Sportovně zaměřené řidiče chce oslovit verzí RC.
Bohužel, pokus o vytvoření důstojného nástupce legendárního Peugeotu 205 GTi se příliš nevydařil.
Může se hoditNabídka nových i ojetých automobilů Peugeot 206 www.automodul.cz |
Do auta s nejistými jízdními vlastnostmi zasadili francouzští inženýři stoosmdesátikoňový dvoulitr, který z mrňouse udělal spíše než sportovní nářadí neřízenou střelu.
Vnitřku vozu vládne sportovní luxus. Dvě obrovské anatomické sedačky přitáhnou pozornost ihned po otevření dveří. Obejmou tělo tak, že se ani při razantní jízdě nehne ani o píď. Závodiví řidiči, kteří jsou trochu "při těle" ale možná budou mít problém se do nich nasoukat. I přesto, že je kůží potažený volant nastavitelný pouze výškově, pohodlná pozice se za ním nalézt dá.
Na sportovní notu ještě hrají kovové pedály a hlavice řadicí páky. Její umístění by ale zasloužilo lepší sladění s interiérem. Řidič přibližně parametrů "crash test dummieho" (výška 176 cm) zarážel loktem při řazení sudých rychlostních stupňů o boční opory sedadla. Podobnou zkušenost si odnesli ještě další dva testovací jezdci (jeden vyšší a druhý o něco menší).
Přístup do vozu usnadňují doširoka otevírané dveře. Na přední sedačky to jde lehce. Na ty zadní, také anatomicky tvarované, se dostává tak, jak se dá od třídveřového auta očekávat.
Peugeot 206 RC je homologován jako 4 místný, o symboličnosti zadních sedadel si rád pohovoří každý kdo má nad metr padesát výšky. Ve sportovním peugeotu je mučení na zadních sedadlech ještě opepřeno klaustrofobním pocitem, který navozují vysokánská opěradla předních sedadel.
Kufr je stejně velký jako u standardní třídveřové 206. Má objem 245 litrů. Pod podlahou nenajdeme rezervu. Tu nahrazuje opravárenská sada dvou sprejů umístěná v polystyrenovém pouzdře (viz fotogalerie).
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Dodejme ještě neco málo čísel. Dvoulitr pod kapotou "dvěstěšestky" dává řidiči k dispozici výkon 177 koní (130 kw) při 7000 otáčkách. Nejvíce si libuje v rozmezí 3 500 až 6 500 otáček. Maximální kroutící moment 202 Nm je využitelný při 4750 ot./min. Maximální výrobcem deklarovaná rychlost je 220 kilometrů v hodině. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,4 sekundy.
Pětistupňová převodovka testovaného RC dvoulitr lehce "nestíhala". Motor je sice možné vytáčet do závratných sedmi tisíc otáček a opájet se sytým zvukem, při přeřazování však bylo - alespoň u testovaného exempláře - nutné dávat převodovce chvíli klidu aby se "domluvila se synchrony".
Libý zvuk linoucí se z chromované koncovky výfuku však také něco stojí. Při razantním šlapání na plynový pedál naživo uvidíte, jak se ručička palivoměru pohybuje směrem k nenáviděné nule. Tabulková hodnota průměrné spotřeby 8,6 litrů benzínu na 100 km je spíše z oblasti teorie. Za levno se s RCčkem moc jezdit nedá a při ostřejší jízdě si umí říci i o 15 l/100km.
Kupec, který za "er-Céčko" vysází 665 000 korun bude především velký milovník Peugeotu 206. Za cenu, za kterou pořídí nejnovějšího peugeota - model 407 - o několik velikostí větší a především o několik generací modernější auto, dostane vůz s luxusní výbavou, motorem se silou na rozdávání ale k tomu nekorespondujícím podvozkem a převodovkou.
Ač sportovní model, přetéká 206 RC luxusní výbavou hodnou usedlého sedanu. Nejrůznější systémy hlídající chování vozu a 4 airbagy jsou víceméně samozřejmostí. Automatická klimatizace, automatické stěrače se snímačem deště, samočinná aktivace světlometů a vyhřívaná sedadla jsou už ale spíše zbytečnosti, které pouze zvyšují základní cenu.
Až řidiče přestane bavit závodění, může poslouchat hudbu z výkonné audiosoustavy s 6 reproduktory, spřaženou s měničem na 6 CD. Přehrávač CD je v "základu", za měnič už připlácíte, stejně jako za satelitní navigaci.
*"chilli paket" - klimatizace+17 palcová kola+xenonové světlomety