Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 206 SW: krásný pro oko, tuhý pro ruku

  15:40aktualizováno  15:40
Obvykle jsou kombíky odvozené z podařených hatchbacků očekávány s nejistotou, jak se dílo podaří.

U malého Peugeotu 206 SW jde zřejmě o další designérské vítězství. Ale jak vyšlo najevo z týdenního testu MF DNES, pěkný dojem kazí malé technické detaily. Z líbivého malého vozu lze udělat líbivé malé kombi, to dokázal Peugeot vrchovatě.

Zvětšená záď nepůsobí cize. Inovaci má i druhý pár dveří, kde jsou vnější kliky zapuštěny do rámu. Interiéru s patrným nádechem sportovního ducha i účelné jednoduchosti zároveň není co vytknout. Dost tlustý a na uchopení i tvrdý věnec trojramenného volantu ladí s přístrojovou deskou se stejně výrazným otáčkoměrem jako tachometrem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot 206          můžete koupit na www.automodul.cz

Sedadla jsou snad na pohled menší, ale nabízejí dostatečný komfort. Jen pro vyšší postavy bude polštář pod zády kratší. Také na zadních sedadlech je překvapivě příjemný prostor. Není třeba mít kolena pod bradou. Testující redakční řidiči si pochvalovali jeho stabilitu i jistotu, s níž držel stopu. Na lehčí vůz je to klad zaznamenáníhodný.

Řízení bez vůle a bez přehnaně "vybuzeného" posilovače vedlo automobil s přehledem i v rychlých zatáčkách. Ze zvoleného směru nevyvedly dvěstěšestku SW ani vyjeté koleje. Stabilita však byla vykoupena poněkud tvrdším posazením, což mnohému řidiči spíš imponuje. Jenže do kokpitu pronikne zvuk z každé přejížděné nerovnosti a je až příliš zřetelně cítit pomalu každý kamínek na cestě.

 V městském provozu si na Peugeot 206 SW nijak stěžovat nelze. Na kratší spojku si lze rychle zvyknout a jednoduché ovládání rádia pod volantem popojíždění v kolonách zpříjemní. Malé kombi je ochotno naložit bez sklápění zadní řady sedadel i větší nákup. Redakčním testem prošel vůz s benzinovým motorem 1.4. Všichni testující jezdci se shodli na tom, že jde o snaživý agregát, jehož zátah hned od dvoutisícových otáček umí zrychlovat lehčí vůz příjemně a pro běžné potřeby i dostatečně.

Sympatickým zjištěním bylo, že čtrnáctistovka celkem udatně držela otáčky i při dlouhém dálničním stoupání. Pravda však je, že i když máte ve dvěstěšestce před sebou tachometr nadepsaný do rychlosti 210 km za hodinu, autu je nejlépe v rychlostech do 140 km. Akcelerovalo by dál, ale pružnost už se z motoru vytrácí. Za zaznamenání stojí i převodovka: nepřesnost, hodně dlouhý chod i nepříjemná hlučnost řazení občas i zkušeného řidiče přimějí zavzpomínat, zda v autoškole dával dost pozor.

 Bohužel i zkušený šofér se zpočátku musí soustředit, aby vedl páku přesně. Aby v dlani necítil hrany převodů a neposlouchal chrupavé zvuky. Peugeot 206 SW se jevil jako pěkný vůz, velmi dobře prakticky využitelný, s nímž lze počítat dobře na servisní příměstské ježdění, ale i na dovolenou.

Testovaný vůz a jeho konkurenti (dle údajů výrobce):
Výbava porovnávaných vozů v Kč:

MODEL

PEUGEOT 206 SW 1.4 X-LINE 

KIA RIO 1.3 RS KOMBI

ŠKODA FABIA 1.4 KOMBI CLASSIC

Výkon motoru (kW/k)

55/75

60/81

50/68

Max. točivý moment(Nm)

120

116

120

Maximální rychlost (km/h)

170

165

164

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,2

-

15,8

Spotřeba (l/100 km) město/mimo město/kombinace

8,5/5,1/6,4

8,7/5,4/6,6

9,8/5,6/7,2

Pohotovostní hmotnost (kg)

1025

1144

1065

Rozměry d/š/v (mm)

3822/ 1673/ 1426

4240/ 1680/ 1420

4222/ 1646/ 1452

Rozvor (mm)

2445

2410

2462

Objem zavazadlového prostoru (l) (druhý údaj při sklopených zadních sedadlech)
 

245/1130

450/-

426/1225

MODEL

PEUGEOT 206 SW 1.4 X-LINE 

KIA RIO 1.3 RS KOMBI

ŠKODA FABIA 1.4 KOMBI CLASSIC

Airbag řidiče/spolujezdce

A/A

A/A

A/7500

Boční airbagy/hlavové airbagy

9000

N/N

8900/N

ABS/ESP

18 000/N

N

17 900/N

El. ovládaná okna vpředu/vzadu

A/N

A/N

7000/N

Alarm

N

N

8500

Centrální zamykání

A

A

5000

Výškově nastavitelný volant/sedadlo řidiče

A/A

A/N

A/1900

Záruka (roky)

1

3

2

Cena (Kč)

374 900

284 980

324 900

Hodnocení MF DNES:

MOTOR A PŘEVODOVKA

Pružnost motoru 8

Převodovka 8

Spotřeba v testu 9

KAROSERIE A INTERIÉR

Prostor na př. sedadlech 8

Prostor na zad. sedadlech 8

Využití kufru 8

Výhled z vozu 9

PODVOZEK

Jízdní vlastnosti 8

Řízení a ovladatelnost 8

Tlumení nerovností 6

Brzdy 9

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Prognóza odhadce:

Fabii neohrozí

Peugeot 206 SW přináší originálním designem oživení do malých kombi a pomůže řadě 206 upevnit vedoucí místo na našem trhu (Fabii kombi ohrozit nemůže) mezi zahraničními automobily. 206 SW bude i jako ojetina přitahovat pozornost všech společenských vrstev a udrží pokles hodnoty mírně nad průměrem. Po pětiletém provozu a cca 90 000 najetých kilometrů klesne hodnota na přibližně 170 000 Kč.                                                                           Tomáš Majer (Mobildata)    

Peugeot 206SW

Peugeot 206SW - volant

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Ford Fiesta ST

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Najdete na iDNES.cz