U malého Peugeotu 206 SW jde zřejmě o další designérské vítězství. Ale jak vyšlo najevo z týdenního testu MF DNES, pěkný dojem kazí malé technické detaily. Z líbivého malého vozu lze udělat líbivé malé kombi, to dokázal Peugeot vrchovatě.
Zvětšená záď nepůsobí cize. Inovaci má i druhý pár dveří, kde jsou vnější kliky zapuštěny do rámu. Interiéru s patrným nádechem sportovního ducha i účelné jednoduchosti zároveň není co vytknout. Dost tlustý a na uchopení i tvrdý věnec trojramenného volantu ladí s přístrojovou deskou se stejně výrazným otáčkoměrem jako tachometrem.
Může se hoditNové i ojeté automobily Peugeot 206 můžete koupit na www.automodul.cz |
Sedadla jsou snad na pohled menší, ale nabízejí dostatečný komfort. Jen pro vyšší postavy bude polštář pod zády kratší. Také na zadních sedadlech je překvapivě příjemný prostor. Není třeba mít kolena pod bradou. Testující redakční řidiči si pochvalovali jeho stabilitu i jistotu, s níž držel stopu. Na lehčí vůz je to klad zaznamenáníhodný.
Řízení bez vůle a bez přehnaně "vybuzeného" posilovače vedlo automobil s přehledem i v rychlých zatáčkách. Ze zvoleného směru nevyvedly dvěstěšestku SW ani vyjeté koleje. Stabilita však byla vykoupena poněkud tvrdším posazením, což mnohému řidiči spíš imponuje. Jenže do kokpitu pronikne zvuk z každé přejížděné nerovnosti a je až příliš zřetelně cítit pomalu každý kamínek na cestě.
V městském provozu si na Peugeot 206 SW nijak stěžovat nelze. Na kratší spojku si lze rychle zvyknout a jednoduché ovládání rádia pod volantem popojíždění v kolonách zpříjemní. Malé kombi je ochotno naložit bez sklápění zadní řady sedadel i větší nákup. Redakčním testem prošel vůz s benzinovým motorem 1.4. Všichni testující jezdci se shodli na tom, že jde o snaživý agregát, jehož zátah hned od dvoutisícových otáček umí zrychlovat lehčí vůz příjemně a pro běžné potřeby i dostatečně.
Sympatickým zjištěním bylo, že čtrnáctistovka celkem udatně držela otáčky i při dlouhém dálničním stoupání. Pravda však je, že i když máte ve dvěstěšestce před sebou tachometr nadepsaný do rychlosti 210 km za hodinu, autu je nejlépe v rychlostech do 140 km. Akcelerovalo by dál, ale pružnost už se z motoru vytrácí. Za zaznamenání stojí i převodovka: nepřesnost, hodně dlouhý chod i nepříjemná hlučnost řazení občas i zkušeného řidiče přimějí zavzpomínat, zda v autoškole dával dost pozor.
Bohužel i zkušený šofér se zpočátku musí soustředit, aby vedl páku přesně. Aby v dlani necítil hrany převodů a neposlouchal chrupavé zvuky. Peugeot 206 SW se jevil jako pěkný vůz, velmi dobře prakticky využitelný, s nímž lze počítat dobře na servisní příměstské ježdění, ale i na dovolenou.
Testovaný vůz a jeho konkurenti (dle údajů výrobce):
Výbava porovnávaných vozů v Kč:
MODEL |
PEUGEOT 206 SW 1.4 X-LINE |
KIA RIO 1.3 RS KOMBI |
ŠKODA FABIA 1.4 KOMBI CLASSIC |
Výkon motoru (kW/k) |
55/75 |
60/81 |
50/68 |
Max. točivý moment(Nm) |
120 |
116 |
120 |
Maximální rychlost (km/h) |
170 |
165 |
164 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
12,2 |
- |
15,8 |
Spotřeba (l/100 km) město/mimo město/kombinace |
8,5/5,1/6,4 |
8,7/5,4/6,6 |
9,8/5,6/7,2 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1025 |
1144 |
1065 |
Rozměry d/š/v (mm) |
3822/ 1673/ 1426 |
4240/ 1680/ 1420 |
4222/ 1646/ 1452 |
Rozvor (mm) |
2445 |
2410 |
2462 |
Objem zavazadlového prostoru (l) (druhý údaj při sklopených zadních sedadlech) |
245/1130 |
450/- |
426/1225 |
PEUGEOT 206 SW 1.4 X-LINE KIA RIO 1.3 RS KOMBI ŠKODA FABIA 1.4 KOMBI CLASSIC A/A A/A A/7500 9000 N/N 8900/N 18 000/N N 17 900/N A/N A/N 7000/N N N 8500 A A 5000 A/A A/N A/1900 1 3 2 374 900 284 980 324 900
MODEL
Airbag řidiče/spolujezdce
Boční airbagy/hlavové airbagy
ABS/ESP
El. ovládaná okna vpředu/vzadu
Alarm
Centrální zamykání
Výškově nastavitelný volant/sedadlo řidiče
Záruka (roky)
Cena (Kč)
Hodnocení MF DNES:
MOTOR A PŘEVODOVKA |
Pružnost motoru 8 |
Převodovka 8 |
Spotřeba v testu 9 |
KAROSERIE A INTERIÉR |
Prostor na př. sedadlech 8 |
Prostor na zad. sedadlech 8 |
Využití kufru 8 |
Výhled z vozu 9 |
PODVOZEK |
Jízdní vlastnosti 8 |
Řízení a ovladatelnost 8 |
Tlumení nerovností 6 |
Brzdy 9 |
Prognóza odhadce:
Fabii neohrozí Peugeot 206 SW přináší originálním designem oživení do malých kombi a pomůže řadě 206 upevnit vedoucí místo na našem trhu (Fabii kombi ohrozit nemůže) mezi zahraničními automobily. 206 SW bude i jako ojetina přitahovat pozornost všech společenských vrstev a udrží pokles hodnoty mírně nad průměrem. Po pětiletém provozu a cca 90 000 najetých kilometrů klesne hodnota na přibližně 170 000 Kč. Tomáš Majer (Mobildata)
Peugeot 206SW |
Peugeot 206SW - volant |