Peugeot 206 kombi: konkurent pro fabii kombi

  • 13
Překvapivě dlouho nechal Peugeot čekat zákazníky i výrobce fabie kombi na prodlouženou variantu populární 206-ky. Když se poprvé její studie ukázala na frankfurtském autosalonu, bylo všem hned jasné, že do modelu 206SW začnou Francouzi vyrábět. Kdo si počká pár měsíců, získá prověřený vůz s neotřelou zádí, který v kratší verzi vyhrál nejednu motoristickou cenu.

První seznámení se sériovým vozem však není třeba odkládat, kdo se vydá na ženevský autosalon, v expozici Peugeotu novinku v konečné podobě spatří. Tvrzení z předchozího odstavce, že produkce vozu se ujmou Francouzi, není úplně pravdivé. Kombi 206 totiž bude vyjíždět z britského závodu Ryton v Coventry. K zajištění výroby station wagonu na Ostrovech musel Peugeot zainvestovat téměř 15 miliónů dolarů.

Motorista zajímající se o dvěstěšestku SW si musí uvědomit, že již nejde o automobil čistě městského typu. Oproti krátké verzi je totiž kombík o plných 19 centimetrů delší. Znamená to zvětšení zavazadlového prostoru, který je mimochodem zcela rovný, o 28 procent. Kombík tak nabídne pro zavazadla 313 litrů objemu.

Větší Peugeot nabízí spíše designovou inovaci než zlepšení technická. Kombík bude využívat pouze motory z krátké verze, konkrétně tedy benzínové jednotky 1.1, 1.4 a 1.6 litru a úsporné diesely 1.4 a 2.0 HDi. Diskutabilním designovým prvkem se jistě stane otevírání zadních dveří, které postrádá klasickou horizontální páčku. Ta je nahrazena mechanismem ve třetím sloupku karosérie.

Kdy se kombík 206-ky objeví v České republice výrobce zatím neoznámil, podle spekulací by to mohlo být již letos koncem léta.