Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 3008: stěhovák chce do terénu

aktualizováno 
Tváří se jako vůz, který zvládne i jízdu v terénu, ale chybí mu pohon všech kol. Nový mohutný Peugeot 3008 se chystá na české asfaltky i mimo ně.

Peugeot 3008 | foto: Peugeot

Strašně dlouho jsem se nemohl zbavit dojmu, že Peugeot 3008 je auto s pohonem všech kol, které vás bez mrknutí oka protáhne bahnem i zasněženou cestou. Ale kdepak. Tenhle peugeot jen s přední poháněnou nápravou jen dokonale mate tělem.

Peugeot 3008

Zvenku působí masivně, řidič je uvnitř obklopen palubní deskou a hlavně středovým tunelem, takže se cítí jako v bojovém autě americké armády. Když přidáte naznačení ochrany podvozku typické pro terénní auta, můžete začít bouchat lahve sektu na oslavu toho, jak se vám podařilo zmást sousedy, kteří budou koukat, jakého to máte praktického teréňáka.

To před vámi není zaměřovač

Stejně nabubřele jako vnější design na mě působí i vnitřek. Ale pozor, nemyslím to vůbec špatně. Když si sednete za volant, díky obložení hmotou plastů a zvláštním tvarům tlačítek si připadáte jako v kokpitu letadla. Už zbývá jen vyměnit volant za knipl.

Vrcholem pak je vysouvací head-up displej na palubní desce před řidičem přímo v jeho zorném poli. Není na něm zaměřovací kříž, ale promítá se na něm okamžitá rychlost. A můžu vám garantovat, že když si na něj připlatíte, na klasický tachometr už koukat nebudete.

Peugeot 3008

Prostornost interiéru odpovídá tomu, že auto je postaveno na základu Peugeotu 308. Vpředu bez problémů, vzadu je místa pro nohy tak akorát, ale extrémně hodně místa nečekejte. Díky vysoké karoserii pak nehrozí, že by měl někdo z posádky pocit, že má málo místa nad hlavou. Jediný větší problém mám s odkládací schránkou před spolujezdcem, která je opravdu malá.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Peugeot 308          Za skvělé ceny jen u nás! www.automodul.cz

Z prakticky zaměřených rodinných aut čerpá Peugeot 3008 při řešení kufru, který má objem 432 litrů. Vyjímatelnou deskou ho lze různě dělit, po sklopení sedadla vznikne rovná plocha a třeba při přezouvání z gumáků po výpravě na houby se dá použít výklopná část víka kufru jako sedátko.

Čtyřkolku nahrazuje technika

Peugeot 3008 sice čtyřkolka není, ale kdo zatouží mít oproti běžnému autu větší jistotu při jízdě v horších podmínkách, úplně mimo hru nebude. Jen si připlatí přibližně pět až šest tisíc korun za systém hlídající prokluz předních kol tak, aby si auto poradilo i v nepříznivých situacích.

Volit lze z režimů standard, sníh, bláto a písek. Na každý z nich je chování protiprokluzu nastaveno jinak. Jízdu v kopci navíc usnadní další systém, který při rozjezdu do svahu auto podrží zabrzděné dvě
sekundy poté, co řidič sundá nohu z brzd.

Peugeot 3008

Kdo by přece jen toužil po opravdovém pohonu obou náprav, musí si počkat do roku 2011, kdy se začne vyrábět hybridní čtyřkolka.

Nešvary jsou pryč

U peugeotu už skončila éra, kdy řazení bylo nepřesné a podvozky měkké a houpavé. S ničím takovým jsem se u 3008 nesetkal.

Nejdřív jsem dostal klíčky od verze s motorem o objemu 1.6 litru se 150 koňmi pod kapotou. Auto je svižné, tiché a průměrná spotřeba se během asi 250 kilometrů dlouhé trasy v kopcovitém terénu držela na sedmi a půl litrech benzinu.

Šestistupňová převodovka řadila naprosto hladce a především přesně. Až nefrancouzsky tvrdě byl nastaven i podvozek. To však neznamená, že by jízda byla nepohodlná. Technici trefili ideální stav. Druhý den jsem asi na padesát kilometrů dostal i naftový motor 1.6 HDi s výkonem 100 koní. Až na horší zvukový projev ani tomuto motoru není co vytknout. Obzvlášť, když jezdíte za pět a půl litru nafty na 100 kilometrů.

Peugeot 3008

Kam vlastně patří?

Peugeot 3008 je těžké někam zařadit. Není to městský teréňák označovaný zkratkou SUV, není to ani typické rodinné auto označované písmeny MPV. Je to něco mezi tím. Módní automobilový výstřelek odpovídající momentálnímu vkusu evropských motoristů. Auta, která vypadají, že zvládnou vyjet mimo pevný asfalt, zkrátka frčí. A je jedno, jestli to opravdu umějí, nebo  ne. Hlavní je, že tak vypadají, protože většina řidičů stejně možnosti pohonu všech kol a vyšší podvozek ani nevyužije.

Nečekám, že by Peugeot 3008 v budoucnu vytvořil historickou řadu jako Peugeot 308 a jeho předchůdci. Ale na to se asi nehraje. Lidé dnes auto kupují hlavně proto, že se jim líbí, za čtyři pět let si koupí jiné, a to už automobilová móda bude někde jinde.

Peugeot 3008 v číslech
základní motor 1.6, benzin
max. výkon (kW/koní) 88/120
zrychlení 0–100 km/h  (s) 11,8
max. rychlost (km/h) 185
prům. spotřeba (l/100 km) 7,1
délka/šířka/výška (mm) 4 365/1 837/1 639
objem kufru (l) 432
zákl. cena nebyla zveřejněna





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.