Peugeot 206 - šarmantní konkurent pro Felicii

Následník oblíbeného Peugeotu 205 byl očekáván odborníky i veřejností s neobvyklým zájmem. Segment malých vozů je totiž v Česku nejsledovanější kategorií, ostatně patří mu padesát procent automobilového trhu. Takřka s jistotou lze očekávat, že dvěstěšestka zčeří prodejní hladinu, její cena začíná na 270 000 korun.

V základní ceně je mimo jiné airbag řidiče, výškově stavitelný volant, dělená zadní sedadla a příprava pro rádio se čtveřicí reproduktorů.

Karoserie nového Peugeotu se na první pohled líbí, a totéž platí i o interiéru. Vůz vypadá dravě, a přitom slibuje dostatek místa. Tří- nebo pětidveřová karoserie je bohatě prosklená, šikmé čelní sklo umožňuje dobrý výhled. Po usednutí za volant získá řidič pocit, jako by seděl ve voze vyšší třídy.

Na tom se největší měrou podílí palubní deska opticky rozdělená do dvou částí - jednu tvoří kaplička před řidičem, druhou středový panel s digitálními hodinami, ovládáním a otvory ventilace, na přání je i vestavěné autorádio.

Odkládacích ploch je dostatek, největší pozornost si žádá schránka před spolujezdcem, vejde se do ní totiž i krabice od bot. Na zadních sedadlech je místa, jak je u této třídy zvykem, zavazadlový prostor má objem průměrných 245 litrů.

Dvěstěšestka se začíná prodávat v těchto dnech, k mání jsou tří- a pětidveřové verze karoserie, tři stupně výbavy. Vozy jsou vybaveny benzinovými motory o objemu 1,1 (44 kW) a 1,4 (51 kW) litru, v nabídce nechybí diesel 1,9 l. Ceny v době uzávěrky nebyly známy, Peugeot je tajil jak zákazníkům, tak i prodejcům.

Při prvních testovacích jízdách byl největším překvapením v nabídce nejslabší, a taky nejlevnější motor, který umí s vozem vzhledem ke svému objemu překvapivě zahýbat. Čtrnáctistovka patří svými výkony i spotřebou k lepšímu průměru a stejné hodnocení si zasloužila i vznětová devatenáctistovka (motor o stejném objemu byl v modelu 205 oblíben pro spolehlivost a úspornost). Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, vůz je překvapivě tichý.

Modelová řada 206 by měla být hlavním tahounem prodeje českého zastoupení automobilky Peugeot. Brousí si drápy na umístění v první pětici nejprodávanějších aut, kde je v současné době Škoda Felicia, Volkswagen Polo, Fiat Punto, Ford Fiesta a Opel Corsa. K pověsti nového Peugeota nepochybně přispívá i to, že se o něm mezi odborníky hovoří jako o adeptu na vítězný post soutěže Automobil roku 1999.

Celkový pohledInteriér vozuZáď vozu Peugeot 206