Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 3008: stěhovavec terénní

  10:33aktualizováno  10:33
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) V Ženevě má premiéru nekonvenčně bachratý Peugeot 3008. Novinka spojující kvality SUV a MPV vyrazí do prodeje v první polovině letošního roku. Do dvou let přibude verze s netradičně řešeným hybridním pohonem všech kol.

Peugeot 3008 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Francouzská novinka je 4 365 milimetru dlouhá, 1 837 široká a 1 639 mm vysoká. Rozvor nového crossoveru (auta spojujícího kvality více automobilových druhu a čeledí) je 2 613 mm a do kufru naložíte minimálně 432 a nejvíc 1 241 litru.

Pohon dostanou pro začátek na starosti dva benzinové a dva naftové motory. Zážehové jedna šestky jsou na výběr buď v atmosferické (88 kW), nebo přeplňované (110 kW) verzi. Slabší nafťák se stejným objemem má 80 kilowattů výkonu, dvoulitrové HDi jich má 110 (když zvolíte verzi se šestistupňovým automatem, dostanete o 10 kW více).

Autosalon Ženeva 2009

V roce 2011 se 3008 jako vůbec první peugeot dočká hybridní verze, která také přiveze pohon všech kol. K předním kolům, která bude pohánět spalovací motor, se přidá elektromotor na zadní nápravě.
 
Z MPV si 3008 vypůjčila variabilní interiér. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 19 cm a podlahu kufru je možné polohovat. Podle neoficiálních zpráv je ve vývoji také sedmimístná verze.

Peugeot 3008




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.