Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 206 - šarmantní konkurent pro Felicii

  1:48aktualizováno  1:48
Následník oblíbeného Peugeotu 205 byl očekáván odborníky i veřejností s neobvyklým zájmem. Segment malých vozů je totiž v Česku nejsledovanější kategorií, ostatně patří mu padesát procent automobilového trhu. Takřka s jistotou lze očekávat, že dvěstěšestka zčeří prodejní hladinu, její cena začíná na 270 000 korun.

V základní ceně je mimo jiné airbag řidiče, výškově stavitelný volant, dělená zadní sedadla a příprava pro rádio se čtveřicí reproduktorů.

Karoserie nového Peugeotu se na první pohled líbí, a totéž platí i o interiéru. Vůz vypadá dravě, a přitom slibuje dostatek místa. Tří- nebo pětidveřová karoserie je bohatě prosklená, šikmé čelní sklo umožňuje dobrý výhled. Po usednutí za volant získá řidič pocit, jako by seděl ve voze vyšší třídy.

Na tom se největší měrou podílí palubní deska opticky rozdělená do dvou částí - jednu tvoří kaplička před řidičem, druhou středový panel s digitálními hodinami, ovládáním a otvory ventilace, na přání je i vestavěné autorádio.

Odkládacích ploch je dostatek, největší pozornost si žádá schránka před spolujezdcem, vejde se do ní totiž i krabice od bot. Na zadních sedadlech je místa, jak je u této třídy zvykem, zavazadlový prostor má objem průměrných 245 litrů.

Dvěstěšestka se začíná prodávat v těchto dnech, k mání jsou tří- a pětidveřové verze karoserie, tři stupně výbavy. Vozy jsou vybaveny benzinovými motory o objemu 1,1 (44 kW) a 1,4 (51 kW) litru, v nabídce nechybí diesel 1,9 l. Ceny v době uzávěrky nebyly známy, Peugeot je tajil jak zákazníkům, tak i prodejcům.

Při prvních testovacích jízdách byl největším překvapením v nabídce nejslabší, a taky nejlevnější motor, který umí s vozem vzhledem ke svému objemu překvapivě zahýbat. Čtrnáctistovka patří svými výkony i spotřebou k lepšímu průměru a stejné hodnocení si zasloužila i vznětová devatenáctistovka (motor o stejném objemu byl v modelu 205 oblíben pro spolehlivost a úspornost). Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, vůz je překvapivě tichý.

Modelová řada 206 by měla být hlavním tahounem prodeje českého zastoupení automobilky Peugeot. Brousí si drápy na umístění v první pětici nejprodávanějších aut, kde je v současné době Škoda Felicia, Volkswagen Polo, Fiat Punto, Ford Fiesta a Opel Corsa. K pověsti nového Peugeota nepochybně přispívá i to, že se o něm mezi odborníky hovoří jako o adeptu na vítězný post soutěže Automobil roku 1999.

Celkový pohledInteriér vozuZáď vozu Peugeot 206

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Transit Connect 1,8...
Ford Transit Connect 1,8...

r.v. 2008, naj. 194 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.