě třetiny zákazníků ženy. Pevná střecha však jistě osloví i ty, kteří mají obavy ze střechy plátěné, jež je běžná u většiny kabrioletů. Navzdory očekávání, že jeté zmíněné auto na prodej bude často v jednom pytli s vozidly z kategorie netypických, je prognóza optimistická: nejen proto, že i po pěti letech bude Peugeot 206 CC většinou málo jetý a v dobrém stavu, zní odhad na 315 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - zezadu

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - střecha

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - interiér

Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...

r.v. 2014, naj. 52 500 km, diesel, 1. majitel
595 001 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.