Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 306 obstál v těžké konkurenci

  12:47aktualizováno  12:47
28. 4. 1999 - "Třistašestka", kterou Peugeot vyslal do těžké konkurence automobilové nižší střední třídy v roce 1993, nezklamala. Na nejednom evropském trhu se úspěšně popasovala i s Volkswagenem Golf a v tuzemsku je žádaná natolik, že si jako ojetina udržuje lepší ceny než hlavní konkurenti Ford Escort a Opel Astra.
Peugeot 306

Peugeot 306 | foto: AAA Auto Praha

Nejstarší kusy ze zahájení výroby tak jsou k mání za částky kolem 150 tisíc korun, auta z poloviny devadesátých let stojí méně než dvě stě tisíc korun. O deset až dvacet tisíc korun jsou dražší vozy ročníků 1996 a 1997 s tím, že zmíněné sumy platí pro nejrozšířenější pětidveřové verze s průměrnými 1,4 či 1,6litrovými benzinovými motory. Za úsporný a pověstně trvanlivý 1,9litrový diesel s turbem či bez se připlácí patnáct až dvacet tisíc korun. Naopak třídveřové verze na průměrné ceně pět až deset tisíc korun ztrácejí, což mnohdy nezmění ani naftový pohon. Je to dáno i tím, že vůz zmíněné třídy v Česku lidé kupují jako jediné auto pro rodinu, a jestli má třídveřová karoserie skalní příznivce, tak jsou z řad mladých a dynamicky založených řidičů, kteří o diesel zpravidla nestojí.
Následník oblíbeného Peugeotu 309 má řadu předností: velmi dobré jízdní vlastnosti, výbornou ovladatelnost, pohodlnou karoserii, ve které se na předních místech dobře sedí i lidem velkého vzrůstu. Mezi klady patří i variabilní zavazadlový prostor, solidní antikorozní ochrana a trvanlivé motory, které bez větších problémů najedou 250 000 až 300 000 kilometrů. Jejich pestrá nabídka patří k dalším kladům, stejně jako výběr karosářských variant (třídveřová, pětidveřová, sedan, kombi i kabriolet).
Nevýhody spatřují obchodníci s ojetinami především v málo trvanlivé přední nápravě, zvlášť v případě, jsou-li auta vybavena těžšími dieselovými motory. Jinými slovy - to, co ve Francii či ve Švýcarsku nečiní problémy, na zdejších rozbitých silnicích trpí. Ve 100 000 až 120 000 kilometrech tak Peugeot 306 žádá na přední ose a zvláště na řízení větší či menší zásahy. Závady lze očekávat na synchronech převodovky a v elektroinstalaci; kupříkladu zlobívají palivoměry a předčasně "odcházejí" startéry a akumulátory. Někdy škube spojka.
Německý TÜV, obdoba zdejší STK, řadí Peugeota 306 v kategorii vozů do tří let lehce pod průměr, ale mezi pětiletými už vykázal při technických prohlídkách lepší než průměrné výsledky. Odborníci oceňují stabilní zavěšení kol a kvalitní brzdové vedení, naopak kritiku si kromě defektů řízení vysloužily nadprůměrně časté úniky oleje z motoru a převodovky.
Oficiální dealeři nabízejí pro Peugeot 306 náhradní díly v následujících cenách - přední blatník: 3700 až 4000 korun podle typu, přední nárazník: 8000 korun, přední světlomet: 2900 korun, alternátor: 13 6
Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.