Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 207 je připraven na odhalení

  13:45aktualizováno  13:45
Přestože se z peugeotů stále nejvíce prodává již stárnoucí model 206, automobilka už dokončuje modernějšího a prostornějšího nástupce 207. Konstruktéři se inspirovali na modelech 307 a 407, ale neopustili líbivý a mladistvý vzhled předchozí dvěstěšestky. Nahradit by ji chtěli v roce 2006.

Vycházející hvězda automobilky Peugeot nazývaná "Super 206" by se měla světu ukázat již na podzim.

Oficiální premiéra se sice očekává až na ženevském autosalonu v březnu 2006, ale Francouzi mají rádi překvapení, takže by se předsériová verze modelu mohla objevit už na autosalonu ve Frankfurtu.

Základní cena modelu by se měla pohybovat kolem 12 tisíc eur (zhruba 348 tisíc korun).

Designéři Peugotu vzali za své filozofii Renaultu Clio III v prodlužování a ze současných 3,84 se "malá" dvěstěsedmička se čtyřmi metry na délku přiblížila 307.

DALŠÍ FOTKY PEUGEOTU 207

Na šířku se zvětšila o čtyři centimetry. Celkově tak nabízí více prostoru pro nohy i ramena.

Většími rozměry dosáhl vůz také lepších deformačních zón a tím i výhled na úspěch v crash-testech EuroNCAP, ve kterých chce získat plných pět hvězdiček.

I přes prodlužovací inspiraci renaultem však zůstává styl v duchu peugeotů (francouzský magazín Auto Moto hovoří o l'esprit Peugeot) s dynamickými liniemi. Chybět nebude ani větší nasávací otvor v nárazníku, jen lehce pozměněný od modelu 407. Světlomety ovšem opět zasahují až do kapoty a chybí také klasická mřížka chladiče.

Naopak model 207 CC bude více připomínat 307 CC, převážně svou oblejší zádí. Střecha bude stejně jako nyní samozřejmě plechová a ovládaná elektricky.

Třídveřový a pětidveřový model časem doplní také verze kombi, která nahradí stávající 206 SW. Novinkou by měla být velkoprostorová verze (MPV), ta by měla konkurovat vozům typu Fiat Idea a Renault Modus.

Dvěstěsedmička se bude vyrábět ve verzi 1,1 litru s výkonem 60 koní (44 kW) a nově také 1,6 litru s nabídkou 115 či 143 koní (85 a 105 kW). V dieselových motorech není žádná změna: 1,4 HDi s výkonem 70 koní (51 kW), 1,6 litru s 90 či 110 (66 a 81 kW) a později se také přidá 2,0 se 136 koňmi (100 kW).

Peugeot 206 je nesmrtelný, nově i jako sedan

Šarmantní Francouz je ve výrobě sedmým rokem, světlo světa spatřil v pěti milionech exemplářů. Na sklonku kariéry přijíždí ve verzi sedan. Tříprostorová 206, která se stylingem zádě inspirovala největším z francouzských lvů - Peugeotem 607, začne brzo vyjíždět z továrny v Íránu.

Evropa miluje hatchbacky, praktičtěji zaměření řidiči sahají po kombících. Nepsané pravidlo na méně rozvinutých trzích ale říká, že dospělé auto musí mít tříprostorovou karoserii.

Peugeot 206 sedan je oproti verzím s lichým počtem dveří delší o 35 centimetrů, celkově má 4,2 metru. Je dokonce o 17 centimetrů delší než kombiverze SW. Ostatní rozměry, rozvor nevyjímaje, zůstaly zachovány. Kufr, nalepený na záď vozu, pojme 384 litrů zavazadel.

Nabídka motorů zahrnuje prozatím pouze dva zážehové čtyřválce. Slabší 1,4 nabídne 55 kW výkonu (75 koní), silnější 1,6 80 kilowattů (109 k).

Malý sedan zamíří v průběhu příštího roku na asijské, severoafrické a východoevropské trhy. Podle posledních informací ale do českých autosalonů Peugeotu nezabloudí.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.