Peugeot 207 GTI

Peugeot 207 GTI - První informace o novém Peugeotu 207 GTI přinesl britský magazín AutoExpress

Peugeot 207: Chystá se nové GTI

  • 16
Peugeotu se dosud nepodařilo ani přiblížit zopakování úspěchu fenomenálního hot-hatche 205 GTi a obě bezzubé sportovní verze dvěstěšestky na tom nic nezměnily. Další pokus už neponechá nic náhodě a ve jménu obnovení slavných tradic si vypůjčil to nejlepší – techniku z budoucí generace MINI. Nové GTi tedy budou přeplňovat dvě turbodmychadla!

.

Špionážní fotky Peugeotu 207 ZDE

Základ dobrý…
Pohonná jednotka patří do modulární řady čtyřválců, vzešlých z joint-venture mezi BMW a PSA.

Kromě budoucího MINI jejich služeb využívají i všechny menší výrobní řady BMW, technický základ příští šestnáctistovky tedy vyjde ze stávajícího modelu 116i.

Ovšem konvenční atmosférická šestnáctistovka už dnes vezme za srdce málokoho, takže pro obě supermini povolá do zbraně přímé vstřikování a zejména dvoustupňové přeplňování.

Přeplňování a zdvihový objem kolem 1,6 l, to už si Peugeot dokonale vyzkoušel v kevlarovém modelu T16, jehož čtyři kola poháněl před zadní nápravou umístěný čtyřválec biturbo o výkonu 164 kW, v závodním nasazení však až třikrát vyšším.
Peugeot 205 GTi - Pohotovostní hmotnost 900 kg a výkon přes 100 koní, později až 130, k tomu sportovní podvozek a sedačky - to v osmdesátých letech znamenalo zrod legendy a dostupné nářadí k autosportu. Golf GTI byl poprvé poražen.
Výsledek je předem jasný – brizantní zátah v širokém spektru otáček, přesně tak, jak horkokrevní junioři vyžadují a jak jejich otcové zažívali s lehkou dvěstěpětkou před dvaceti lety. 133 kW, podepřené solidním kroutícím momentem a krátce poskládanou šestistupňovou převodovkou, postačí nejen k odpolednímu vybití adrenalinu, ale také ke zrychlení na stovku kolem sedmi vteřin a nejvyšší rychlosti 225 km/h.

…všechno dobré
To vše se opře o podvozek se širším rozchodem proti předchůdci se sníženým a přitvrzeným pérováním. Chybět nebudou ani výkonné brzdy a nejnovější generace stabilizačního a trakčního systému, kterou – doufejme – už bude možné za pohybu vozu trvale deaktivovat. O jízdní vlastnosti tedy bude postaráno odpovídajícím způsobem.

Uvnitř nebude chybět obvyklá paleta „rychlých“ doplňků – skořepinové sedačky s nápadnými potahy, hlavice řadící páky a vrtané pedály z aluminia a specifická grafika přístrojové desky.

Po opuštění závodní dráhy horké hlavy ochladí standardní klimatizace a posléze uklidní tóny z CD-přehrávače s měničem na 6 disků a reprodukcí mp3.

Ambicemi tedy Peugeot, jehož vynikající úspěchy ve WRC tolik kontrastují s rozpaky ze stávajících sportovních modelů, přímo hýří. Nový nositel slavné zkratky si ovšem zaslouží to nejlepší, takže se v září 2006 v Paříži a brzy nato v praxi těšíme na první dotyky s „francouzským MINI“.