Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Peugeot 306 obstál v těžké konkurenci

  12:47
28. 4. 1999 - "Třistašestka", kterou Peugeot vyslal do těžké konkurence automobilové nižší střední třídy v roce 1993, nezklamala. Na nejednom evropském trhu se úspěšně popasovala i s Volkswagenem Golf a v tuzemsku je žádaná natolik, že si jako ojetina udržuje lepší ceny než hlavní konkurenti Ford Escort a Opel Astra.
Peugeot 306

Peugeot 306 | foto: AAA Auto Praha

Nejstarší kusy ze zahájení výroby tak jsou k mání za částky kolem 150 tisíc korun, auta z poloviny devadesátých let stojí méně než dvě stě tisíc korun. O deset až dvacet tisíc korun jsou dražší vozy ročníků 1996 a 1997 s tím, že zmíněné sumy platí pro nejrozšířenější pětidveřové verze s průměrnými 1,4 či 1,6litrovými benzinovými motory. Za úsporný a pověstně trvanlivý 1,9litrový diesel s turbem či bez se připlácí patnáct až dvacet tisíc korun. Naopak třídveřové verze na průměrné ceně pět až deset tisíc korun ztrácejí, což mnohdy nezmění ani naftový pohon. Je to dáno i tím, že vůz zmíněné třídy v Česku lidé kupují jako jediné auto pro rodinu, a jestli má třídveřová karoserie skalní příznivce, tak jsou z řad mladých a dynamicky založených řidičů, kteří o diesel zpravidla nestojí.
Následník oblíbeného Peugeotu 309 má řadu předností: velmi dobré jízdní vlastnosti, výbornou ovladatelnost, pohodlnou karoserii, ve které se na předních místech dobře sedí i lidem velkého vzrůstu. Mezi klady patří i variabilní zavazadlový prostor, solidní antikorozní ochrana a trvanlivé motory, které bez větších problémů najedou 250 000 až 300 000 kilometrů. Jejich pestrá nabídka patří k dalším kladům, stejně jako výběr karosářských variant (třídveřová, pětidveřová, sedan, kombi i kabriolet).
Nevýhody spatřují obchodníci s ojetinami především v málo trvanlivé přední nápravě, zvlášť v případě, jsou-li auta vybavena těžšími dieselovými motory. Jinými slovy - to, co ve Francii či ve Švýcarsku nečiní problémy, na zdejších rozbitých silnicích trpí. Ve 100 000 až 120 000 kilometrech tak Peugeot 306 žádá na přední ose a zvláště na řízení větší či menší zásahy. Závady lze očekávat na synchronech převodovky a v elektroinstalaci; kupříkladu zlobívají palivoměry a předčasně "odcházejí" startéry a akumulátory. Někdy škube spojka.
Německý TÜV, obdoba zdejší STK, řadí Peugeota 306 v kategorii vozů do tří let lehce pod průměr, ale mezi pětiletými už vykázal při technických prohlídkách lepší než průměrné výsledky. Odborníci oceňují stabilní zavěšení kol a kvalitní brzdové vedení, naopak kritiku si kromě defektů řízení vysloužily nadprůměrně časté úniky oleje z motoru a převodovky.
Oficiální dealeři nabízejí pro Peugeot 306 náhradní díly v následujících cenách - přední blatník: 3700 až 4000 korun podle typu, přední nárazník: 8000 korun, přední světlomet: 2900 korun, alternátor: 13 6
Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...